TEST: BMW Seria 3 Gran Turismo. Bavarez cu stofă de mafiot

Într-un decor sicilian al cărui rost aveam să-l înţeleg mai târziu, BMW a lansat mezinul gamei Seria 3, progenitura hotărâtă să ridice de jos ştafeta lăsată de Seria 5 GT.

TEST: BMW Seria 3 Gran Turismo. Bavarez cu stofă de mafiot TEST: BMW Seria 3 Gran Turismo. Bavarez cu stofă de mafiot

Ca să construieşti acolo unde alţii n-au reuşit, deşi numele pe care-l poartă în vârful capotei este de multe ori mai sonor decât ce se află sub ea, ai nevoie de caracter. Iar istoria ne învaţă că un răufăcător notoriu este de cele mai multe ori un posesor al acestui ingredient. Aici vorbim de mafioţi. Nu de semnificaţia pe care termenul o îmbracă pe plaiuri mioritice, unde echivalează cu seminţe, lanţuri aurite, cefe late,  “ursuleţi” şi “pisicuţe” furate sau cumpărate cu 300 de euro din Germania.

În esenţa sa, mafiotul clasic se închină la două icoane: familia şi banii, traduşi prin performanţa familiei şi respectul pe care aceasta îl atrage. Gran Turismo se trage din familia BMW Seria 3, un clan bavarez care ştie deja ce e familia şi ce e performanţa, dar care până acum nu a avut pe cineva care să creadă în amândouă.

La doi paşi de comuna Corleone, leagănul a cel puţin unui “Don” mafioso fictiv şi a mai multor membri cât se poate de reali ai Cosa Nostra, noile BMW Seria 3 GT stau aliniate sub cerul sicilian, gata de iniţiere. Aleg dieselul 320d cu 184 cai putere pentru început şi fără alte discuţii acesta mă poartă când la deal, când la vale pe îngustele drumuri din Sicilia, pe alocuri un pic prea înghesuite pentru dimensiunile lui Seria 3 GT.

Ucenicul-mafiot ţine capul sus şi îşi duce treaba la bun sfârşit pentru că ştie că de-a lungul vieţii va întâlni drumuri mai dificile iar scuzele nu sunt admise. La volan stai mai sus ca într-un Seria 3 obişnuit, lucru ce îţi deschide şi mai mult ochii la drum. Iar în Sicilia asta se traduce printr-o panoramă mai bună a satelor îngrămădite pe vârfuri de deal şi a liniilor de portocali care stau de strajă pe marginea drumului. La serii de viraje consecutive sau la schimbări mai ferme de direcţie mafiotul se abţine cu greu de la un acces de supravirare. Dar staţi, nu orice mafiot are un punct nevralgic pe care dacă l-ai atins, îţi asumi automat să suporţi consecinţele?

Pe scurt: în varianta turbo-diesel, ai un consum frugal ca un mic dejun cu brânză, roşii, busuioc şi ulei de măsline, dar şi suficientă putere pentru a-ţi face de cap atunci când îţi vine. Nu vă uitaţi că din spate arată a mafiot puţin obez – porneşte ca din tun şi urcă în viteză fix la fel! Dar pe viraje e mai greoi decât un Seria 3 sedan – sau cel puţin aşa se simt lucrurile de pe scaunul mai înalt al şoferului.

Pe pagina următoare vedem cu se descurcă la drum şi versiunea 335i...

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.