Chevrolet Spark 1,2 – primele impresii

Autor: Oraan Mărculescu 08 dec. 2009 Test in premiera

Spark rupe canoaneleCeea ce te frapează la această
maşinuţă este aspectul neconvenţional pentru ceea ce te
aştepţi de la o maşină de oraş ieftină
. Saltul de la
precedentul Spark (de fapt, un Matiz „al doilea” puţin redesenat)
este realmente uriaş, iar, faţă de surorile Opel Agila şi Suzuki
Splash, noul Chevrolet Spark
este mult mai îndrăzneţ, ba aş putea spune chiar
mai tupeist ca design.

Despre Chevrolet Cruze am spus că aduce un suflu complet nou în
gama Chevrolet, însă noul Spark pur şi simplu vrea să
schimbe regulile jocului în segmentul maşinilor de oraş
.
Echipa de designeri a început lucrul la noul Spark acum trei ani,
având în minte faptul că piaţa doreşte ceva mult mai expresiv. Iar
rezultatul este, pe viu, extrem de reuşit.

Look de mini-coupePrimul lucru care m-a uimit când am
văzut maşina reală a fost impresia că am de a face cu un
automobil mai voluminos
, în primul rând datorită farurilor
neobişnuit de mari şi a botului impozant. Apoi disimularea
mânerelor portierelor spate
duce la impresia foarte
puternică de sportivitate, ba chiar de un mic coupe cabrat. Spatele
calmează lucrurile, dar continuă în mod reuşit liniile de
design.

Una peste alta, noul Chevrolet Spark te cucereşte de la
prima vedere
, iar în traficul urban aglomerat se remarcă
imediat.

Interiorul maşinii este, din nou, o surpriză plăcută. În primul
rând, aspectul este foarte high-tech, indicaţiile de bord
împrumutând stilul din lumea moto
: un vitezometru analog,
alături de un display digital cu multiple informaţii, ambele
plasate direct pe coloana volanului. Consola centrală este foarte
aerisită, sistemul audio şi cel al climatizării automate fiind
departajate în mod logic, dar cu un aspect foarte reuşit.

Interior modern si reusitInteresant, deşi analizat în
detaliu interiorul maşinii este clar unul ieftin, impresia
generală este de maşină mai evoluată
, designerii aplicând
nişte artificii interesante, cum ar fi textura plasticelor sau
amenajarea comenzilor. Surprinde ergonomia excelentă, dar şi
spaţiile de depozitare încăpătoare, atât pe feţele portierelor, cât
şi la baza consolei centrale.

Spaţiul în faţă se dovedeşte foarte bun, în timp ce pasagerii
din spate, chiar dacă în teorie pot fi trei la număr, nu au parte
de un confort prea bun, lucru valabil pentru orice „gândac” de oraş
cu ampatamentul în jurul valorii de 2,3-2,4 metri. Portbagajul nu
este nici el foarte generos, dar oferă spaţiu suficient
pentru două bagaje medii
plus unele mai mărunte. Bancheta
este rabatabilă fracţionat, iar suprafaţa creată este plană – deci
un avantaj de până la 568 de litri în teorie.

Prima versiune pe care am avut ocazia să o conduc preţ de câteva
zeci de kilometri, atât în traficul din Atena, cât şi pe porţiuni
mai libere, a fost cea cu motorul de top, de 1,2 litri şi 81 CP.
Însă, în cazul comportamentului rutier, lucrurile sunt pur
şi simplu normale
, Chevrolet Spark fiind o maşină de oraş
cu o dinamică decentă şi performanţe onorabile.

Motorul trage suficient de bine, iar cutia de viteze are o
etajare destul de bună, care permite un demaraj nu prea lent – ar
fi de criticat doar timoneria mai puţin precisă,
lucru întâlnit, de altfel, la majoritatea maşinilor de această
categorie. Zgomotul motorului se încadrează şi el în limite
acceptabile, dar suspensia s-a dovedit mai confortabilă
decât m-aş fi aşteptat
, trecerea peste denivelări fiind
resimţită destul de puţin pentru o maşină aşa de mică.

În rest, vizibilitatea este bună, poziţia de condus înaltă, dar
confortabilă, iar subvirarea intervine progresiv. În concluzie,
chiar dacă motorul de 81 CP nu are o dinamică extraordinară,
îşi face treaba foarte bine în traficul urban.
Teoria ne arată un consum urban de 6,6 litri/100 km, care estimez
că nu depăşeşte cu mult 7 litri/100 km în realitate – din păcate,
computerul de bord nu indică şi consumul mediu, pentru a ne face o
idee mai fundamentată.

Mai multe detalii în ziua următoare a testului, când vom
vedea şi comportamentul motorizării de 1,0 litri
. Cât
despre preţurile pentru România, mai trebuie să aşteptăm puţin,
deocamdată fiind „ameninţaţi” cu o valoare extrem de competitivă
pentru versiunea de bază. Cât este aceasta, încă nu ştiu.

Dar ştiu că noul Chevrolet Spark le va face cu ochiul multor
tineri
, pentru care un stil de viaţă fashion este foarte
important, în condiţiile menajării bugetului.

Rămâneţi pe
promotor.ro pentru continuarea mai detaliată a acestui prim test
drive cu noul Chevrolet Spark.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide