Mercedes-Benz E-Klasse

Autor: Dan Vache 13 mai 2009 Test in premiera

Complet nepotrivit şi stupid. Noua motorizare diesel biturbo de 204 CP în patru cilindri va fi probabil una dintre motorizările care vor face istorie în România. Preţul este corect iar performanţele sunt similare celor ale vechiului motor diesel V6 de 218 CP.

Motorul este foarte silenţios şi rafinat şi se diferenţiază de propulsorul V6 diesel doar în vitezele superioare unde, la peste 3.500 rpm, rămâne uşor-uşor fără suflu. În afară de acest lucru, însă, 250 CDI este cel mai reuşit motor diesel în patru cilindri pe care l-am condus.

Pentru o scurtă perioadă, am condus şi noua motorizare pe benzină, de 1,8 litri, în patru cilindri în versiunea de putere de 184 CP. Aceasta vine echipată standard cu cutie manuală cu şase rapoarte şi este disponibilă şi cu un sistem Start/Stop pe care l-am testat în traficul din Madrid.

Pornirea şi oprirea motorului sunt foarte line şi lipsite de zgomote. Oricum, a conduce un E-Klasse manual cu Start&Stop este o experienţă-unicat, care te va îndepărta de confortul absolut oferit de o versiune automată. Oricum, sistemul Start&Stop va fi foarte curând disponibil şi pentru cutiile automate, deci poate scăpăm aşa de transmisiile manuale pe maşini precum E-Klasse.

Noul motor de 1,8 litri este mai vioi decât te aştepţi, dar probabil va fi achiziţionat doar de către flote, deoarece maşina nu este foarte rapidă, chiar dacă motorul sună foarte frumos şi trage bine în zona inferioară a turaţiilor.

Momentan, în România, vârful de gamă este E500, disponibil şi cu tracţiune integrală, iar în combinaţie cu suspensia pneumatică şi amortizoarele controlate electronic – altfel disponibile pentru toate motorizările – acesta este o rachetă sol-sol. Cei 388 CP sunt scoşi în evidenţă accentuat de către modul Sport al cutiei şi suspensiei, dar pe viraje simţi inerţia unei maşini cu gabarit destul de mare, cum este E-Klasse.

Direcţia este foarte precisă indiferent de situaţie, iar confortul este pe primul plan. Sunetul motorului V8, senzaţional pe un SL sau CL, este bine ţinut în frâu de evacuare, deoarece la E tot ce contează e confortul. Apropo de confort, nu merită să daţi banii pe suspensia pneumatică – 1.999 euro –, deoarece soluţia-standard este extrem de confortabilă şi mai silenţioasă pe denivelări decât Airmatic.
 

Se spune că, momentan, în Germania sunt 350.000 de vizitatori de showroom interesaţi direct de noul E-Klasse. Păi bine, şi criza cea mică şi rea ce mai face?! Să spunem totuşi că această cifră a fost uşor umflată din raţiuni de mândrie germană dar, oricum ar fi, este o valoare destul de importantă. Oricine se interesează acum de un E-Klasse nu face o greşeală. Şi asta este valabil şi pentru România, unde maşina a devenit disponibilă odată cu lansarea oficială de la sfârşitul lunii martie.

Dacă dealerul nu înţelege cumva că te referi la noul E, ai grijă, pentru că foarte probabil vei obţine un preţ extraordinar pentru vechea generaţie, din care cu siguranţă mai găseşti ceva modele prin stocuri. Deşi mereu am încurajat achiziţionarea de maşini noi, nu a generaţiilor proaspăt înlocuite, în cazul lui E-Klasse poţi sta liniştit. Toate generaţiile limuzinei de clasă mare Mercedes sunt maşini pe care nu ai cum să nu le adori dacă ai condus măcar una dintre ele.

Dacă totuşi nu cauţi un chilipir şi ai bani pentru limuzină Mercedes dar nu vrei să urci către S, noul E este soluţia. În realitate, maşina arată mult mai bine decât în orice fotografie. Dimensiunile sale au crescut faţă de generaţia precedentă şi, mai ales în versiunea de echipare Avantgarde, datorită formelor, maşina pare extrem de lată.

În traducere – noul E este mai agresiv ca niciodată. Noua interpretare a celor patru faruri, de acum cu formă pătrată, nu este o greşeală, iar detaliile sunt impresionante. Trebuie doar să te uiţi la îmbinările caroseriei şi la toate porţiunile unde liniile se convertesc dintr-o formă geometrică în alta. Designul noului E este mai spectaculos decât poţi să vezi în fotografii sau în imagini video, iar acest spectacol vizual are şi partea sa practică.

Cu un coeficient aerodinamic de 0,25, aceasta este cea mai aerodinamică limuzină din lume şi al doilea cel mai aerodinamic model de serie mare de pe planetă, după noul Prius – 0,24.Două linii de design şi dotări sunt disponibile pentru noul E-Klasse, Elegance şi Avantgarde, care, pe lângă dotări distincte, oferă şi un aspect diferit pentru exterior.

De exemplu, echiparea Avantgarde vine cu un spoiler faţă cu guri de ventilaţie decupate ceva mai agresiv, care include luminile de rulare pe timp de zi cu leduri poziţionate în formă de L. Da, şi Mercedes-Benz a luat-o razna cu ledurile, iar noul E este primul care beneficiază în serie de lumini de rulare diurne cu această tehnologie.

Cei care optează pentru echiparea Elegance vor avea o maşină cu spoilere stilizate diferit şi în locul benzii cu leduri – două perechi a câte două lămpi de ceaţă, în trecut o “semnătură” a tunerului Brabus. Proaspăt prezentată ca versiune finală, AMG 63 AMG beneficiază şi ea de soluţia cu leduri, iar aici forma chiar este identică cu cea folosită de Audi şi Porsche – două benzi amplasate în spoiler, pe lateralele plăcuţei de înmatriculare.

Aveţi grijă, atunci când vă configuraţi un E, să nu renunţaţi la jantele de dimensiuni mari, căci maşina este masivă şi are nevoie de nişte roţi pe măsură. În partea din spate, versiunile Avantgarde cu motoare de la V6 în sus vin cu evacuări finale trapezoidale şi toate modelele beneficiază de stopurile cu leduri, care se aprind foarte spectaculos noaptea.

Apropo de stopuri, acestea sunt singurul lucru uşor discutabil din punctul de vedere al designului. Sincer, de la depărtare, maşina pare “ceva” coreean şi parcă aici s-a terminat toată inspiraţia designerilor, chiar dacă spatele se înscrie fără probleme în linia de design a maşinii.
 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide