Ford Transit Connect

Autor: Bogdan Alecu acum 10 ani Test in premiera

La aproape 61 de ani de când Ford şi-a deschis prima uzină din Europa de Est în România, pentru a produce la Bucureşti, în cadrul uzinei din Floreasca, modelul Ford V8 – unul dintre stră-stră-străbunicii actualului Mondeo –, constructorul american a revenit.

De această dată, însă, a poposit la Craiova, unde, începând cu a doua parte a anului, va produce o utilitară, Transit Connect. Este vorba exact de cea pe care am testat-o pentru prima dată în Germania, la Munchen.

La prima vedere, noul Transit Connect nu pare foarte diferit de generaţia lansată în 2002, dar în segmentul vehiculelor utiltare contează nu atât designul, cât funcţionalitatea, preţul şi nu în ultimul rând consumul. Din acest motiv, alături de Transit Connect am testat şi un Transit Eco Netic, despre care vă povestesc în caseta alăturată.

Dacă la exterior Transit Connect nu ne-a impresionat prea tare, la interior lucrurile s-au schimbat. Spre surprinderea multora, o utilitară este foarte confortabilă şi pentru cel de la volan, şi pentru pasager. Trebuie luat în considerare faptul că persoana care conduce un astfel de autovehicul nu o face în primul rând din plăcere, ci pentru că acela este locul său de activitate, care trebuie să fie unul plăcut.
După ce urci la volan, singurul element care îţi mai aminteşte că nu te afli la cârma unui break, ci într-o utilitară, este parbrizul imens.

Calitatea materialelor nu excelează, ele fiind doar cu puţin mai bune decât cele dintr-un Logan. Dar, încă o dată: este vorba despre un vehicul utilitar. Pe de altă parte, am apreciat foarte mult faptul că maşina de test dispunea de un sistem de navigaţie. Ce-i drept, nu din acela cu touchscreen sau cu display mare, dar putea să-ţi livreze indicaţiile necesare pentru a ajunge la destinaţie.

Modelul testat dispunea de motorul diesel de 1,8 litri TDCi care furnizează 110 CP şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Un motor care sincer ne-a uimit. Este elastic şi confortabil de acţionat atât în oraş, cât şi pe autostradă, la viteze superioare, în timp ce cutia de viteze e scurtă şi precisă.

Singurul „minus” pe ca i l-am putea imputa maşinii e legat de transmisie – dacă exista o a şasea treaptă, se asigura un consum ceva mai scăzut în caz de drum lung pe autostradă. Cu toate acestea, de-a lungul testului, consumul nu a sărit de 6,5 litri/100 km în extraurban, deşi maşina era „echipată” cu o încărcătură de 300 kg, pentru a oferi o mai bună imagine asupra performanţelor ei.

În prezent preţul noului Transit Connect fabricat în Turcia porneşte de la 12.990 de euro fără TVA, dar în a doua parte a anului, după ce va porni producţia la Craiova, este posibil ca acesta să fie mai mic, în contextul în care cheltuielile legate de transport vor fi mai reduse.

Citește și...


Comentarii
Inchide