Noul Ford Focus testat în România

Autor: Baltateanu Dragos acum 10 ani Test in premiera

Ford Focus a fost prezentat pentru prima dată în 1998 şi
a ajuns în România în 1999.
A fost una din primele maşini
cu care am avut contact în cariera mea de jurnalist auto. În
decembrie 1999 un Ford Focus 1.6 benzină vişiniu avea să îmi
schimbe părerea despre maşini.

Avea să se impună rapid ca lider în clasa compactă pentru că
reuşea să pună un zâmbet pe faţa celui de la volan. Rivalii au
venit şi au plecat şi nimeni în afară de Volkswagen Golf nu avea să
se apropie prea mult de Focus drept cea mai bună maşină din clasa
sa.

Un design nou inspirat de Fiesta si C-Max

După 12 ani şi două generaţii avem acum în faţă generaţia cu
numărul trei. Pentru prima dată Focus nu mai este un produs
exclusiv european. Este un automobil global pe care Ford vrea să în
vândă pe nu mai puţin de 120 de pieţe. Este pentru prima dată când
designul a trebuit să fie gândit pentru toate aceste pieţe. Pentru
că este pentru prima dată când nu mai îmi place cum arată. Şi cel
mai rău îmi pare că designerii Ford au renunţat la elementul care
îi era caracteristic: stopurile înalte amplasate pe montanţi
spate.

Noul Focus a fost prezentat la Salonul Auto de la
Detroit din 2010.
Pentru că noul Focus va ataca în
premieră şi piaţa americană. Piaţă care până acum primea doar o
versiune foarte diferită care nu avea aproape nimic în comun cu cea
europeană.

Stopurile înalte au dispărut

Când Focus a apărut pentru prima dată în 1998 a introdus un nou
stil de design numit „new edge”. Nu a fost un design care să fie
iubit de toată lumea din primul moment, dar asta nu împidica
modelul Focus să devină cel mai apreciat în clasa compactă. Astăzi,
Focus urmează linia de design inaugurată de modelele Fiesta şi
C-MAX. Numit „kinetic”, noul design este opera lui Martin Smith,
şeful departamentului de design Ford of Europe. Ideea este ca
automobilul să pară în mişcare chiar şi atunci când stă pe loc.
Dacă Fiesta a uimit atunci când apărut, noul Focus arată acum
aproape la fel de banal ca multe alte modele din clasa compactă.
Este mai plat, iar plafonul plonjează acum spre partea posterioară.
Stopurile nu mai sunt înalte ci îmbrăţişează colţurile caroseriei.
Partea frontală este interesantă, dar per total noul Focus nu aduce
nimic nou în ceea ce priveşte designul exterior.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide