TEST cu Opel Antara facelift în Scoţia

Autor: Iulian Dnistran 17 feb. 2011 Test in premiera

De la început trebuie să accentuez faptul că Opel Antara
facelift nu se pretează la offroad serios, ci doar… de
agrement
. Garda la sol este de aproape 180 mm, iar
unghiurile de trecere reduse nu recomandă SUV-ul Opel pentru
căţărări – lucru valabil pentru majoritatea competitorilor săi.

Opel Antara facelift este un SUV decent in offroad usor, la fel ca si concurenta

Cu ocazia lansării, oficialii ne-au pregătit un mic poligon
demonstrativ, pe care să testăm capacităţile maşinilor în câteva
situaţii ceva mai dificile de trecere. Nimic senzaţional, sincer,
mult mai interesantă fiind demonstraţia făcută de unul dintre cei
mai mari dresori de păsări de pradă din Anglia, invitat special la
acest eveniment.

Totuşi, sistemul 4×4 al lui Opel Antara nu înseamnă că nu merită
atenţie. În mod normal, tracţiunea este pe puntea faţă, senzorii
analizând în permanenţă comportamentul roţilor motoare.
Atunci când acestea pierd aderenţa, cuplul este transmis,
printr-un ambreiaj multidisc, către puntea spate, într-o proporţie
de până la 50%.

Opel Antara facelift are tractiune pe puntea fata, dar, in conditii de aderenta precara, 50% din cuplu se transmite puntii spate

Până aici nimic nou faţă de alte sisteme 4×4 de acest fel de pe
piaţă. Însă inginerii plusează: la plecarea de pe loc, de exemplu,
este favorizată tracţiunea, cuplul fiind transmis şi roţilor din
spate într-o mică proporţie. Pe urmă, sistemul de control al
stabilităţii ESC (Electronic Stability Control) beneficiază de
funcţia AOD (controlul electronic al momentului de răsucire în
jurul propriei axe), tendinţele de subvirare sau
supravirare fiind controlate prin transmiterea cuplului între cele
două punţi.

Antara cu tracţiune integrală mai beneficiază de
sistemul de asistenţă la coborârea rampelor accentuate DCS
(Descent Control System)
, viteza fiind limitată la 10 km/h
şi frânele fiind acţionate automat, dar şi de sistemul de asistenţă
la plecarea din rampă HSA (Hill Start Assist).

În plus, versiunile cu tracţiune integrală beneficiază
standard de un sistem de ajustare automată a gărzii la
sol
, iar, opţional, este oferit sistemul TSP (Trailer
Stability Program), care elimină dezechilibrul maşinii indus de
tractarea rulotelor.

Opel Antara facelift beneficiaza de multe sisteme electronice de siguranta

În ce priveşte consumurile afişate de Opel Antara facelift,
putem spune că acestea se încadrează în media clasei,
SUV-ul german nefiind un performer în acest domeniu
.
Motorul pe benzină, într-un regim normal de condus, afişează un
consum nu prea apetisant, de minimum 10 litri/100 km (în varianta
4×4).

Motorul diesel vine cu un consum interesant, în condiţiile unei
puteri de 184 CP şi tracţiune integrală: deşi în teorie este
anunţată o valoare de 6,6 litri/100 km, în realitate
computerul de bord a indicat, în scurtul contact cu maşina, o
valoare de 7,2 litri/100km
– lucru valabil pentru
versiunea având cutie de viteze manuală.

Toate motorizarile lui Opel Antara facelift au consumuri rezonabile

Versiunea având cutie automată coboară foarte puţin sub 9
litri/100 km în modul ECO, în rest un consum de 10
litri/100 km fiind de aşteptat în condiţiile uzuale
. Nu
par valori optimiste (mai ales că sunt indicaţiile computerului de
bord într-un parcurs de maximum 200 km), dar sunt mai mult decât
acceptabile dat fiind comportamentul şi rafinamentul noului
CDTi.

Deocamdată, nu cunoaştem preţurile lui Opel Antara
facelift pentru România
, dar acestea se anunţă
competitive, mai ales prin prisma raportului preţ/dotări. Tot ce
pot spune este că Opel Antara facelift mi-a depăşit aşteptările,
reprezentând o mare evoluţie sub aspect dinamic.

Chiar dacă Antara nu „riscă” să devină etalonul segmentului, cei
de la Opel au reuşit să creeze un echilibru foarte bun. Iar
noul motor diesel de 2,2 litri este principalul atu al
maşinii
. Sincer, aştept să văd acest motor şi sub capota
lui Insignia, în locul actualului 2.0 CDTi. Nu de alta, dar i s-ar
potrivit ca o mănuşă
Maşinii Anului 2009
.

Desi nu pare, Opel Antara facelift este o surpriza foarte placuta sub aspect dinamic

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide