Nissan Micra 1.2 Tekna testat în România

Autor: Constantin Ciobanu acum 9 ani Test in premiera

Analiştii pieţii auto susţin că, în timp, clasa mică va înlocui treptat segmentul compact. Dacă aceste previziuni se vor adeveri, Nissan se poate lăuda deja cu trei modele în acest segment: Juke, Note şi Micra. Ultima noutate a niponilor este Micra, un model care a ajuns la a patra generaţie. Nostalgicul din mine încă regretă a doua generaţie Micra, acea mică buburuză simpatică şi plină de viaţă. Poate prin 2033 ar trebui să mă gândesc la această a doua generaţie, când se vor împli 30 de ani de la ieşirea ei din producţie şi aş putea-o privi ca pe un automobil istoric.

Din punct de vedere al designului, putem vorbi despre o evoluţie, deci modelul şi-a conservat identitatea vizuală. Poate nu este cel mai simpatic model din clasă dar are totuşi câteva atuuri ascunse sub caroserie. Unii ar putea considera noul model doar un facelift mai amplu. Nu este aşa. A patra generaţie Micra este construită pe o nouă platformă care a fost dezvoltată de Nissan pentru a oferi modelului calităţi urbane. În trafic urban, nu ai nevoie de mulţi kilometri pentru a descoperi manevrabilitatea modelului. Micra se laudă cu cea mai mică rază de bracaj din clasă, 4,65 metri.

Prin urmare, din punct de vedere al manevrabilităţii în mediul urban, Micra este o delicatesă. Pentru moment, Nissan oferă pentru Micra o singură motorizare, un propulsor aspirat în trei cilindri de 1,2 litri. Să nu credeţi că este un propulsor împrumutat de la Renault, agregatul de pe Twingo de 1,2 litri are 4 cilindri în linie. Este un propulsor nou, dezvoltat de Nissan special pentru Micra. Niponii promit un consum redus pentru acest propulsor. Intrigat de acest detaliu, am pornit la vânătoare de valori.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide