Am testat Opel Cascada, cea mai nouă decapotabilă a germanilor

Autor: Iulian Dnistran 02 apr. 2013 Test in premiera

După ce am vorbit despre cum arată noul Opel Cascada, e timpul să vedem cum merge.

PERFORMANŢE

Noua decapotabilă de la Opel va fi disponibilă cu o selecţie de cinci motoare, dintre care trei pe benzină şi două diesel. Oferta de propulsoare pe benzină va include un 1,4 l Turbo cu 120 CP şi 200 Nm, un 1,4 l Turbo ecoFLEX cu 140 CP şi 200 Nm, precum şi un motor nou, de 1,6 l, cu injecţie directă, care dezvoltă 170 CP şi 260 Nm. Cele două motoare diesel includ propulsorul de 2,0 litri CDTI ecoFLEX cu 165 CP şi 350 Nm, dar şi propulsorul de 2,0 litri BiTurbo CDTI ecoFLEX cu 195 CP şi 400 Nm.

Toate maşinile din cadrul testului internaţional erau echipate cu noul motor pe benzină de 1,6 litri SIDI, care dezvoltă 170 CP şi 260 Nm şi care înlocuieşte vechiul propulsor pe benzină de 1,6 litri.

E un motor foarte rafinat, care nu te împinge în scaun chiar atât de mult pe cât te aştepţi, însă oferă suficientă putere ca să ieşi din situaţiile la limită. Dacă vrei să te distrezi, trebuie să-l ţii peste 4.000 rpm, pentru că acolo e cel mai vioi. Cel mai mult mi-a plăcut sunetul pe care îl scoate atunci când acul turometrului se află undeva între 1.800-2.100 rpm şi apeşi brusc pe pedala de acceleraţie. E ca şi cum ţi-ar spune că visează să se transforme într-un V8 american, dar revine cu picioarele pe pământ odată ce treci de 2.200 rpm. Cutia de viteze manuală cu şase trepte are o timonerie precisă şi o etajare care permite şi un stil de condus sportiv, cu schimbări rapide.

În trecut, decapotabilele sufereau mult la capitolul manevrabilitate din cauza rigidităţii scăzute a caroseriei, cauzate de lipsa acoperişului fix. Cascada, însă, nu suferă deloc de această problemă. De altfel, cei de la Opel spun că rigiditatea torsională a decapotabilei lor este mai mare decât a concurenţilor din clasa premium.

Suspensia îşi face treaba foarte bine şi absoarbe toate gropile şi dâmburile de pe drum fără să le simţi în spinare. Când e aruncată pe viraje, Cascada se ţine bine şi nu suferă de un ruliu prea accentuat, însă are parte de un comportament subvirator uşor când intri ca un dement în ace de păr. Dar acestei maşini nu îi stă bine atunci când este condusă de un dement, ca un dement. Opel Cascada are un spirit de gentleman: calm, respectuos şi calculat.

Cât despre consum, testul a fost prea scurt pentru a obţine o valoare concludentă.

Concluzii

Opel Cascada este o maşină rafinată şi stilată, care continuă ofensiva de design începută de Opel cu Insignia şi continuată cu Astra şi Adam. Este o maşină care, cel puţin teoretic, poate fi condusă în orice anotimp şi care îţi oferă o senzaţie aparte atunci când te urci la volan şi porneşti la drum cu acoperişul pliat. Nu mai este doar o decapotabilă oarecare, aşa cum era Astra Cabrio, ceea ce înseamnă că Opel a reuşit să îşi împrospăteze aşa cum trebuie gama.

La cum arată, cum se conduce şi cât costă (preţ de pornire în Germania: aproximativ 25.000 de euro cu TVA inclus), Opel Cascada se anunţă un jucător foarte bine pregătit pentru lupta cu băieţii mari.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide