Dacia Sandero Stepway – Dinamică şi Buget (II)

Autor: Cosmin Iordache acum 13 ani Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU DACIA SANDERO STEPWAY TEST ÎN PREMIERĂ

Dacia Sandero Stepway se plasează în partea superioară a catalogului de preţuri de la Dacia, modelul pe care l-am testat având un preţ de 9.200 de euro. Pare mult, însă dacă privim modelele concurente, destul de puţine totuşi, observăm că un VW Crosspolo are preţuri care gravitează în jurul a 15.000 de euro. Segmentul pe care plasează Stepway este destul de îngust şi cel mai probabil bătăliile le va da tot cu hatchback-urile din clasa mică şi nu cu crossoverele mici.

Ca dotări, Dacia Sandero Stepway s-ar plasa undeva la mijlocul gamei Sandero şi, ca să nu plictisesc, voi spune doar ce nu are Stepway, iar restul puteţi lectura în imaginea ataşată. Sandero Stepway nu are computer de bord, oglinzi electrice şi geamuri electrice spate, iar aceste dotări nu figurează nici măcar ca opţionale. În schimb, pe lista de opţionale figurează volanul îmbrăcat în piele, şi radio CD-ul cu redare MP3, montat pe modelul de test, şi garanţia extinsă. Cele trei culori metalizate disponibile nu necesită costuri suplimentare, fiind oferite în standard, deşi ne-ar fii plăcut să existe mai multe nuanţe.

Ca şi costuri de exploatare, Sandero Stepway 1.6 are un consum mediu teoretic de 6,1 litri la 100 km parcurşi, cu 0,2 litri mai mult decât un Sandero 1.6. Putem spune că din acest punct de vedere versiunea crossover nu este o investiţie mult prea excentrică, încadrându-se în limite rezonabile. Nu am putut să testăm această teorie din cauza lipsei computerului de bord. Marele concurent al acestui model va fii însă Sandero Laureate, care costă cu 150 de euro mai mult, dar oferă mai multe dotări de confort şi de siguranţă. Dinamic între cele două nu este o diferenţa deloc mare, chiar şi pe suprafeţe vitrege, terenul de casă al lui Stepway.

Putem concluziona că Dacia Sandero Stepway este în primul rând o alegere bazată pe estetică şi pe premiza că te poţi duce cu 2 centimetri mai departe decât orice alt Sandero. Din prespectiva performanţelor, se află clar sub versiunea hatchback. La confort stă mai bine, dar datorită tracţiunii faţă nu va tranşa decisiv duelul de casă pe teren accidentat, fiind destul de limitat ca şi capacităţii tot-teren. Poate fii un semn bun, dacă Dacia ar aplica acelaşi tratament estetic şi viitorului SUV, însă după cum am văzut în primele imagini, se pare că cele două modele nu se vor asemăna deloc la nivel stilistic.

Pagini: 1 2

Citește și...



Comentarii
Inchide