Condus în România: BMW X4 xDrive35i. Cel mai agil SUV BMW!

Autor: Adrian Mihălţianu 11 iun. 2014 Test in premiera

Versiunea BMW X4 din testul nostru a fost cea mai puternică pe benzină: X4 xDrive35i. Unde indicativul ”35i” ar trebui deja să fie clar ce ascunde: un motor Twin-Power Turbo cu şase cilindri în linie, cu multe premii la activ şi care e ”vinovat” pentru iminenta pensionare a motoarelor V8.

BMW continuă să îi inducă în eroare pe necunoscători: 35 nu înseamnă motor de 3,5 litri!

De ce? Pentru că e capabil de o putere maximă de 306 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, valoare obţinută de la numai 1.200 rpm şi disponibilă până la 5.000 rpm (adică foarte aproape de turaţia de putere maximă, de 5.800 rpm). Din meniu mai fac parte cutia automată cu 8 trepte, care beneficiază şi de padele pe volan, precum şi tracţiunea integrală xDrive, sofisticată şi eficientă.

Aşadar, cum ar putea să meargă un astfel de X4 xDrive35i dacă nu excelent? Dovada o fac cele 5,5 secunde necesare pentru demarajul până la 100 km/h, în timp ce, pe modul Sport+ schimbările treptelor sunt asociate cu mici şocuri, dând impresia că schimbi cu o manuală şi crescând rapid nivelul adrenalinei şi al factorului JOY.

X4 xDrive35i: cu 1,2 secunde mai rapid decât precedentul X6 xDrive35i. Dar cifrele nu spun totul

Ei bine, acest factor JOY mi se pare mult mai prezent la noul X4 decât la precedentul X6. Comparând X6-le având aceaşi motorizare, se remarcă uşor avantajul de 255 kg pe care îl are X4 şi care se traduce, în primul rând, într-un demaraj 0-100 km/h mai lent cu 1,2 secunde în cazul lui X6 xDrive35i.

Dar mai important este câştigul la capitolul agilitate, X4 demonstrând o mult mai mare uşurinţă de a ataca virajele strânse decât masivul X6. Într-adevăr, uşorul ruliu nu te lasă să uiţi că eşti la volanul unui SUV, dar, sincer, modul în care X4 stă pe viraje şi te lasă să-l manevrezi este excelent şi nu cred că greşesc dacă afirm că X4 este cel mai agil SUV BMW al momentului.

… şi când nu credeam că se poate un SUV mai agil, hop apare BMW cu noul X4!…

Chiar şi în modul Sport+ şi cu DSC-ul decuplat, pachetul tehnic îşi face treaba cu brio şi nu de puţine ori am avut senzaţia că sunt la volanul unui Seria 3 sau Seria 4, dar cu scaunul fixat mai sus… Ceva îmi spune că X4 are un comportament mai entuziasmant chiar şi decât al noului X6, dar asta rămâne de verificat.

Agilitatea e mai bună şi decât în cazul lui BMW X3, şi nu vorbesc doar de o chestie sesizabilă: pur şi simplu, puntea spate a lui X4 este mai responsivă datorită înlocuirii caroseriei de tip break cu una coupe-cu-patru-uşi. Aşa încât BMW X4 se dovedeşte clar mai sportiv, mai ales dotat cu acest propulsor de top pe benzină.

Nu e un motor prea economic (păi dacă-l ţii doar pe SPORT!), dar e clar o alternativă mai bună la motoarele V8

Care, în treacăt fie spus, consumă mult mai puţin decât un V8, iar, faţă de dieselul 35d aduce un sound mult mai plăcut. Evident, nu lipseşte modul ECO PRO, dar, în afara mediului urban şi al autostrăzilor plictisitoare, nu văd de ce l-ar prefera cineva în locul lui SPORT. Care ar trebui să fie modul standard de condus pentru BMW X4 xDrive35i…

Avem, însă, şi o umbră în peisaj: BMW X4 e condamnat să rămână un SUV de asfalt. Nu înseamnă că nu se poate ieşi la iarbă verde sau că drumurile cu gropi l-ar pune în încurcătură serios. În teorie, garda la sol a lui X4 este de 204 mm, cu doar un milimetru mai puţin decât fratele X3.

Nu că n-ar putea să te ducă la iarbă verde, dar X4 e mai bine să rămână pe asfalt sau drumuri bătătorite

Dacă, însă, se optează pentru pachetul M cu jante mari şi pneuri cu talon mic, precum şi pentru suspensia sport, lucrurile se schimbă radical, iar un X4 precum cel din testul nostru trebuie manevrat mult mai grijuliu în afara asfaltului. Drumurile forestiere ies din discuţie, iar pe cele de macadam e indicat să se ruleze cu viteză mai mică, pentru evitarea unui disconfort prea mare sau a afectării jantelor şi spoilerelor.

Din fericire, sistemul xDrive e un bun garant dacă, din întâmplare sau voit, aţi nimerit într-o zonă mai noroioasă. Cele patru roţi conlucrează foarte eficient datorită electronicii, iar resursele generoase ale motorului te pot scoate din încurcătură chiar şi în condiţii de pneuri cu prea puţină aderenţă în condiţii precare.

E clar: cel de-al cincilea SUV BMW e cel mai agil SUV BMW al momentului

Totuşi, repet: BMW X4 e de preferat să evite ieşirile aventuriere de pe asfalt. Iar dacă nu v-au convins cele spuse mai sus, cred că vă voi convinge altfel: X4 nu mai arată bine dacă se murdăreşte. Cred că e un argument suficient de puternic, nu?…

În final, să vedem cât costă noul BMW X4 şi dacă merită – PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide