Raritate: Audi TT RS MTM roadster

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test in premiera

Audi TT RS Roadster se remarcă prin câteva elemente
optice faţă de un TT Roadster normal.
Avem un calandru
proeminent ce afişează sigla RS, spoilere mai mari şi mai agresive,
evacuare dublă de dimensiuni mari şi jante speciale. Discurile de
frână sunt ventilate şi perforate iar eleronul mic escamotabil a
fost înlocuit cu unul generos şi fix. Sistemul de capotare a
soft-top-ului este extrem de simplu şi eficient. Nu există capace
ce ascund mecanismul sau alte chestii complicate. Soft-top-ul şi
luneta din sticlă se pliează elegant în câteva secunde în spatele
arcelor de securitate. Simplu şi eficient. Paravântul apare tot la
apăsarea unui buton şi permite păstrarea coafurilor celor maxim doi
ocupanţi în stare cât ce cât normală.

Deşi suspensia este fermă, ca la orice maşină sport, TT
RS absoarbe civilizat denivelările de pe un drum secundar,
automobilul putând fi utilizat fără probleme zilnic.
Nu
are rafinamentul unui Porsche Cayman sau Boxster în ceea ce
priveşte suspensia dar se apropie extrem de mult.

În condiţii de utilizare normale, motorul aproape că nici nu îşi
face simţită prezenţa. dacă apăsăm butonul „S” amplasat lângă
schimbătorul cutiei de viteze manuale, tonul devine mai gutural şi
răspunsul pedalei de acceleraţie se ascute. Sunetul specific
motorelor cu cinci cilindri este destul de prezent, acompaniat
sporadic şi de şuieratul turbinei, dar ne-am fi dorit parcă un
sunet mai puternic din partea propulsorului. Evacuările standard
fac zgomot atât cât trebuie şi nu veţi declanşa toate alarmele de
pe stradă chiar la o trecere mai sportivă.

Dacă la exterior este clar că avem de a face cu un TT
RS, la interior lucrurile sunt ceva mai triste.
Finisările
de calitate Audi sunt prezente până în cel mai mic amănunt, dar
personalizarea pentru varianta RS este destul de săracă. Volanul
este mai gros şi cu partea de jos teşită, indicatoarele de bord au
sigla RS, la fel şi scaunele de piele. Însă cam asta este tot.
Pentru preţul cerut pentru un TT RS Roadster am fi vrut poate mai
mult carbon şi aluminiu. Există un set de scaune opţionale tip
scoică care modifică mult aspectul interior dar nu sunt cele mai
confortabile iar maşina noastră de test nu era dotată cu acest tip
de scaune.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide