Audi A4 Avant – Test în RO

Autor: Cosmin Iordache acum 12 ani Test in premiera

Audi A4 Avant - trateaza-ne cu spateleLa drum începi să îţi pui problema dacă nu ai greşit maşina şi accidental te-ai urcat în alta. În primul rând feelingul la volan nu pare nicidecum al unei versiuni break , ci mai degrabă de sportivă. Chiar începi să te întrebi unde au dispărut volanul aplatizat inferior şi logourile sportive. O altă surpriză plăcută o reprezintă rafinamentul propulsorului 2.0 TDI, unitate common-rail cu injectoare piezoelectrice care se remarcă prin foarte puţin zgomot, putere suficientă şi  emisii mult reduse. Propulsulorul se evidenţiază de asemenea prin elasticitate, oferind cuplul între 1750 şi 2500 rpm. Cutia de viteze manuală în şase trepte are o timonerie, precisă şi trecerile de la o treaptă la altă se realizează cu acurateţe. Lagul turbo, specific motoarelor diesel, este minim , propulsorul răspunzând prompt la stimulii pedalei de acceleraţie

Chiar dacă am avut în test "leneşul" gamei, propulsorul ce dezvoltă în standard 143 CP se achită cu brio de sarcinile impuse de un şofer fără valenţe de pilot. Atingerea pragului de 100 km/h se realizează în 9,7 secunde, o valoare decentă pe hârtie, dar în viaţa reală cuplu de 320 Nm este suficient pentru a face faţă depăşirilor pe şoselele patriei. De asemenea, viteza maximă este de 200 km/h, o valoare mult peste ceea ce îţi permite infrastructura rutieră românească. Consumul declarat mediu este de 6 litri la 100 km parcurşi, un indice spre care ne putem apropia printr-un stil de condus moderat şi prin evitarea ambuteiajelor urbane.

Audi A4 Avant - Audi Drive SelectŢinuta de drum este exemplară, ruliul pe viraje fiind puţin sesizabil spre inexistent, chiar şi fără tracţiunea integrală quattro. Suspensia filtrează bine imperfecţiunile rutiere şi "îndură" craterele din şosea cu stoicism şi fără prea multe "onomatopee" metalice.

O dotarea interesantă a lui Audi A4 Avant este sistemul Audi Drive Select. Prin intermediul celor trei butoane amplasate pe consola centrală, cele trei moduri Comfort, Automatic şi Dynamic dau trei personalităţi diferite modelului, ajustând suspensia, direcţia şi răspunsul acceleraţiei. Nu este ca şi cum ai conduce trei maşini diferite, dar diferenţele sunt sesizabile şi pentru un novice. Modul Comfort este pentru un condus relaxat, fiind adaptat drumurilor lungi, cel Dynamic aduce un plus de dinamism, oferind un iz de sedan sportiv, iar cel Auto înseamnă media dintre cele două.

Audi A4 Avant - spaţiu generos pentru bagajeDacă tot vorbim de lucruri care se pot face la atingerea unui buton, frâna de mână tradiţională a fost înlocuită cu un comutator, care, împreună cu apăsarea pedalei de frână, imobilizează automobilul în mod staţionar. Alte sisteme inteligente sunt cruise control automat, asistenţa la păstrarea benzii de rulare, asistenţă la parcare, ideală la garările cu spatele în mediul urban, pentru că tot vorbim de un model destul de lung şi cu spate impozant. Avantul testat are un preţ fără taxe în jurul a 32.000 de euro.

Rar se întămplă ca variaţiunile să fie la fel de reuşite ca partitura de bază, dar în cazul lui Audi varianta care ar trebui să se sacrifice în spiritul practic, reuşeşte să fie probabil şi cea mai atractivă. Acest lucru se întâmplă pentru că nu te aştepţi absolut deloc. Dacă vezi un Avant, Wagon, Break te aştepţi la o familie numeroasă, la scutece plantate în habitaclu, la chestii total uncool, dar practic în acest model vei fura destule priviri, tocmai pentru că arată nefamilist de bine.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide