Am testat primul hibrid marca Infiniti: M35h

Infiniti a făcut pasul către un viitor mai curat şi a lansat primul hibrid al mărcii. Gama modelului M primeşte astfel un model cu propulsie hibridă: motor pe benzină şi motor electric.

Am testat primul hibrid marca Infiniti: M35h Am testat primul hibrid marca Infiniti: M35h

Dacă tot am fost până în Germania să pipăim Eherea, am avut ocazia să testăm în premieră pe un traseu scurt şi primul model hibrid al mărcii premium japoneze. Este vorba de limuzina de clasă mare M. Infiniti M era disponibil până acum cu un motor V6 pe benzină şi cu motor diesel. Pentru a treia versiune Infiniti a ales solutia motor V6 benzină plus motor electric. Rezultatul este o berlină de lux extrem de rapidă şi foarte prietenoasă cu mediul înconjurător.

Infiniti M35h este practic cel mai puternic model din gama M. Versiunea pe benzină M37 are 320 CP iar modelul diesel M30d are 238 CP. Modelul hibrid are nu mai puţin de 368 CP combinând puterile celor două motoare. Motorul V6 benzină de trei litri dezvoltă 300 CP iar motorul electric mai livrează şi el 68 CP.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în doar 5,5 secunde în condiţiile în care maşina este mai grea cu 128 kg faţă de modelul pe benzină.

Vizual nu sunt diferenţe faţă de restul gamei M. Este aceeaşi berlină de lux elegantă, alternativa la automobilele germane sobre. Designul Infiniti este fluid şi reuşeşte să imprime o imagine atât sobră dat în acelaşi timp dinamică.

Un M hibrid se diferenţiază de restul gamei prin culoarea specială şi emblemele HYBRID de pe aripile faţă. În rest nu sunt diferenţe de design.

La interior, remarcăm pe bord un indicator care ne arată câtă putere este folosită sau dacă bateria se încarcă. În plus pe display-ul central avem un grafic interactiv cu sistemele maşinii.

Ca şi la celelalte modelel M, pe consola centrală avem selectorul de mod de rulare. Putem alege între Eco, Normal şi Sport. În modelul Eco, pedala de acceleraţie opune rezistenţă atunci când o apeşi prea tare în încearcă să te convingă să mergi în mod ecologic.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la M35h este că poţi merge în mod electric perioade foarte lungi şi chiar la viteze mari. În funcţie de modul de condus şi de viteza de deplasare, creierul electronic al maşinii opreşte motorul termic. Este foarte ciudat să vezi cum turometrul cade la zero în timp ce maşina rulează cu 80 km/h într-o linişte deplină. Iar modul electric de rulare poate fi folosit până la 100 km/h. Atunci când este nevoie, motorul termic intervine să ajute acceleraţia dar o face fin fără a brusca. Per total, M35h s-a dovedit o experienţă foarte plăcută pe scurtul traseu din Germania. Acesta nu a fost un test complet, fiind doar un prim contact cu noul model al mărcii. Testul complet va avea loc undeva în vară.

Un element interesant este faptul că modelul hibrid emite un sunet pentru a avertiza pietonii atunci când rulează în mod electric. Încă nu era perfect calibrat dar cred ca este primul automobil care recurge la un sunet artificial pentru a îşi face cunoscută prezenţa. La mersul cu spatele, M35h emite un sunet bip bip specific.

Faţă de un Infiniti M normal, versinea hibrid are un portbagaj mai mic din cauza bateriilor. Volumul este de doar 350 litri faţă de 500 cât are un M normal. Preţul în România pentru modelul Infiniti M35h este de 59.500 euro (TVA inclus) pentru versiunea GT şi 65.750 euro (TVA inclus) pentru versiunea GT Premium.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.