Am testat Opel Insignia OPC Unlimited

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Test in premiera

Opel Performance Center sau pe scurt OPC, este divizia de performanţă a celor de la Opel, iar Insignia OPC nu face notă discordantă, oferind performanţe şi sentimente care nu pot fi întâlnite la o maşină normală, cel puţin din portofoliul celor de la Opel.

Din punct de vedere estetic, Insignia OPC îşi etalează cu mare mândrie ADN-ul produselor sportive. Cu prize de aer generos dimensionate, al căror design emană un sentiment de putere, partea frontală a Insigniei OPC poate fi descrisă într-un un singur cuvânt: putere.

Cei de la Opel ne-au invitat în Germania pentru a „degusta” o versiune specială a modelului Opel Insignia OPC. Vorbim despre ediţia Unlimited, care se laudă cu faptul că nu este limitată în nici un fel. Şi unde poţi să duci o maşină la viteza sa maximă dacă nu în Germania?

Echipată cu un propulsor V6 de 2,8 litri, capabil să dezvolte o putere de 325 CP, Opel Insignia OPC Unlimited chiar ne-a dus la viteza sa maximă de 270 km/h. Maşina are nevoie de 6,0 secunde pentru a atinge 100 km/h. Practic, nici nu realizezi când ai atins viteza maximă. Ceea ce înseamnă viteză maximă se poate exemplifica foarte simplu prin expresia „Pedal to the metal„…şi cu asta spunem tot.

Din momentul în care porneşti motorul îţi dai seama că te afli la volanul unui mic „monstru”. Este foarte impresionant zgomotul generat, în principal, de evacuarea dublă. Un zgomot grav şi foarte puternic, iar dacă maşina se află într-o parcare subterană, zgomotul este amplificat, acesta făcând să vibreze totul în jur, asemenea unei boxe de bas dată la maxim.

Un mic „dezavantaj”, cel puţin pentru noi, a fost acela că maşina era echipată cu o cutie automată, fapt care ne-a „privat” de anumite plăceri. Însă, pentru cei care vor să „mestece” în cutie, inginerii de la Opel au prevăzut padele pe volan, fapt care ne-a mai alinat un pic „supărarea”. Trebuie menţionat faptul că schimbările treptelor de viteze sunt foarte rapide, indiferent că rulam în modul automat sau cel manual.

Şi dacă tot suntem la capitolul „dezavantaje”, mai trebuie adăugat faptul că Opel Insignia OPC Unlimited ne-a solicitat un pic atenţia în oraşe, unde nu prea aveam voie să depăşim limitele de viteze. Un pic de „gaz” în plus şi…hopa… eram în pericol de a fi surprinşi de flash-urile radarelor fixe.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide