Premiera  Chevrolet Spark 1,2 - primele impresii

Cei de la Chevrolet nu sunt deloc modeşti, iar noul Chevrolet Spark o demonstrează, în primul rând prin designul ieşit din canoane.

Chevrolet Spark 1,2 - primele impresii Chevrolet Spark 1,2 - primele impresii

Spark rupe canoaneleCeea ce te frapează la această maşinuţă este aspectul neconvenţional pentru ceea ce te aştepţi de la o maşină de oraş ieftină. Saltul de la precedentul Spark (de fapt, un Matiz "al doilea" puţin redesenat) este realmente uriaş, iar, faţă de surorile Opel Agila şi Suzuki Splash, noul Chevrolet Spark este mult mai îndrăzneţ, ba aş putea spune chiar mai tupeist ca design.

Despre Chevrolet Cruze am spus că aduce un suflu complet nou în gama Chevrolet, însă noul Spark pur şi simplu vrea să schimbe regulile jocului în segmentul maşinilor de oraş. Echipa de designeri a început lucrul la noul Spark acum trei ani, având în minte faptul că piaţa doreşte ceva mult mai expresiv. Iar rezultatul este, pe viu, extrem de reuşit.

Look de mini-coupePrimul lucru care m-a uimit când am văzut maşina reală a fost impresia că am de a face cu un automobil mai voluminos, în primul rând datorită farurilor neobişnuit de mari şi a botului impozant. Apoi disimularea mânerelor portierelor spate duce la impresia foarte puternică de sportivitate, ba chiar de un mic coupe cabrat. Spatele calmează lucrurile, dar continuă în mod reuşit liniile de design.

Una peste alta, noul Chevrolet Spark te cucereşte de la prima vedere, iar în traficul urban aglomerat se remarcă imediat.

Interiorul maşinii este, din nou, o surpriză plăcută. În primul rând, aspectul este foarte high-tech, indicaţiile de bord împrumutând stilul din lumea moto: un vitezometru analog, alături de un display digital cu multiple informaţii, ambele plasate direct pe coloana volanului. Consola centrală este foarte aerisită, sistemul audio şi cel al climatizării automate fiind departajate în mod logic, dar cu un aspect foarte reuşit.

Interior modern si reusitInteresant, deşi analizat în detaliu interiorul maşinii este clar unul ieftin, impresia generală este de maşină mai evoluată, designerii aplicând nişte artificii interesante, cum ar fi textura plasticelor sau amenajarea comenzilor. Surprinde ergonomia excelentă, dar şi spaţiile de depozitare încăpătoare, atât pe feţele portierelor, cât şi la baza consolei centrale.

Spaţiul în faţă se dovedeşte foarte bun, în timp ce pasagerii din spate, chiar dacă în teorie pot fi trei la număr, nu au parte de un confort prea bun, lucru valabil pentru orice "gândac" de oraş cu ampatamentul în jurul valorii de 2,3-2,4 metri. Portbagajul nu este nici el foarte generos, dar oferă spaţiu suficient pentru două bagaje medii plus unele mai mărunte. Bancheta este rabatabilă fracţionat, iar suprafaţa creată este plană - deci un avantaj de până la 568 de litri în teorie.

Prima versiune pe care am avut ocazia să o conduc preţ de câteva zeci de kilometri, atât în traficul din Atena, cât şi pe porţiuni mai libere, a fost cea cu motorul de top, de 1,2 litri şi 81 CP. Însă, în cazul comportamentului rutier, lucrurile sunt pur şi simplu normale, Chevrolet Spark fiind o maşină de oraş cu o dinamică decentă şi performanţe onorabile.

Motorul trage suficient de bine, iar cutia de viteze are o etajare destul de bună, care permite un demaraj nu prea lent - ar fi de criticat doar timoneria mai puţin precisă, lucru întâlnit, de altfel, la majoritatea maşinilor de această categorie. Zgomotul motorului se încadrează şi el în limite acceptabile, dar suspensia s-a dovedit mai confortabilă decât m-aş fi aşteptat, trecerea peste denivelări fiind resimţită destul de puţin pentru o maşină aşa de mică.

În rest, vizibilitatea este bună, poziţia de condus înaltă, dar confortabilă, iar subvirarea intervine progresiv. În concluzie, chiar dacă motorul de 81 CP nu are o dinamică extraordinară, îşi face treaba foarte bine în traficul urban. Teoria ne arată un consum urban de 6,6 litri/100 km, care estimez că nu depăşeşte cu mult 7 litri/100 km în realitate - din păcate, computerul de bord nu indică şi consumul mediu, pentru a ne face o idee mai fundamentată.

Mai multe detalii în ziua următoare a testului, când vom vedea şi comportamentul motorizării de 1,0 litri. Cât despre preţurile pentru România, mai trebuie să aşteptăm puţin, deocamdată fiind "ameninţaţi" cu o valoare extrem de competitivă pentru versiunea de bază. Cât este aceasta, încă nu ştiu.

Dar ştiu că noul Chevrolet Spark le va face cu ochiul multor tineri, pentru care un stil de viaţă fashion este foarte important, în condiţiile menajării bugetului.

Rămâneţi pe promotor.ro pentru continuarea mai detaliată a acestui prim test drive cu noul Chevrolet Spark.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.