Peugeot RCZ testat în premieră în România

200 de ani Peugeot. Câte generaţii, ce vârstă. La Mulţi Ani! Identitatea Peugeot a evoluat, iar primul produs este RCZ. L-am condus în România, şi am zâmbit de plăcere.

Peugeot RCZ testat în premieră în România Peugeot RCZ testat în premieră în România

Iniţial mi-am spus: Uite altă caroserie frumoasă care va fi învăluită de anonimat, pentru că nu va fi ajutată de o mecanică pe măsură. Ultimele interacţiuni cu modele Peugeot nu îmi garantau perspectiva unui model care să fie mai mult decât o formă frumoasă. Totuşi, ceva mister se aduna în jurul acestui model din punctul meu de vedere, şi asta pentru că review-urile din presa de specialitate de afară erau pozitive.

Un feedback bun venit nu numai de la presa franceză, ci din toate părţile. Cu RCZ am interacţionat acum aproape un an, preţ de câteva minute, la salonul auto de la Geneva. Am admirat linia caroseriei, dar un salon auto, cu atâtea tentaţii în jur, nu este cel mai bun loc unde să analizezi designul unui model. În lumea reală, RCZ este o prezenţă care nu poate fi ignorată. De ce? Pentru că maşina arată senzaţional.

Un Audi TT sau un VW Scirocco par a fi deja modele clasice. Francezii au reuşit să conserve în modelul de serie tot şarmul conceptului 308 RCZ prezentat de Peugeot în 2007. Poate a dispărut evacuarea centrală, dar şi-a făcut apariţia un eleron pe capacul portbagajului care aduce un plus de dramatism liniei exterioare. Dar RCZ este altceva din punct de vedere al designului, datorită formei acoperişului, inspirată de la modelele de competiţie. În motorsport, acest acoperiş este cunoscut sub denumirea "double bubble".

Astăzi îl veţi întâlni pe un Dodge Viper, dar a făcut istorie pe Ford GT, pe Maserati A6G Zagato, iar mai recent s-a regăsit şi pe conceptul Bentley GTZ Zagato. Iar în cazul modelului avut la test, plafonul era realizat din carbon, un negru mat organic flancat de cele două arce de culoarea nisipului. Şi arta nu se termină aici, pentru că luneta spate continuă linia acoperişului. Nu vreau să mă gândesc cât costă luneta. Partea frontală este preluată de la 308, o linie frumoasă şi agresivă. Maşina surprinde prin proporţii, pentru că partea frontală este destul de compactă, cabina este mult avansată, pentru ca, mai apoi, spatele să fie ca o scurgere fluidă a metalului.

Poţi fi uşor dezamagit de interior, pentru că nu are acelaşi grad de extravaganţă ca exteriorul. Dar şi acesta surprinde printr-o calitate a materialelor superioară celor cu care ne-a obiştuit Peugeot până acum. Un alt atu este spaţiul interior, cel puţin pentru locurile faţă. Apropo, o fi RCZ un coupé 2+2, dar, în realitate, este un coupé cu două locuri. La nevoie, pot fi folosite şi cele două locuri din spate, dar de preferat de către copii.

Scaunele sunt superb desenate, dar lipsa tetierelor se face resimţită în cazul persoanelor care au peste 1,80 metri înălţime. Acoperişul "double bubble" nu este doar un artificiu de design, chiar eliberează spaţiu la nivelul capului pentru persoanele înalte. Există şi un pedalier sport metalic, cu un dozaj la pedala de frână care permite "heel and toe". Poziţia la volan este joasă, sportivă, volanul frumos desenat, dar, din păcate, nu oferă o priză prea bună.

Dacă vă tentează un RCZ, treceţi pe listă şi o pereche de mănuşi de condus. Tot pentru persoanele înalte, în cazul unei poziţii corecte la volan, accesul la comenzile de pe consola centrală va fi ceva mai greoi, va trebui să vă ridicaţi puţin din scaun pentru a ajunge la ele. Trebuie să pomenesc şi sistemul audio JBL, care oferă o experienţă audio plăcută.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.