KIA ceed facelift – test în RO

Autor: Iulian Dnistran 28 oct. 2009 Test in premiera

Motorul de 1.4 litri are 90 CPSub
capota modelului

KIA cee’d facelift
testat de noi se
afla propulsorul pe benzină de 1.4 litri şi 90 cai
.
Înainte de facelift, acest motor era mai puternic cu aproape 20 CP,
afişând o putere maximă de 109 CP/6.200 rpm – acum, turaţia pentru
puterea maximă este atinsă la o turaţie cu 200 rpm mai redusă, în
condiţiile în care cuplul motor a rămas acelaşi, de 137 Nm/5.000
rpm.

Cert este că performanţele dinamice sunt mai slabe decât
la motorizarea de 109 CP
: demarajul 0-100km/h este cu
aproape o secundă şi jumătate mai lent (13 secunde faţă de 11,6
secunde înainte), iar viteza maximă constructivă este acum de 180
km/h în loc de 187 km/h.

Motivele acestui „downgrade” sunt strict economice:
consumul mediu a scăzut cu 0,2 litri/100 km, ajungând acum
la 6,1 litri/100 km
, iar emisiile CO2 sunt de
143 g/km, satisfăcător pentru un motor de 1,4 litri şi o maşină de
1,3 – 1,4 tone, în funcţie de încărcătură.

Suspensie si directie mai buneOricum,
KIA cee’d 1.4 GSL nu era o maşină rapidă nici înainte, aşa că
situaţia e mai mult la modul sarcastic de „ce-am avut şi ce-am
pierdut”. În realitate, maşina se simte la fel din spatele
volanului
, versiunea break nefăcându-te nicidecum să
depăşeşti impresia de tătic (nu neapărat tânăr) cu simţ de
responsabilitate şi grijă faţă de cei din maşină.

La nivelul şasiului şi trenului de rulare, coreenii au schimbat
geometria suspensiei, iar amortizoarele sunt acum mai
iertătoare cu rinichii şoferilor
– pentru drumurile din
România, asta este schimbarea cea mai importantă a lui Kia cee’d
facelift. Direcţia a fost şi ea modificată, mult în
bine
, oferind acum mai mult feedback şoferului şi un
feeling mai ferm la viteze mari. Ferm, nu sportiv, să ne
înţelegem.

Pret mic, echipare foarte bogataPrin
urmare, o maşină de familie decentă, lucru întărit şi de preţ:
cea mai ieftină KIA cee’d SW 1.4, în echipare BEST, are un
preţ de pornire de 12.451 euro, cu TVA inclus
. Preţ care
ajunge la 13.964 pentru echiparea CITY, care oferă o paletă foarte
bogată de dotări standard (vezi lista aici), din care nu lipsesc
airbagurile frontale, laterale şi tip cortină, sistemul de control
al stabilităţii ESP, climatizarea automată sau jantele din
aliaj.

Per total, KIA cee’d facelift rămâne o alegere excelentă
în continuare, mai ales dacă bugetul este factorul
primordial
în decizia de cumpărare. Însă, realist vorbind,
pentru utilizarea cotidiană şi, mai ales, la drum lung, este de
preferat să mergi pe mâna unui diesel – versiunea 1.6 DSL, tot cu
90 CP, dar cu un cuplu mai generos, are un preţ de bază de 13.967
euro, cu 1.500 euro mai scump decât varianta BEST cu motor 1.4
benzină, dar o diferenţă care merită.

Oricum, KIA cee’d rămâne în continuare genul de compactă
abordabilă care se va vinde bine şi pe viitor, faceliftul nefiind
decât un mic imbold, menit mai mult a încadra maşina în noua
imagine de marcă promovată de KIA pe ultimele modele.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide