Am testat noul motor diesel Mitsubishi

Autor: Andrei Nan 06 iul. 2010 Test in premiera

Primele teste cu noile motoare Mitsubishi au avut loc la Trebur,
în Germania, oraş aflat în vecinătatea Frankfurt-ului. Practic tot
ce se întâmplă important pentru Mitsubishi în Europa, porneşte de
aici. Maşinile de test erau camuflate la nivelul spoilerelor şi
siglelor dar acest nu este decât un exerciţiu de marketing pentru a
atrage atenţia oamenilor că se pregăteşte ceva.

După cum spuneam mai devreme, noile motoare vor fi lansate oficial
abia la Paris, în toamnă, astfel că nişte maşini camuflate ar putea
agita spiritele şi lumea ar putea începe să vorbească mai mult
despre marcă. Oficialii mărcii spun că aşa este normal, să
camuflezi o maşină echipată cu un motor nou, dar adevărul este că
puţină publicitate mascată nu strică.
Oricum, nu trebuie să se creeze panică, un Outlander facelift
camuflat nu îşi are rostul, el abia a fost lansat iar un Lancer
acoperit la fel, nu are nici o legătură cu realitatea, oficialii
mărcii recunosc că este prea devreme pentru o împrospătare
stilistică a acestei game.

Am avut ocazia să conduc un Lancer echipat cu vechiul motor
plus unul cu noul propulsor
. A fost un exerciţiu foarte
important şi interesant pentru că diferenţele între motorul nou de
1.8 litri şi vechiul 2.0 TDI împrumutat de la VW sunt atât de mari
încât acesta din urmă pare adus din epoca de piatră. Este foarte
zgomotos la relanti, la rulare şi mai ales peste 3.000 rpm unde
oricum parcă doar face zgomot şi îşi pierde toată puterea, vibrează
serios încât îl simţi chiar şi în transmisie şi trage serios abia
după ce acul turometrului trece de 2.200 rpm.

Noul motor al lui Lancer are acum 150 CP şi 300 Nm, consum
mai mic şi emisii poluante mai mici
. Momentan, acest 1.8
Di-D va fi oferit doar cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi
ea schimbată complet faţă de cea a lui 2.0 TDI. Cele şase trepte
sunt scurte, dar motorul este elastic şi în treapta a şasea
la 60 km/h are 1.000 rpm şi poate porni de aici destul de
forţos
fără a fi nevoie de o retrogradare.
Faptul că motorul este elastic înseamnă că nu trebuie să schimbi
treptele de un miliard de ori ca la 2.0 TDI. Chiar dacă pe hârtie
cuplul motorului VW este disponibil mai jos în ture la valoarea
maximă, în realitate noul motor este mai vioi în jurul turaţiei de
1.500 rpm şi începe să tragă liniar de aici până la peste 4.500
rpm.

Vibraţii nu există deloc, doar mici, la pornirea
motorului la rece. Nivelul de zgomot este foarte mic şi în plus de
la 2.000 rpm în sus în habitaclu îşi face simţită prezenţa un
şuierat foarte puternic de turbo care va fi pe placul amatorilor de
maşini sport. Noul diesel al lui Lancer este acum foarte rafinat,
mult mai plăcut de condus şi sună mai bine chiar şi decât motorul
diesel de 2.2 litri al lui Honda, recunoscut pentru şuieratul sexy
al turbinei.

Din punctul de vedere al consumului, pe acelaşi traseu, la un mod
de rulare similar am obţinut un consum mediu de 5,6 litri
pentru 2.0 TDI şi 5,1 litri pentru noul motor
. Cred însă
că un şofer răbdător poate să scadă sub cinci cu noul motor, în
regim extra-urban.

Aceleaşi caracteristici de silenţiozitate şi rafinament le are şi
noul 2.2 de pe Outlander. El are însă 177 CP şi 400 Nm şi puterea
sa mai mare se simte imediat, datorită cuplului foarte generos.
Noul propulsor 2.2 este mai silenţios şi vibrează mai puţin decât
2.2-ul HDI al grupului PSA, unul din cele mai lăudate motoare de
această cilindree din lume.

Era şi momentul ca Mitsubishi să facă ceva „japonez” pentru lumea
motoarelor diesel. Şi a reuşit, producând unul din cele mai
rafinate diesel-uri cu patru cilindri din lume. Oficialii recunosc
că cilindreea acestor motoare ar putea coborî şi sub 1.8 litri dar
spun ei, este nevoie şi de mai multe modele pe care să montezi un
motor cu o cilindree diferită, iar Colt nu strânge volume de
vânzări suficient de mari pentru acest lucru. Vom vedea ce ne va
rezerva viitorul dar primul pas diesel al casei Mitsubishi în lumea
motoarelor cu patru cilindri este revoluţionar şi demn de toată
lauda. Sper însă că vor oferi o transmisie automată cât mai curând
posibil pentru orice model al gamei echipat cu noile
propulsoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide