Mini Cooper S Cabrio – Test in Austria

Autor: Bogdan Alecu 04 feb. 2009 Test in premiera

O maşină de oraş trebuie să aibă dimensiuni reduse pentru a fi parcată uşor şi oriunde, un habitaclu generos pentru a nu provoca senzaţii de claustrofobie şi sub capotă să se afle un motor care să accelereze suficient de repede pentru a pleca printre primii de la semafor, şi desigur, să nu consume mult.

MINI Cooper S Cabrio se regăseşte mai mult sau mai puţin în această descriere. Dar, spre deosebire de alte modele de oraş, în spatele lui MINI nu se află doar o marcă, ci o istorie de 50 de ani, în care se regăseşte inclusiv un titlu câştigat la raliul Monte Carlo.

Ceea ce impresionează „din prima” la MINI este atenţia acordată designului. Spre exemplu, cu toate că era vorba despre versiunea cabrio, soft-topul era special proiectat pentru a urmări liniile versiunii coupe.

Dar un design extravagant implică şi compromisuri. Spre exemplu, accesul la portbagaj deşi este îngust, poate fi mărit prin repoziţionarea capacului acestuia. Sau din 170 de litri cât are în modul „standard”, poate fi extins la o valoare de 660 de litri valoare regăsită de obicei la SUV-urile full-size.

Cum intri în habitaclu nu ai cum să nu observi vitezometrul. De altfel nu au cum să-l rateze nici cei care merg in spatele tau, sau chiar ultimul din coloană. Este atât de mare încât la început nici nu ştii unde să te uiţi să realizezi ce viteză ai. Din păcate plasticul transparent care acoperă vitezometrul nu inspiră senzaţia de premium, dar poate fi trecută cu vederea.

Tot designul interiorului urmăreşte într-o măsură liniile MINI-ului original, dar cărora li se aplică o notă de hi-tech. Este ca şi cum ne-am fi urcat într-o maşină din filmele despre viitor din anii ’50 – totul pare modern, dar arată retro.

Dacă vorbim despre soluţii extreme, trebuie neapărat să menţionăm indicatorul de bord care afişează cât timp s-a mers decapotat – nu ar interesa pe nimeni, dar iarna poţi fi excentric şi cu dovezi!

Când vezi ca are o lungime de numai 3,7 metri ai impresia că interiorul trebuie să fie unul pe măsură. Dar nu este chiar aşa. Pentru locurile din faţă este oferit per ansamblu un spaţiu comparabil cu cel dintr-un model compact, inclusiv la nivelul genunchilor.

Atunci când vine vorba de locurile din spate, acestea nu prea există. Doar dacă cei din faţă au sub 1,6 metri înălţime. Şi nici măcar atunci nu stau foarte confortabil. Dar important este că acestea există în caz de „urgenţă”. Cine doreşte locuri confortabile pentru locurile din spate poate opta pentru un BMW Seria 7, sau un Ford Mondeo.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide