SsangYong Korando – am testat testosteronul

Autor: Constantin Ciobanu 05 oct. 2011 Test in premiera

Noi am avut la test versiunea 4WD DeLuxe şi cutie manuală cu şase trepte. Korando vine echipat cu un propulsor de doi litri diesel, care dezvoltă 175 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 360 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Propulsorul este o uzină de forţă, probabil atuul acestui model. Deşi are un sunet autentic de diesel, impresionează prin resursele pe care le pune la dispoziţie.

Cutia manuală cu şase trepte are un minus, şi anume prima treaptă. Este atât de scurtă, încât în oraş am decis să utilizez treapta a doua pentru a pleca. Putem vorbi de o timonerie corectă a levierului cutie de viteze. Vorbim despre un sistem de tracţiune integrală permanentă. Puterea este trimisă preponderent spre puntea faţă, dar fluxul de putere variază dinamic între cele două punţi, în funcţie de necesităţi. Korando oferă şi posibilitatea blocării diferenţialului central pentru o repartiţie egală a puterii între punţi.

Suspensia vine cu o setare ceva mai masculină şi mai scutură la trecerea peste denivelări. În schimb lucrează bine la eventuale aventuri pe drumuri forestiere. Am descoperit o tendinţă subviratorie care se manifestă destul de timpuriu, prin urmare atenţie la viteza de înscriere pe viraje! Şi la capitolul consum Korando stă bine, oarecum surprinzător pentru cei 175 CP şi a faptului că vorbim de o tracţiune integrală permanentă. În mediul urban într-un regim normal de exploatare putem vorbi de un 8 litri spre 8,5 litri. Este un produs interesant, dar parcă aduce aminte de Hyundai Tucson. Între timp avem ix35.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide