Dacia Logan MCV 85 CP

Probabil că astăzi romănul se identifică mai mult cu “i”-ul roşu decît cu steagul ţării, aşa că, la un eventual referendum, cel dintîi ar avea şanse reale de a deveni stemă.

Dacia Logan MCV 85 CP Dacia Logan MCV 85 CP
De acum, romănul are “i”-ul său roşu, produs în Romănia, şi nu mai trebuie să privească salivînd prin showroom-uri sau să apeleze la versiunea second-hand pentru a fi cel mai tare din parcarea blocului. De acum ne putem cumpăra Logan dCi, mă scuzaţi, Logan dCi. Un “i” care valorează 15 CP şi 40 Nm. Poate cea mai preţioasă vocală din istoria limbii noastre.

Noua motorizare 1.5 dCi este disponibilă atît pe berlină, cît şi pe MCV. Este doar o diversificare a gamei de propulsoare, dar e una binevenită în zona diesel. Dacă pe caroseria în trei volume propulsorul dCi de 70 CP se achita onorabil de sarcină, pe MCV se simţea nevoia unui adaus de putere, cele aproximativ 200 kg în plus simţindu-se. Din punct de vedere estetic, putem semnala adoptarea de către berlină a spoilerului faţă de la MCV – unul mult mai agreabil vizual.

Ce contează însă cu adevărat se ascunde sub capotă. Acelaşi propulsor diesel cu patru cilindri în linie de 1.461 cmc, dar de această dată nu cu 70, ci cu 85 CP. Propulsorul dispune de un sistem de injecţie directă Common Rail de generaţia a doua. Noua motorizare se distinge printr-o presiune de supraalimentare a turbocompresorului de 2,3 bari, cu 0,4 bari mai mult decît la versiunea de 70 CP. Supraalimentarea şi funcţionarea turbocompresorului sînt controlate electronic. Se regăsesc şi modificări interne la propulsor, pistoanele fiind schimbate. Circuitul de admisie a aerului este schimbat, iar după turbocompresor s-a optat pentru o tubulatură din inox în locul celei de plastic, pentru a se spori rezistenţa la presiunea mai mare şi la temperaturile generate. Cam acestea sînt modificările aduse propulsorului ca să dezvolte cei 85 CP. Un alt cîştig, poate cel mai important în cazul de faţă, este creşterea valorii cuplului motor. Sînt disponibili acum 200 Nm de la 1.900 rpm, 90% activînd de la 1.500 rpm. Acest lucru se traduce printr-un confort sporit la volan.

Sînt eliminate astfel retrogradările în cazul turaţiilor joase, plaja de turaţie pe care trage propulsorul fiind mult mai largă, de pe la 1.500 rpm, pînă pe la 3.500 rpm. Dinamic, se simte o ameliorare semnificativă, în special în cazul versiunii MCV: aceasta este mai vie, simţi că te afli într-adevăr la volanul unei maşini. Dezamăgeşte în continuare cutia cu cinci trepte, uşor inexactă. Şi poate se îndură cineva să ofere opţional pe Logan, indiferent de caroserie, o cutie cu 6 trepte, necesară din punctul meu de vedere în cazul motorizării diesel. S-a ameliorat şi consumul, noul propulsor “înghiţind” pe berlină doar 4,6 litri în ciclu mixt şi 5,2 litri în cazul MCV-ului. Acest propulsor este disponibil doar la nivelurile de echipare Preference şi Laureate, în cazul ultimului nivel fiind o premieră introducerea propulsorului diesel.

Diferenţa de preţ între motorizarea de 70 CP şi cea de 85 CP va fi de doar 450 euro, indiferent de nivelul de echipare ori de caroserie. În situaţia unui consum ceva mai mic, a unor performanţe sensibil crescute şi a unui confort în utilizare incomparabil, versiunea de 70 CP începe să devină inutilă. Pentru plusurile menţionate mai sus, cei 450 de euro merită plătiţi cu ochii închişi. În mod clar, versiunea de 85 CP o va canibaliza pe cea de bază. Cei 85 CP transformă Loganul diesel într-un produs mult mai matur şi mai tentant pe piaţă.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.