Opel Insignia facelift 2013, test de prim contact. Smartsignia

Autor: Adrian Mihălţianu acum 9 ani Test in premiera

O să fiu scurt, pentru că vom testa în curând mai multe motorizări şi echipări diferite ale Insigniei facelift chiar aici, în România. În testul din Germania am avut de-a face cu motorul de 2 litri 140CP CDTI de pe sedan, dar şi de motorul de 2.0 litri SIDI de 250 CP (injecţie directă de benzină). Dacă propulsorul de 140CP este decent atât în mediul urban cât şi în privinţa comportamentului pe autostradă, dar atât, el compensează prin consumul foarte mic – nemţii raportează un consum de 3.7 litri / 100 km. Noi nu l-am atins, dar nici nu am mers la consum – cuplul de 370 Nm e prea distractiv pentru a nu accelera fără noimă de repetate ori… Oricum, promite să consume foarte puţin raportat la performanţe!

Toate stau la fel de bine pe şosea, cu accent pe confort, însă

Deşi inginerii Opel au lucrat şi la trenul de rulare, încă nu pot spune că am simţit o diferenţă majoră faţă de modelul iniţial – maşinile au părut mai legate, mai ferme pe asfalt, în special în modul Sport, fără a pierde însă caracterul „moale” al maşinii. Insignia rămâne în zona confortului, nu a sportivităţii – ruliul în viraje nu e mare, dar se simte, iar trecerea peste denivelări induce un oarecare balans al caroseriei; totuşi, în curbele strânse abordate mai tare comportamentul maşinii este neutru, iar direcţia îţi comunică suficient pentru a şti exact ce corecţii să faci. Ieşirile sportive sunt penalizate însă cel mai tare de transmisie – cel puţin transmisia manuală încercată de noi pe ambele motorizări testate s-a comportat la fel ca şi până acum, „pierzând” pe drum vreo 20 din cei 140 (respectiv 250) de cai ai maşinii.

Versiunea în 5 uşi este cea mai frumoasă versiune. Am mai spus-o?

Normal, motorul cu injecţie directă de benzină 2.0 SIDI de pe Country Tourer este mult mai alert, iar senzaţiile la volan mai plăcute. Totuşi, maşina nu este foarte rapidă raportată la numărul de cai, tot din cauza transmisiei cu trepte lungi (7.9 sec 0-100), deşi asta nu înseamnă că nu este plăcută la rulare. În special pe porţiunile fără limită de viteză de pe autostrăzile germane, urcatul la 210 km/h nu a cerut eforturi deosebite. În plus, chiar la viteze mari şi foarte mari, şasiul rămâne stabil, iar şoferul rulează cu o linişte absolută. N-am găsit denivelări în Germania, dar vă spun de pe acum să nu vă hazardaţi cu acest model pe drumurile foarte accidentate, în ciuda tracţiunii integrale: are consola faţă mult prea lungă pentru binele propriu, iar garda la sol e prea mică pentru a face faţă  şleaurilor de noroi de pe drumurile de ţară româneşti.

Opel Insignia Cross Tourer

Cross Tourer-ul arată superb, dar e inutil pe drumurile cu denivelări mari

Ambele motorizări testate mi-au arătat însă că Opel chiar lucrează din plin la aspectele la care rămăsese în urmă. Sunt mai puternice, mai economice, mai silenţioase, au un cuplu impresionant de la turaţii joase, dar mai ales au tehnologii de ultimă oră în spate, care promit să le ofere o fiabilitate mai mare decât până acum. Dacă vor continua să lucreze şi la transmisii, poate vom avea şi performanţe dinamice mai bune raportate la numărul de cai-putere ai motoarelor.

Maşina te va avertiza dacă vine altă maşină pe alee, când dai cu spatele din parcare

În fine, avem o multitudine de sisteme de siguranţă, de la pilotul automat adaptiv la farurile adaptive cu LED, de la sistemul de avertizare în cazul iminenţei unei coliziuni frontale, la cel care te avertizează că ai părăsit involuntar banda de rulare, cameră video pentru marşarier şi multe, multe altele. De remarcat o inovaţie: avertizarea privind unghiul mort nu se mai rezumă la semnalizarea maşinilor care vin din spatele tău, ci acţionează şi cu privire la cele care vin din lateral, atunci când eşti în marşarier şi vrei să ieşi de pe o alee sau din locul de parcare. Asta din urmă este o invenţie cu adevărat utilă!

CONCLUZIE

Per total, comportamentul dinamic al Insigniei facelift rămâne bine ancorat în zona confortului, fără a face însă compromisuri prea mari (a se citi: franţuzeşti) în privinţa dinamicii. Vocaţia lui de familist şi de maşină de flotă primeşte aşadar un răspuns pe măsură din partea inginerilor responsabili cu şasiul şi motorizările. Aşteptăm şi transmisii pe măsură.

Salut, aşadar, acest pas înainte făcut de Insignia, o maşină care devine „smart”, pe măsura anului 2013. Nu e un simplu facelift, o simplă retuşare, ci, aşa cum ne-a obişnuit deja Opel, un salt destul de mare înainte, pe care alţii l-ar programa pentru o generaţie nouă.  

Vom reveni cu teste efectuate în România!

Pagini: 1 2 3

Citește și...



Comentarii
Inchide