Primul test cu noul VW Beetle 2.0 TSI – Broscuţa broscuţelor

Suntem în 2011 după 21.529.464 Beetle vândute din 1945 şi până în prezent şi VW a lansat noua generaţie cu gânduri mari. Iată primele impresii din Berlin de la evenimentul de lansare internaţională pentru presă.

Primul test cu noul VW Beetle 2.0 TSI – Broscuţa broscuţelor Primul test cu noul VW Beetle 2.0 TSI – Broscuţa broscuţelor

Nu, nu am scris greşit. "Its back" este mesajul uneia dintre machetele publicitare care vor promova noul Beetle. Este un joc de cuvinte care anunţă pe de o parte revenirea maşinii cult a lui VW dar şi unul din atu-urile pe care se bazează marca germană pentru a asigura succesul acestei noi generaţii a maşinii care s-a vândut senzaţional şi a creat un curent de simpatie de care nu se bucură multe alte nume importante ale industriei auto internaţionale. Gândiţi-vă doar că aproximativ fiecare român care locuieşte acum în ţară are unul dintre Beetle-urile produse din 1945 până acum. Da, VW a vândut 21,5 milioane de Broscuţe.

"Its back" este o referire deloc subtilă la cea mai importantă parte a acestei maşini. Spatele. În trecut aici era amplasat motorul de 25, 30, 34, 40, 44 sau 50 CP. Acum aici se găseşte un portbagaj cu o dimensiune normală pentru clasa compactă - 310 litri. Însă acesta, la fel ca şi motoarele trecutului stă ascuns după o formă a montantului spate unică în lume, o notă distinctivă care nu poate fi copiată, un trademark al lui VW la fel de puternic precum grilele lui BMW sau Mercedes-Benz sau partea din spate a unui Porsche. VW mizează foarte pe mult pe ideea de reinventare a originalului Kafer, însuşi Walter de Silva spunându-le echipei de designeri că trebuie să proiecteze un "nou original", trebuie să evite crearea unei maşini retro. Este greu, iar personal eu spun că este imposibil.

Nu mai poţi desena ceva, acum, în lumea auto care să aibă succesul formelor din trecut. Poţi doar să le adaptezi nevoilor actuale de siguranţă, dinamică şi spaţiu. Asta încearcă de fapt VW dar mai mult decât atât, marca germană este conştientă de faptul că doar o clientelă feminină nu va ajuta noua Broscuţă să devină un bestseller şi astfel insistă că aceasta este mai masculină ca niciodată. Nu sunt convins că din punctul de vedere al designului partea cu "mai masculină" le-a ieşit. Formele sunt mai pătrăţoase, iar faţă de modelul precedent maşina este mai joasă şi mai lată. Da, arată mult mai dinamic dar privită în oglinda retrovizoare seamănă izbitor de mult cu generaţia precedentă şi doar un ochi foarte priceput va sesiza diferenţele.

După cum spuneam, nu ai cum să inventezi acum un Beetle mai bun decât originalul. Elementele definitorii ale modelului sunt toate prezente - spatele, după cum am mai spus, pasajele puternic evidenţiate ale roţilor sau farurile rotunde. Eu aş fi mers şi mai departe. O lunetă pretzel ar fi fost genială. Sau mult crom în partea din faţă. Aş fi bombat şi mai mult capota motorului şi aş fi exagerat puţin şi cu formele spatelui. Noul Beetle arată foarte bine, întoarce toate capetele pe stradă dar când unele dintre acestea vor recunoaşte farurile de ceaţă ale lui Golf 6 sau oglinzile retrovizoare ale lui Scirocco vor râde cu siguranţă. Beetle-ul secolului 21 are oglinzile retrovizoare ale lui Scirocco secolul 21. Oare cât mai costau nişte retrovizoare desenate cu adevărat retro?!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.