Raritate: Audi TT RS MTM roadster

Autor: Baltateanu Dragos 08 sept. 2010 Test in premiera

Dacă e ceva de ce nu duce lipsă un TT RS MTM este
aderenţa.
Tracţiunea integrală modificată de cipul MTM
este extrem de eficientă şi greu o poţi scoate din „sărite”. Maşina
trebuie provocată mult pentru a derapa sau măcar a face spatele să
iasă un pic de pe trasă. La utilizarea normală, maşina este
„lipită” de şosea.

Pentru TT RS există doar o cutie de viteze manuală cu şase
trepte şi cursă scurtată. Este precisă şi plăcută la utilizare. Nu
există variantă S-Tronic. Poate în viitor.

Un Audi TT RS Roadster stock costă în România costă
48.314 euro fără opţionale şi fără TVA. La acest preţ trebuie
adăugat preţul kitului MTM.

MTM oferă patru variante de modificare pentru motorul de 2,5
litri turbo de 340 CP. Prima afectează doar intercoolerul şi nu
modifică puterea, a doua oferă 402 CP şi cost aproximativ 1.900
euro. Urmează apoi varianta de 408 CP ce costă aproximativ 4.700
euro iar varianta de top oferă 424 CP pentru 8.600 euro. MTM mai
oferă modificări pentru sistemul de evacare a gazelor de eşapament,
frâne şi sistemul de tracţiune integrală.

MTM oferă modificări de perfomanţă pentru orice automobil din
grupul VAG inclusiv Lamborghini şi Bentley plus Porsche, Spyker şi
KTM.

Povestea integrală a acestui model o veţi putea citi în
numărul 75 al revistei ProMotor.

Orice pasionat de Audi a auzit de modelele RS.
Şi de tunerul MTM. Motoren Tehnik Mayer este un tuner cu renume în
Germania şi nu numai. Are sediul în apropiere de Ingolstadt ăi este
specializat pe modele grupului VAG. MTM nu face tuning optic, ci
doar modificări de performanţă. Este soluţia ideală pentru cei care
nu sunt mulţumiţi de puterea standard a automobilului pe care îl
deţin.

Audi TT RS roadster este un automobil special încă din varianta
de serie. Este un fel de urmaş al legendarului şi originalului
model quattro. Audi a îndrăznit să readucă ceva din spiritul unei
legende dispărute acum 20 de ani. TT RS pune în prim plan
tracţiunea integrală şi motorul cu cinci cilindri în linie.
Motorul de 2,5 litri turbo produce 340 CP în varianta de
uzină plus un impresionant cuplu motor de 450 Nm.

Audi TT RS Roadster este un automobil respectabil încă din
varianta de serie. Exemplarul nostru era însă mai special de atât.
A fost modificat cu un kit MTM de putere de către Devil Motors, firmă
ce aparţine fostului pilot de raliuri Emanuel Ilina. Astfel puterea
a fost mărită de la 340 la 408 CP. Sistemul de tracţiune integrală
a fost şi el îmbunătăţit cu ajutorul unui ECU MTM Haldex generation
4.

Rezultatul este un automobil extrem de puternic şi
rafinat cu reprize fenomenale în orice treaptă de putere
.
Motorul elastic a devenit parcă şi mai flexibil după surplusul de
putere grefat de MTM. Reprizele în treptele 4 şi chiar 6 sunt
incredibile. E nevoie doar de o scurtă apăsare pe pedala de
acceleraţie este suficientă pentru orice depăşire.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide