Mercedes-Benz S 250 CDI, cel mai eco S din istorie

Autor: Andrei Nan 06 iul. 2011 Test in premiera

După ce am condus primul S 500 din viaţa asta am gândit că nimic
nu poate fi mai frumos pentru caroseria asta. S 350 CDI mi-a
demonstrat mereu contrariul iar S 400 Hybrid că şi Mercedes-Benz
poate să construiască maşini care să pornească o eră dar pe alocuri
să fie enervante. S 420 CDI a murit pentru că acesta este trend-ul
dar cuplul său animalic nu îl voi uita niciodată. S 600 este o
operă de artă iar S 63 AMG este maşina pe care o doresc oricui. S
65 AMG este prea mult şi asta o pot confirma toţi cei care nu
reuşesc să plece de pe loc eficient atunci când calcă acceleraţia
prea mult. Plus că nu este distractiv să îţi joace spatele la 130
km/h la un kick-down…

Toate aceste S-uri sunt magice pentru că sunt foarte confortabile
şi te înconjoară într-o atmosferă aparte, ne-egalată până acum de
alte limuzine de la concurenţă. S 250 CDI este cel mai eficient S
din lume. Nu este cel mai rapid, dar este dovada că nu ai nevoie de
mai mult. Este foarte confortabil, silenţios şi la fel de rafinat
ca un S 600 la interior şi dacă îl conduci aşa cum se cuvine.
Practic acest S 250 CDI poate să te ajute să îţi cumperi un S
nou-nouţ, plin de dotări, toate dotările dacă vrei şi să plăteşti
pe el sub 100.000 de euro. El nu alterează calităţile esenţiale ale
unui S ci doar ne dovedeşte că nu ai nevoie de mai mult de 204 CP
şi 500 Nm pentru a de bucura de cea mai de succes limuzină de lux
din istorie.

Nicio altă maşină produsă momentan de Mercedes-Benz nu are
nevoie de atât de multe cunoştinţe despre gama din care face parte
decât acest S 250 CDI. Dacă nu ai condus până acum un alt motor
montat pe Clasa S, atunci maşina asta te va dezamăgi, foarte
probabil încă din momentul în care citeşti indicativul de pe
portbagaj. După 2,7 milioane de maşini vândute şi o istorie
începută în 1954 de modelul Ponton, cea mai mare limuzină
Mercedes-Benz a primit anul acesta o motorizare diesel în patru
cilindri. Niciodată până acum S-ul nu a fost motorizat de
propulsoare cu mai puţin de şase cilindri.

A cincea generaţie de S-Klasse, botezată intern W221 a fost lansată
în 2006 iar cel mai bun an al său a fost 2008, când au fost
comercializate un număr record de peste 90.000 de unităţi. 2009 a
venit cu celebra criză economică şi o scădere cu aproape 50% a
cifrelor de vânzări ale lui 2009. În 2010 cifrele au început să
crească dar firav deoarece lumea deja aşteaptă noul model care se
anunţă a fi, încă o dată, revoluţionar pentru clasa de lux.
Ignoranţii ar putea să se grăbească şi să nu observe că până şi
acest pas al montării unui motor în patru cilindri sub capota lui S
este unul de hotar. Niciun alt constructor de maşini de clasă de
lux nu are în ofertă motorizări cu mai puţin de şase cilindri.

S-Klasse a fost dintotdeauna o maşină revoluţionară pentru că, prin
intermediul său Mercedes-Benz a lansat pe piaţă dotări care s-au
dovedit a fi esenţiale pentru viitorul, siguranţa şi dinamica
generaţiilor de maşini viitoare. Despre trecut am vorbit de atâtea
ori, acum viitorul S este foarte aproape şi el promite să fie din
nou revoluţionar. Va avea prima cutie automată cu nouă trepte din
lume. Prima trapă panoramică al cărei geam va deveni clar la o
simplă apăsare de buton. Şi s-ar putea să aibă primul sistem de
navigaţie, audio şi entertainment care va asculta de gesturile
şoferului nu de apăsările acestuia pe un buton sau pe touchscreen.
Şi cu siguranţă această nouă cutie cu nouă trepte va fi cuplată
propulsorului în patru cilindri diesel de sub indicativul 250
CDI.

Da, cifrele stau de partea cârcotaşilor. S 250 CDI este momentan
cel mai lent Clasa S, de la 0 la 100 km/h. El reuşeşte această
repriză în 8,2 secunde, fiind cu 1,3 secunde mai lent decât cel mai
vândut model de S din România, diesel-ul V6 de 258 CP. La 74.896
euro cât costă un S 250 CDI în preţ de bază, el este mai ieftin cu
aproximativ 8.000 de euro decât CDI-ul care te face mai rapid cu
1,3 secunde dar te costă mai mult la taxe, impozite şi consum de
combustibil. Mai rapid cu 1,1 secunde este 350 BlueTEC, pe benzină,
cu 306 CP, dar şi mai scump cu aproximativ 5.000 de euro.

Nu viteza, reprizele şi numărul de cilindri de sub capotă sunt
ingredientele magice ale Clasei S. Iar de asta îţi vei da seama
abia după ce conduci cât mai multe motorizări disponibile pe S.
Lăsând la o parte bestialitatea din spatele AMG-urilor,
rafinamentul absolut din 600, superbitatea versiunilor 500,
corectitudinea modelelor 350 pe benzină ori diesel, sau nebunia eco
din spatele lui 400 Hybrid, S-ul trebuie privit din punctul de
vedere al numitorilor comuni care fac din toate aceste variante
limuzina perfectă. Un S trebuie să fie silenţios, impresionant de
confortabil, relaxant de condus şi sigur. Este 250 CDI o blasfemie
a nemţilor? O greşeală de marketing? O maşină submotorizată? Nu.
Este doar un alt S-Klasse. Explic de ce în pagina următoare.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide