Opel Insignia – Test în Austria

Am fost în Austria, la Salzburg pentru a conduce cea mai nouă limuzină de clasă medie din lume. Înlocuitorul lui Vectra poate fi modelul de răscruce pentru Opel.

Opel Insignia – Test în Austria Opel Insignia – Test în Austria

Lucrurile sunt foarte clare pentru Opel şi cel mai nou model al său. Dacă acesta se dovedeşte a fi de succes, atunci lucrurile vor fi roze pentru marca din Russelheim şi, cel mai important, pentru modelele sale viitoare a căror soartă este pecetluită pentru a depinde de limuzina de clasă medie.

Asta pentru că, Insignia este primul model din noua generaţie Opel, prima maşină desenată după noua filozofie de design a mărcii, filozofie reproiectată şi pregătită pentru viitoarea Meriva şi, cel mai important – Astra I. Dacă Meriva este o maşină de succes doar pe anumite pieţe, Astra este cel mai important model al lui Opel şi dacă el nu se va vinde atunci vor începe problemele mari pentru marcă. Insignia este altceva.

De el nu poate depinde viitorul mărcii pentru că volumele mari la Opel le fac maşinile foarte populare şi accesibile. Iar limuzina de clasă medie Vectra a dispărut şi a apărut acest “vârf de gamă” absolut, Insginia.

Asta înseamnă că preţurile vor fi mai mari pentru ea, dar uitaţi-vă cu atenţie în segment şi veţi vedea că toată lumea oferă din ce în ce mai mult premium pentru că asta este cererea aici. Pentru că vorbim despre o repoziţionare clară, Insignia este, cel puţin conceptual vorbind, o maşină complet nouă. Singurul lucru unde nu s-a produs nicio revoluţie este platforma tehnică, bazată în continuare pe un layout cu suspensii independente faţă-spate.

Noutatea pe care o tot laudă Opel este şasiul FlexRide care în traducere înseamnă suspensii independente cu amortizoare controlate electronic. La fel ca la Astra H, doar că, în Insignia, pe lângă butonul “Sport” mai există două setări, “standard” şi “Tour” – mod selectabil dintr-un buton de pe consola centrală.

Singurul lucru cu adevărat spectaculos la acest sistem, cel puţin pentru cineva care a condus o Astra H echipată similar, sunt că atunci când selectezi butonul sport, pe lângă întărirea direcţiei, modificarea răspunsului pedalei de acceleraţie şi întărirea la maxim a amortizoarelor, de acum sistemul ESP va interveni ceva mai tîrziu permiţându-ţi să te joci mai mult cu maşina.

Asta, plus că tot instrumentarul de bord se iluminează într-un roşu foarte aprins atunci când selectezi modul “Sport”. Da, de la ceasuri albe cu ace roşii totul se face super-roşu. Deci, a vedea roşu în faţa ochilor nu mai este doar o expresie.

Datorită lui FlexRide, ţinuta de drum a Insigniei este una orientată către sportivitate şi trebuie să reţii asta dacă îţi plac maşinile foarte confortabile. Chiar şi pe setarea “Tour”, confortul este foarte bun dacă se rulează pe asfalt bun. Denivelările sunt absorbite eficient dar puţin zgomotos şi nu foarte lin.

O vină important pentru sentimentul de disconfort o au jantele uriaşe de 19 inch cu care erau echipate maşinile de test. Dar se poate şi mai bine stilistic şi rău pentru confort – 20 de inch, cu anvelope 245/35 R 20, roţile cele mai spectaculoase de pe Insignia, dar oferite opţional. Altfel, în funcţie de motorizare, pregăteşte-te pentru 19 sau 18 inch şi zic să te opreşti aici pentru că de ja cu 18, maşina începe să arate caraghios. Şi aici vroiam să ajung.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.