L-am condus! Noul Mercedes-Benz SL 500 porneşte Revoluţia de Mătase!

Doar Regina Marii Britanii şi Mercedes-Benz SL domnesc de 60 de ani. Am condus cel mai luxos roadster produs vreodată de compania germană şi concluziile sunt la fel de impresionante precum longevitatea Reginei.

L-am condus! Noul Mercedes-Benz SL 500 porneşte Revoluţia de Mătase! L-am condus! Noul Mercedes-Benz SL 500 porneşte Revoluţia de Mătase!

Mercedes-Benz are atât de multe cuvinte de laudă la adresa celei mai noi creaţii ale sale încât te întrebi de ce mai construiesc şi alte maşini pe lângă ea. Să fie de vină oare vârsta, aşa trebuie să te comporţi cu vârstnicii, să îi lauzi necontenit? Se poate, şi dacă explicaţia este valabilă şi pentru cazul de faţă, ea este pe deplin îndreptăţită.

Noul SL, cel mai luxos roadster construit vreodată de Mercedes-Benz, este şi cea mai luxoasă maşină din gama actuală şi cel mai spectaculos model decapotabil oferit în acest moment. Dacă veţi avea tendinţa să spuneţi că SLS Roadster este demn de toate caracterizările de mai sus, mai gândiţi-vă o dată. SL 500, testat aici, nu este deloc vârful de gamă al gamei sale. Acesta tocmai a fost prezentat ieri, se numeşte 65 AMG, este construit de părinţii lui SLS şi are 621 CP.

Revenind la noua generaţie de SL, aceasta are o sarcină foarte dificilă. Folosindu-se de actualul limbaj de design al mărcii el trebuie să convingă clientela de roadstere de super-lux că este un model demn de istoria din spatele său. Modelul precedent, purtând indicativul R 230 a fost comercializat în peste 170.000 de unităţi iar această cifră este vizată clar şi de noul model. Va fi greu, deoarece vremurile s-au schimbat şi pe lângă fluctuaţile economice puternice, SL are de înfruntat şi o concurenţă mai acerbă în segment. Seria 6 de la BMW este acum mult mai aproape de confortul suprem al lui SL, 911 Cabrio este mai rapid ca niciodată iar Bentley şi Aston Martin au în continuare atu-urile lor foarte puternice.

Însă nimeni nu are în spate istoria lui SL. Între 1954 şi 1963 a fost comercializat celebrul Gullwing, indicativ W 198, cea mai mare sursă de inspiraţie şi orgoliu a lui Mercedes-Benz, poate cea mai frumoasă maşină de serie din toate timpurile. Producând 215 CP dintr-un motor de trei litri, Gullwing a fost un hit absolut al vremurilor sale. Pe noi ne interesează însă anul 1957 de când 300 SL a început să fie construit doar ca roadster. La vremea respectivă 190 SL şi 300 SL şi-au găsit un total de 26.000 de propietari. A urmat apoi celebrul Pagoda, W 113, produs între 1963 şi 1971. A rămas în istorie în primul rând datorită designului extrem de îndrăzneţ pentru vremurile sale.

Pagodei i-a urmat cel mai longeviv model Mercedes-Benz construit vreodată ca parte a unei serii de modele. R 107, produs între 1971 şi 1989, a rezistat 18 ani pe piaţă, venind cu numeroase inovaţii tehnologice de siguranţă. 237.287 de unităţi au fost comercializate din această generaţie. A venit apoi momentul lui R 129, roadsterul care a introdus în serie dotări de siguranţă impresionante pentru vremea sa.

A fost prima decapotabilă ce era echipată cu roll-bar cu acţionare automată în caz de răsturnare şi prima maşină cu centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte integrate în scaun. De-asemenea a fost primul model echipat cu motor V12 pe benzină. Din 2001, istoria lui SL s-a schimbat complet deoarece noul model de atunci, comercializat până la sfârşitul anului trecut, R 230, a fost primul cu hard-top. Şi primul SL cu Active Body Control, primul cu versiune super-sport AMG şi o bună perioadă de timp maşina cu cel mai mare cuplu motor de pe piaţă - 65 AMG.

Urmaşul său, R 231 vine acum pe piaţă cu noi inovaţii dar şi cu sarcina de a păstra calitatea principală a SL-ului intactă - ea trebuie să ofere echilibrul perfect între sportivitate şi confort. Nu vorbim despre versiune de super-top de la AMG ci la clasicul 500, cu motor V8. El trebuie să fie cel mai confortabil model din segment şi dacă se poate şi printre cele mai rapide. Şi pentru că aşa trebuie, aşa este. Mercedes-Benz a reuşit din nou, ba chiar mai mult decât atât el ridică standardul clasei aproape de o revoluţie. Însă vorbim despre o revoluţie atât de plăcută, rafinată şi luxuriantă precum mătasea... Explicaţii în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.