Primul contact cu noul Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando este primul van familist din segmentul compactelor pe care îl propune marca americană. O maşină care îşi ascunde foarte bine atuurile. Iată şi primele impresii de la test-drive-ul scurt din Spania.

Primul contact cu noul Chevrolet Orlando Primul contact cu noul Chevrolet Orlando

Prima oară, Chevrolet Orlando a apărut ca un concept de minivan la Salonul Auto Paris 2008, marcând accesul Chevrolet în domeniul vanurilor compacte dedicate familiştilor. S-a remarcat imediat datorită unui stil "bolovănos", cu proporţii generoase, linii drepte şi un aspect foarte solid.

Iată că modelul de serie respectă vorba românească "aşchia nu sare departe de trunchi": noul Chevrolet Orlando este o maşină de familie care face notă discordantă cu peisajul actual al monovolumelor compacte.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU CHEVROLET ORLANDO

În primul rând, nu e un monovolum, ci adoptă soluţia "două volume", compartimentul motor fiind clar diferenţiat de cel al habitaclului. Apoi, din punct de vedere al designului, aproape că nu îţi vine să crezi că e vorba de o maşină din aceeaşi familie cu reuşitul Chevrolet Cruze, simpaticul Spark sau arătosul Aveo. Doar sigla şi grila frontală îţi spun că e un Chevrolet modern.

Noul Chevrolet Orlando este primul van compact oferit de Chevrolet

Sincer, primul contact vizual cu noul Chevrolet Orlando e departe de "love at first sight". Fără linii sofisticate, ca la Renault Scenic sau Citroen Picasso, fără un design sportiv ca la Ford C-Max sau Mazda5, fără o sobrietate familială ca la Volkswagen Touran sau Opel Zafira. Orlando arată aproape brutal faţă de toate aceste exemple.

Dar, la o privire mai atentă, înţelegi la ce s-au gândit designerii: siguranţa. Aspectul de monolit al maşinii, cu oarecare tendinţe de crossover, cu o formă geometrică destul de simplă, apelează, pur şi simplu, la factorul care contează cel mai mult pentru un familist - să ofere siguranţă celor dragi. Aşa că Orlando arată ca un "tănculeţ", în sensul bun al cuvântului, mai ales raportat la concurenţă.

Chevrolet Orlando are un design colturos, bolovanos, parca necizelat. Inspira o puternica siguranta

Să nu credeţi că sunt considerente făcute prin prisma comparării pozelor. Dimpotrivă, în Valencia şi pe şoselele din împrejurimi, unde s-au desfăşurat scurtele teste de la lansarea internaţională, spaniolii conduc foarte multe monovolume. Aşa încât este vorba de o paralelă "la cald", ba chiar am remarcat destule priviri curioase venite din direcţia familiştilor, dar şi a şoferilor de SUV-uri şi crossover-uri.

Interiorul lui Chevrolet Orlando este surprinzător de diferit, deoarece nu e colţuros şi simplist, cum ai fi tentat să crezi - vezi pagina următoare.

Chevrolet Orlando nu pare, la prima vedere, o masina atractiva. Dar are alte atuuri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.