Am testat primul hibrid marca Infiniti: M35h

Autor: Baltateanu Dragos acum 8 ani Test in premiera

Dacă tot am fost până în Germania să pipăim Eherea, am
avut ocazia să testăm în premieră pe un traseu scurt şi primul
model hibrid al mărcii premium japoneze.
Este vorba de
limuzina de clasă mare M. Infiniti M era disponibil până acum cu un
motor V6 pe benzină şi cu motor diesel. Pentru a treia versiune
Infiniti a ales solutia motor V6 benzină plus motor electric.
Rezultatul este o berlină de lux extrem de rapidă şi foarte
prietenoasă cu mediul înconjurător.

Infiniti M35h este practic cel mai puternic model din gama M.
Versiunea pe benzină M37 are 320 CP iar modelul diesel M30d are 238
CP. Modelul hibrid are nu mai puţin de 368 CP combinând puterile
celor două motoare. Motorul V6 benzină de trei litri dezvoltă 300
CP iar motorul electric mai livrează şi el 68 CP.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în doar 5,5 secunde în
condiţiile în care maşina este mai grea cu 128 kg faţă de modelul
pe benzină.

Vizual nu sunt diferenţe faţă de restul gamei M. Este aceeaşi
berlină de lux elegantă, alternativa la automobilele germane sobre.
Designul Infiniti este fluid şi reuşeşte să imprime o imagine atât
sobră dat în acelaşi timp dinamică.

Îţi dai seama că maşina este un hibrid doar dacă observi siglele laterale

Un M hibrid se diferenţiază de restul gamei prin
culoarea specială şi emblemele HYBRID de pe aripile faţă. În rest
nu sunt diferenţe de design.

La interior, remarcăm pe bord un indicator care ne arată câtă
putere este folosită sau dacă bateria se încarcă. În plus pe
display-ul central avem un grafic interactiv cu sistemele maşinii.

Ca şi la celelalte modelel M, pe consola centrală avem
selectorul de mod de rulare. Putem alege între Eco, Normal şi
Sport. În modelul Eco, pedala de acceleraţie opune rezistenţă
atunci când o apeşi prea tare în încearcă să te convingă să mergi
în mod ecologic.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la M35h este că poţi merge în mod
electric perioade foarte lungi şi chiar la viteze mari. În funcţie
de modul de condus şi de viteza de deplasare, creierul electronic
al maşinii opreşte motorul termic. Este foarte ciudat să vezi cum
turometrul cade la zero în timp ce maşina rulează cu 80 km/h într-o
linişte deplină. Iar modul electric de rulare poate fi folosit până
la 100 km/h. Atunci când este nevoie, motorul termic intervine să
ajute acceleraţia dar o face fin fără a brusca. Per total, M35h s-a
dovedit o experienţă foarte plăcută pe scurtul traseu din Germania.
Acesta nu a fost un test complet, fiind doar un prim contact cu
noul model al mărcii. Testul complet va avea loc undeva în
vară.

Silueta lui M este sobra şi fluidă în acelaşi timp

Un element interesant este faptul că modelul hibrid emite un
sunet pentru a avertiza pietonii atunci când rulează în mod
electric. Încă nu era perfect calibrat dar cred ca este primul
automobil care recurge la un sunet artificial pentru a îşi face
cunoscută prezenţa. La mersul cu spatele, M35h emite un sunet bip
bip specific.

Faţă de un Infiniti M normal, versinea hibrid are un
portbagaj mai mic din cauza bateriilor. Volumul este de doar 350
litri faţă de 500 cât are un M normal. Preţul în România pentru
modelul Infiniti M35h este de 59.500 euro (TVA inclus) pentru
versiunea GT şi 65.750 euro (TVA inclus) pentru versiunea GT
Premium
.

Citește și...


Comentarii
Inchide