Test de prim contact cu Dacia Duster facelift 1.2 TCe. Mic, dar vioi!

Autor: Adrian Mihălţianu 01 nov. 2013 Test in premiera

Spuneam că trenul de rulare a rămas confortabil – mai precis, Dusterul este foarte moale pe şosea, cu un ruliu sensibil în viraje şi un comportament rutier specific mai degrabă off-roaderelor decât SUV-urilor de asfalt care sunt la modă acum. Totuşi, rămâne stabil la viteze mari, iar direcţia îţi permite să simţi ce ai sub puntea faţă – un compromis bun pentru o maşină care se poate totuşi căţăra destul de bine!

Noi speram într-un diesel de 1.6 litri 130 de cai-putere, Dacia ne-a oferit în schimb pe noul Duster un motor nou pe benzină, de 1.2 litri, turbo, 125 CP. Nu râdeţi, căci este unul dintre cele mai avansate motoare din lume, iar trendul ăsta e: motoare mai mici, turbo, cu un consum mai mic de carburant raportat la puterea dezvoltată. Căci aici e cheia – nu vă gândiţi la consumul specific unui motor aspirat de 1.2 litri, gândiţi-vă la consumul raportat la caii-putere – iar Duster nu face excepţie, căci a consumat 8.9 litri în cei 190 de km ai testului, deşi l-am hingherit cât am putut de mult, cu talpa la podea în cele mai multe situaţii. Nu veţi realiza nici cei 6.3 litri/100 km pe care îi raportează Dacia în fişa tehnică, dar cu un stil de condus normal veţi coborî spre 7.5 l/100km.

Duster rămâne meşter în teren accidentat. Poligonul de teste a fost o nimica toată pentru el!

Motoraşul o fi mic, dar are un cuplu maxim de 205 Nm/2000 rpm, dintre care 90% sunt disponibili de la 1.500 rpm, fapt care îl ajută să fie sensibil mai rapid şi mai vioi decât vechiul 1.6 105 CP. În special în depăşiri remarci că ai şvung şi că te mişti mai repede, ceea ce face toată diferenţa pe şosea. Normal, nu trebuie să-ţi fie teamă să-l turezi, căci el se simte cel mai în largul lui între 3000 şi 5000 de rpm. Asta duce în sus consumul şi zgomotul, dar îţi permite totuşi să depăşeşti în siguranţă, chiar dacă eşti cu maşina plină, cum am testat-o noi (trei adulţi şi multe bagaje grele).

Se înclină pe viraje, dar râmâne stabil pe şoselele denivelate, pe care le poţi aborda în viteză!

Deocamdată motorul de 1.2 nu este oferit împreună cu tracţiunea integrală, dar acest lucru se va întâmpla destul de curând. Cuplul de 205 Nm ar trebui să fie destul de bun pentru a urca dealurile, nu ştiu însă dacă va fi suficient pentru a te scoate din locuri mai dificile.

Per total, mi-a plăcut mult micul motoraş Dacia – se comportă exact ca un motor de 125CP, dar numai dacă-l ţii turat. Pe de altă parte, dacă ai un stil de condus mai lent, îţi va consuma sensibil mai puţin decât cel de 1.6 litri. În cifre, e cu 1.4 secunde mai rapid la sprintul de la 0-100 km/h, şi consumă cu 0.8 litri mai puţin pe 100/km. Iarăşi, un pas înainte!

Ieşiţi de pe drum şi cu motoraşul de 1.2 litri, nu veţi regreta!

Concluzia în urma acestui test de prim contact e simplă. Duster rămâne o maşină perfectibilă, noi o vom cârcoti întotdeauna mai mult decât pe alte maşini tocmai pentru că e românească, dar pe de altă parte, la 14.700 de euro cât costă 1.2 TCe-ul în echipare Laureate (singura în care e disponibil), ai la îndemână o maşină cu dotări moderne, cu un interior decent şi confortabil, dar capabilă să te ducă departe de şosea, chiar şi în lipsa tracţiunii integrale. Va fi cel mai probabil preferata flotelor, în timp ce turbodieselul de 1.5 litri dCi va rămâne preferatul clienţilor individuali.

Vom reveni cu un test complet al maşinii în România, cât de curând!

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide