Condus în premieră: Mercedes-Benz C-Klasse facelift

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Test in premiera

Mercedes-Benz declară că noul Clasa C este acum cu 31%
mai eficient.
Se face desigur referire la motorizările
care acum sunt mai economice şi mai puţin poluante. Cele mai
importante două lucruri pentru motorizări sunt însă prezenţa
standard pentru aproape toate motoarele, indiferent de
transmisie a sistemului Start&Stop şi introducerea cutiei
automate 7G-TRONIC PLUS,
în premieră şi pentru motoarele
în patru cilindri. Doar versiunea diesel C300 CDI 4MATIC nu va avea
Start&Stop iar C 240 CDI 4MATIC o va avea din iunie.

Toate motorizările disponibile pentru C facelift sunt
echipate cu injecţie directă
. Motoarele pe benzină au 156,
184, 204 sau 306 CP. Acest motor din urmă este vârful de gamă al
modelului standard iar puterea sa a fost crescută de la 272 la 306
CP iar cuplul de la 350 la 370 Nm. Diesel-urile au 120, 136, 170,
204 sau 231 CP. Acest motor din urmă este noul 300 CDI, aflat sub
350 CDI care de acum are 265 CP ca la CLS sau R-Klasse
facelift.

Estetic, putem spune că faceliftul este o îmbunătăţire
importantă pentru că maşina arată mult mai dinamic.
Chiar
dacă farurile amintesc oarecum de Skoda Octavia, ele au totuşi
originalitatea lor, cel puţin în gama Mercedes-Benz. Stopurile nu
s-au schimbat foarte mult doar interiorul lor. LED-urile domnesc pe
caroseria lui C şi probabil că noua generaţie va arăta în
continuare elegant dar mult mai agresiv, după cum o indică acest
facelift.

Din fericire, interiorul este cel mai bun din istoria
acestei clase.
Nu mai există plastice tari cu aspect
ieftin. Totul este acum moale şi mult mai atent finisat. Display-ul
central a fost mutat mai sus sub o cupola care aminteste de
S-Klasse sau, de interioarele lui Audi. Iar acest display poate
acum să te conecteze la Internet atunci când maşina stă pe loc
deoarece sistemul COMAND Online acum este disponibil pentru Clasa
C. Nu şi în România desigur unde este disponibilă doar partea de
navigaţie a sistemului nu şi navigarea pe Internet…

Ca o altă noutate, există de acum un sistem de navigaţie
mai ieftin
, Becker MAP PILOT care poate fi montat pe
maşină şi ca accesoriu şi funcţionează cu sistemul standard Audio
20 CD folsindu-se de display-ul acestuia.

Ceasurile de bord sunt noi, la fel şi display-ul dintre ele care
opţional poate fi comandat în versiune color cu o rezoluţie foarte
bună şi plăcută. Şi restul elementelor din interior au fost
preluate de la CLS, inclusiv volanul, lucru bun deoarece CLS are
cel mai bun interior Mercedes-Benz din istorie. Nu exagerez
– interiorul lui C-Klasse facelift este la nivelul celui din
E
. Iar asta înseamnă foarte mult.

Şi totuşi asta nu este totul. C facelift nu are doar cel mai bun
interior şi cel mai puternic motor pe benzină care nu este AMG.
Şi cel mai puternic diesel în şase cilindri din istoria
sa.
Nu. El este cel mai sigur C din toate timpurile.
Mercedes a montat pe el toate sistemele sale de siguranţă
disponibile momentan. Desigur, ele vor fi opţionale dar faptul că
sunt disponibile îl face pe C-Klasse cea mai sigură maşină din
clasa sa. Nu mai puţin de 10 sisteme de siguranţă activă şi
asistenţă sunt acum disponibile
. Printre ele – ATTENTION
ASSIST, DISTRONIC PLUS, asistent pentru faza lungă, pentru
păstrarea benzii de rulare, asistent pentru punctul mort, pentru
afişarea limitelor de viteză sau asistentul pentru parcare şi PRE
SAFE.

Deci, C-Klasse facelift frânează singur, urmăreşte
maşina din faţă pe cruise control şi acţionează în funcţie de
comportamentul acesteia, îţi afişează cu ce viteză maximă poţi
circula, te trezeşte dacă are impresia că adormi la volan,
corectează cu ajutorul frânelor direcţia dacă părăseşţi banda,
pregăteşte maşina pentru accidentul iminent sau se parchează
singur…
Nicio maşină din clasa medie nu poate face atât
de multe lucruri în acelaşi timp, de una singură… Nu ştiu dacă să
mă bucur la asta sau să mă panichez puţin cu gândul la faptul că nu
prea mai am ce să conduc…

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide