Noul Ford Focus testat în România

Noul Focus este a treia generaţie a unui model ce a devenit emblematic în clasa compactă. Deşi este un automobil mai complet ca niciodată, noul Ford Focus a pierdut ceva din magia care îl caracteriza.

Noul Ford Focus testat în România Noul Ford Focus testat în România

Ford Focus a fost prezentat pentru prima dată în 1998 şi a ajuns în România în 1999. A fost una din primele maşini cu care am avut contact în cariera mea de jurnalist auto. În decembrie 1999 un Ford Focus 1.6 benzină vişiniu avea să îmi schimbe părerea despre maşini.

Avea să se impună rapid ca lider în clasa compactă pentru că reuşea să pună un zâmbet pe faţa celui de la volan. Rivalii au venit şi au plecat şi nimeni în afară de Volkswagen Golf nu avea să se apropie prea mult de Focus drept cea mai bună maşină din clasa sa.

Un design nou inspirat de Fiesta si C-Max

După 12 ani şi două generaţii avem acum în faţă generaţia cu numărul trei. Pentru prima dată Focus nu mai este un produs exclusiv european. Este un automobil global pe care Ford vrea să în vândă pe nu mai puţin de 120 de pieţe. Este pentru prima dată când designul a trebuit să fie gândit pentru toate aceste pieţe. Pentru că este pentru prima dată când nu mai îmi place cum arată. Şi cel mai rău îmi pare că designerii Ford au renunţat la elementul care îi era caracteristic: stopurile înalte amplasate pe montanţi spate.

Noul Focus a fost prezentat la Salonul Auto de la Detroit din 2010. Pentru că noul Focus va ataca în premieră şi piaţa americană. Piaţă care până acum primea doar o versiune foarte diferită care nu avea aproape nimic în comun cu cea europeană.

Stopurile înalte au dispărut

Când Focus a apărut pentru prima dată în 1998 a introdus un nou stil de design numit "new edge". Nu a fost un design care să fie iubit de toată lumea din primul moment, dar asta nu împidica modelul Focus să devină cel mai apreciat în clasa compactă. Astăzi, Focus urmează linia de design inaugurată de modelele Fiesta şi C-MAX. Numit "kinetic", noul design este opera lui Martin Smith, şeful departamentului de design Ford of Europe. Ideea este ca automobilul să pară în mişcare chiar şi atunci când stă pe loc. Dacă Fiesta a uimit atunci când apărut, noul Focus arată acum aproape la fel de banal ca multe alte modele din clasa compactă. Este mai plat, iar plafonul plonjează acum spre partea posterioară. Stopurile nu mai sunt înalte ci îmbrăţişează colţurile caroseriei. Partea frontală este interesantă, dar per total noul Focus nu aduce nimic nou în ceea ce priveşte designul exterior.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.