Am testat noul Nissan Note la Bratislava. Cu o altă personalitate

Autor: Dan Vache 22 iul. 2013 Test in premiera

Noul Nissan Note poate fi dotat cu pachetul de siguranţă, numit Safety Shield, care include sistemele: Blind Spot Warning, Lane Departure şi Moving Object Detection. Primul dintre acestea are rolul de a detecta maşinile prezente în unghiul mort şi-l avertizează pe şofer prin apariţia unor semnale luminoase în oglinzile retrovizoare exterioare.

Lane Departure Warning are grijă ca cel de la volan să-şi păstreze banda de mers, depăşirea involuntară a acesteia fiind semnalată prin apariţia unor pictograme pe display-ul din bord acompaniate de câteva beep-uri scurte. 

Moving Object Detection poate detecta dacă cineva este în mişcare în apropierea maşinii, in timpul manevrelor de parcare. Opţional, pe noul Note mai poate fi oferit şi sistemul Around View Monitor (cunoscut şi de pe Qashqai), care asigură o vizibilitate excelentă împrejurul maşinii.

Pentru a vedea cât de util poate fi acest sistem, cei de la Nissan ne-au pus să parcurgem un poligon special amenajat, cu parbrizul şi geamurile laterale complet acoperite. Ghidţndu-ne numai după imaginea afişată pe display-ul central, am reuşit să facem parcări cu faţa, cu spatele, fără să atingem jaloanele de pe traseu.

Nissan Note este oferit cu trei noi motorizări: două pe benzină (1.2 litri de 80 CP şi 1.2 litri DIG-S de 98 CP) şi una diesel (1.5 dCi de 90 CP). Noi am avut prilejul să testăm diesel-ul pe o distanţă de 150 kilometri, de la Viena la Bratislava.

Propulsorul diesel 1.5 dCi dezvoltă 90 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu maxim de 200 Nm disponibili de la 1.750 rpm. Ca performanţe, versiunea pe motorină are un demaraj de la 0 la 100 km/h de 11,9 secunde şi poate atinge viteza maximă de 179 km/h.

Condus în oraş, noul Note dă dovadă de agilitate, iar timoneria cutiei manuale cu 5 trepte face ca maşina să fie păcută în utilizare. În schimb, la viteze de peste 100 km/h, acesta pare slăbit de puteri, iar pentru a efectua o depăşire în siguranţă este necesară retrogradarea.

Suspensia moale absoarbe foarte bine denivelările şi acest lucru poate fi un atu pentru noul Note, ţinând cont de condiţiile de drum din ţara noastră. Direcţia oferă un feedback slab, însă volanul cu o priză foarte bună oferă o manevrare uşoară în oraş şi mai ales la parcările strâmte.

Aşadar, noul Note nu agreează condusul sportiv, ci mai degrabă unul normal sau decent. Ţinuta de drum este confortabilă, iar consumul… ei bine acesta ar putea fi un al doilea atu pe care il are micuţul MPV.

La finalul testului, după ce am parcurs 150 kilometri, dintre care aproximativ jumătate din ei au fost pe autostradă, computerul de bord indica valoarea de 4,4 litri/100 km. Adică o diferenţă de 0,8 litri/100 km faţă de consumul mediu oficial dat de constructor (3,6 litri/100 km), deşi stilul de condus a fost unul alert, fără a menaja deloc consumul.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide