Maserati GranTurismo S - Test în RO

ProMotor a condus în premieră în România Maserati GranTurismo S, o maşină care îţi poate schimbă toate percepţiile despre ceea ce înseamnă un supercar. Citeşte un test amplu şi foarte exclusiv cu maşina care urlă nu sună...

Maserati GranTurismo S - Test în RO Maserati GranTurismo S - Test în RO

Un studiu recent, efectuat în Marea Britanie, a confirmat faptul că femeilor le plac maşinile exotice. Dar, bineînţeles, nu oricare dintre acestea şi nici în orice fel. Aparent, lor le plac în special sunetele motoarelor atunci când acestea sunt turate la limită.

Cei 40 de participanţi la studiu au ascultat înregistrări sonore ale unor propulsoare Lamborghini, Ferrari, Maserati şi Volkswagen Polo, iar rezultatul a dezvăluit faptul că nivelul de testosteron a crescut substanţial în cazul subiecţilor de sex feminin atunci când aceştia au auzit într-un final V8-ul unui GranTurismo.

Aparent, nici una dintre celelalte două exotice nu a reuşit să genereze o asemenea discrepanţă hormonală... ceea ce mă face să cred că geniile celor de la Maserati s-au jucat suficient de mult cu soundtrackul maşinii pentru a fi siguri de un rezultat major.


Bineînţeles, când m-am urcat la volan, nu aveam habar nici de acest studiu şi nici de faptul că între un S şi un GranTurismo obişnuit există o diferenţă substanţială în materie de dinamică şi de zgomot. Ştiam doar că urma să conduc unul dintre cele mai bune GT-uri din lume, o maşină care, din punctul de vedere al performanţelor şi al prestigiului, joacă în aceeaşi ligă cu Aston Martin DB9, Jaguar XK-R şi Mercedes-Benz SL 63 AMG. Că eram entuziasmat este puţin spus.

Dar, aşa cum toate poveştile frumoase au un început, acelaşi lucru poate fi spus şi despre versiunea S a lui GranTurismo. Cei de la Maserati preferă să vadă S-ul ca pe un GT mai agresiv, nu ca pe o maşină 100% sport. Adevărul este că, atunci când conduci aşa ceva, o faci mai mult prin oraş sau pe unde se întâmplă să locuieşti. Să o scoţi pe circuit? Hah, foarte rar sau chiar niciodată!

La prima vedere, faţă de versiunea obişnuită, Maserati GranTurismo S pare doar că s-a îmbrăcat puţin altfel. Câteva modificări aerodinamice, jante de 20” şi ceva mai multe inserţii, atât la interior, cât şi afară. Însă, dacă ridici capota, o privire mai atentă îţi dezvăluie faptul că V8-ul de 4,2 litri şi 405 cai-putere a fost dat la o parte, în favoarea unuia de 4,7 litri şi 440 de cai.

Unul dintre cele mai plăcute lucruri la acest GT-S este acela că, înainte de a răsuci cheia în contact, nu poţi să nu observi înaltul nivel de lux oferit de un automobil Maserati. Este acolo sus, cu Bentley şi cu toate celelalte divinităţi auto. Materialele folosite sunt parcă de pe altă planetă, iar pielea în care au fost îmbrăcate scaunele, feţele uşilor, consola centrală şi planşa de bord este de cea mai înaltă calitate. Iar apoi mai sunt padelele din spatele volanului. Sunt lungi şi au un aspect demenţial. În stil pur italian.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.