Mazda3 Sedan 1.6 CD – INTERIORUL (II)

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Test in premiera

VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN

Perspectiva pasagerilor diferă foarte mult de locul care este ocupat. Pe locul din faţă, confortul este optim, scaunul are accente sportive, astfel încăt se stă bine atât la drum lung cât şi pe distanţe mai scurte. În schimb locurile din spate sunt un pic cam înghesuite şi genunchii ocupanţilor nu vor avea prea mult loc de lăfăit. De asemenea, şezutul banchetei este destul de scurt, făcut probabil după dimensiunea mai mică a posterioarelor nipone.

În schimb, pentru a nu înghesui mai mulţi pasageri decât este confortabil, bancheta din spate are delimitate, destul de proeminent, doar două locuri, spaţiul median înalţat fiind mai degrabă graniţa dintre cele două şi locaţia din care se rabatează cotiera, decât un loc individual. Spaţiul pentru cap este decent chiar şi pentru persoanele înalte şi, dacă se găseşte un consens între locurile din spate şi cele din faţă se poate călători plăcut chiar şi mulţi kilometri.

Un aspect pe care cu siguranţă îl vor aprecia ocupanţii este confortul scaunelor, mai tari /în genul Ford), dar touşi odihnitoare. O problemă ar fi însă tapiţeria bicoloră de pe scaune, cel puţin la modelul pe care l-am testat, această părând destul de vulnerabilă la murdărie în zona argintie. Dar măcar la capitolul aspect primeşte o bilă albă aducând un plus de luminozitate habitaclului.

O atmosferă destinsă este creată şi de sistemul de sunet. Trebuie aleasă doar coloana sonoră potrivită, în rest toata treaba o face unitatea audio, de o calitate mult peste medie. De fapt ştiam că Mazda are printre cele mai bune sisteme audio de serie, dar totuşi la Mazda3 Sedan m-a uimit calitatea sunetului şi faptul că nu distorsionează la volum ridicat, chiar dacă din difuzoare se revarsă metale grele. Pe lângă claritatea sunetului care te îmbie să urci volumul, mai există un motiv pentru care vrei să te joci cu butonul amplasat în centrul consolei şi anume fâşia luminoasă care împarte planşa în două pulsează într-un mod foarte simpatic.

Dar să lăsăm detaliile jucăuşe şi să trecem la discuţii pragmatice, adică spaţiul portbagajului. Acesta a crescut cu 17 litri faţă de precedenta generaţie, având acum o capacitate de 430 de litri. De asemenea, gura de încărcare are acum o decupare mai amplă invitând practic pasagerii să îşi ia bagaje pentru un drum cât mai lung. Dar despre asta vom vorbi mâine în episodul de dinamică…

VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN

În ultima perioadă, în special la maşinile germane, ai urcat într-un model şi ai văzut deja cam ce îţi rezervă întreaga gama. Este un fenomen dictat exclusiv de raţionamentele economice, care spun mai multe elemente comune mai puţine, costuri de producţie. Acest lucru, din fericire, nu se aplică la Mazda, fiecare habitaclu având atmosfera sa şi foarte puţine subansamble se regăsesc în fondul comun de piese. Văzând Mazda3 Sedan, care pare un compendiu exterior al părţilor estetice de la fraţii săi, aş fi zis că şi interiorul va fi o variaţiie pe aceeaşi temă a lui Mazda6, dar lucrurile nu stau chiar aşa…

Te urci in interior şi nările îţi sunt inundate de un miros puternic, de maşină nouă specific Mazda. La prima vedere materialele par bune şi dau un sentiment de soliditate, plasticele sunt moi, dar parcă nu se ridică la acelaşi nivel calitativ cu cele de la VW Golf 6. Atmosfera generală nu este însă prea caldă fiind dominată de (cam mult) negru şi de inserţii în tonalitatea antracitului pe consolă şi spre extremităţile planşei de bord. Probabil şi cei de la Mazda au conştientizat răceala habitaclului şi de aceea au înregistrat acea arie veselă intonată de fiecare dată când pui contactul, acompaniată de prietenosul mesaj "Hello" afişat pe unul din cele două ecrane.

Tot pentru a înlătura percepţia de impersonalitate dată de cromatică sobră, consola de bold învăluie postul de conducere, fiind o declaraţie cât se poate de evidentă că noua Mazda3 este "driver’s car", (dar despre sta într-un episod ulterior). Poziţa la volan este bună, un pic înaltă, dar vorbim de o maşlnă de familie şi nu de o sportivă pur-sânge. Schimbătorul este pus destul de aproape de volan, pentru a reduce la minim cursa mâini drepte, comenzile sunt foarte ergonomice şi intuitive şi necesită un timp de acomodare cât ai zice Mazda3. Frâna de mână este dispusă spre partea pasagerului din dreapta, un pic ciudat, dar îi vei înţelege rapid sensul.

Volanul are o priză foarte bună şi, la fel ca şi levierul schimbătorului, este un deliciu la manevrat (detaliem mai multe în episodul următor). Vizibiliatea în mers este ptimă, designerii Mazda subţiind, chiar în acest sens, montanţii parbrizului şi desenând oglinzi mai mari. În schimb, la parcările cu spatele linia înaltă a spatelui ascunde multe puncte oarbe şi pentru asta este bine să bifaţi senzorii de parcare.

Singurul minus, constatat din perspectiva şoferului este iluminarea palidă a ceasurilor de bord pe timp de zi şi a celor două ecrane cocoţate în vârful consolei centrale, într-o cavitate similară cu cea de la Honda Civic

Să vedem însă şi cum este să fii pasager în noua Mazda3 Sedan

Citește și...


Comentarii
Inchide