TEST cu Mercedes C-Class

Autor: Eduard Dârvariu 27 apr. 2007 Test in premiera

În momentul de faţă, sînt disponibile cinci versiuni de motorizare: un diesel în patru cilindri, C220CDI cu 136 CP, o benzină tot în patru cilindri, C200 KOMPRESOR şi două V6 pe benzină: C280 şi C350. Versiunea testată de ProMotor, C320 Cdi, este, poate, cea mai interesantă dintre toate. Dieselul V6 cu cilindree de 3 litri se dovedeşte o versiune mai mult decît plăcută la condus. 223 de cai-putere – suficienţi pentru o depăşire mai riscantă – şi un cuplu impresionant, de 500 Nm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 7,7 secunde, în timp ce viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h. În aceste condiţii, consumul mediu de 7,2 litri la sută este mai mult decît rezonabil.

Beneficiind de o platformă mult mai rigidă, de un echilibru al maselor aproape de perfecţie şi de suspensii multibraţ sofisticate, noul C Klasse este un adevărat pur-sînge al şoselelor. Modelul testat era dotat cu sistemul AGILITY CONTROL, care îi permite şoferului să selecteze modul de condus – sport sau confort – şi să beneficieze de rigidizarea suspensiei şi de demultiplicarea direcţiei. Dacă, pe serpentine, modul sport transformă maşina într-o mică fiară, în oraş te face să resimţi aproape orice denivelare, astfel că singura alegere care-ţi mai rămîne este să revii în modul confort. Sistemul de direcţie se comportă potrivit vitezei de rulare. La viteze mari devine rigid, exact şi constant, iar la cele scăzute – extrem de uşor de manevrat. Cutia de viteze, multlăudata 7G-tronic, este, aşa cum îi spune şi numele, o cutie automată cu şapte trepte, perfectă pentru cei comozi, care preferă un stil de şofat relaxat. Perfectă şi pentru autostradă la viteze de croazieră, dar, la un stil de condus mai dinamic, cam duce lipsă de reacţii prompte.

Cu siguranţă, însă, că mulţi dintre cei care-şi vor lua această maşină o vor face în primul rînd pentru confortul interior, demn de un adevărat Mercedes. Beneficiind de un habitaclu spaţios, realizat cu materiale de înaltă calitate, de un bord bine desenat, dar care nu mai seamănă cu al celorlalte Mercedesuri, de un ecran al sistemului de navigaţie care se poate plia sau ascunde pentru a nu face cu ochiul hoţilor, noul C Klasse poate fi visul oricărui şofer. Nici dotările de securitate nu au fost uitate: ESP, asistenţă la frînare, airbaguri frontale, laterale şi cortină, plus un sistem inteligent de iluminare, care adaptează intensitatea luminii farurilor la lumina exterioară. Iar dacă precedenta generaţie a fost decorată cu cinci stele la EuroNCAP, nici noul model nu are cum să le rateze, anunţîndu-se de pe acum drept una dintre cele mai sigure maşini de pe piaţă. Mai puternică decît concurentul direct, BMW 330d (224 de cai, faţă de 204) şi avînd un preţ ceva mai mic, noul C se anunţă un concurent extrem de serios, mai ales în versiunea Avantgard. De ce Avantgard? Pentru că are rolul de a atrage şi clienţii mai tineri, care îşi doresc o maşină deopotrivă luxoasă şi sportivă. Chiar şi în versiune diesel.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide