TEST de prim contact: Renault Kadjar. Familie şi confort

Autor: Adrian Mihălţianu acum 5 ani Test in premiera

Pe scurt, Kadjar are un comportament rutier tipic maşinilor Renault: o direcţie care nu îţi comunică prea mult din ce fac roţile de sub tine, dar ceva mai exactă decât cele de pe maşinile precedente; confort auditiv de excepţie la motorul pe benzină şi foarte bun la cel pe motorină; confort la rulare suprem, indiferent de suprafaţa abordată (la 80 km/h pe macadam mare maşina rămâne stabilă şi roţile înghit cu brio pietrele mai mari de pe drum); o ţinută de drum care te îndeamnă la relaxare şi explorare, nu la sportivitate.

Garda la sol e mare (20 cm), dar consola faţă este puţin cam lungă, astfel încât unghiul de atac e de doar 18 grade, insuficient pentru a ieşi zdravăn în afara drumurilor. Kadjar e mai bine pregătit pentru a ieşi de pe asfalt decât alţi concurenţi, dar rămâne un SUV dedicat mai degrabă asfaltului – aici, inginerii Renault nu au nimerit încă un compromis foarte bun, pentru că avem atât ruliu cât şi tangaj la trecerea peste denivelările de pe asfalt (nu supărător, dar suficient cât să-l simţi), însă aceste neajunsuri nu sunt şterse de atuurile din off-road, cum se întâmplă la Duster, de exemplu. Pe scurt: vei putea merge la picnic cu maşina fără stres, o vei putea utiliza zilnic şi pe drumurile de ţară, însă locul unde se va simţi cel mai confortabil e tot oraşul.

Cam ăsta e tot „off-road-ul” pe care trebuie să-l vadă maşina. Adică drumurile de macadam şi cele de ţară

Dinamic vorbind, dezamăgeşte motorul de 1.2 TCe 130 CP (benzină), care trage doar după 5.000 de ture şi nici nu este foarte economic în utilizarea normală. Practic, se comportă ca şi când ai avea un motor de 110 CP pe un hatchback, adică nu e nici leşinat, dar nici demn de încredere atunci când ai maşina încărcată şi vrei să depăşeşti un camion. Regret, dar nu pot recomanda acest motor, în ciuda silenţiozităţii sale uluitoare (ai impresia că eşti la volanul unei maşini electrice), cât şi a urcării rapide în ture. Pur şi simplu e mai bine să alegi un diesel.

Ai de ales între dieselul de 110 CP şi cel de 130. Normal, ţi-l recomand pe utimul, o dată pentru că sunt nebun după viteză, iar a doua oară pentru că are un cuplu foarte generos (320 Nm/1.750 rpm), care te ajută să depăşeşti rapid, să pleci de pe loc cu scârţ dacă vrei, dar şi să urci rampe dificile în afara drumurilor asfaltate. Nu se simte mai lent decât benzinarul de 130 CP, dimpotrivă, dar asta nu înseamnă că trebuie să te orientezi spre el dacă vrei sportivitate – niciunul dintre motoarele actuale de pe Kadjar nu oferă aşa ceva.

Dieselul de 130 CP este cel mai sănătos pentru această maşină, dar dacă nu te grăbeşti, şi cel de 110 CP e OK

Consumul la diesel este infim, 4.8 (4.9) litri / 100 km la echiparea 130 CP 4WD, 4.3 (4.5) litri / 100 km la echiparea 130 2WD şi chiar 3.8 (4) litri / 100 km la echiparea cu motorul de 110 CP 2WD. Valorile în paranteză sunt cele ale transmisiei automate dublu ambreiaj în saşe trepte, disponibilă doar pe dieseluri. Consumul benzinarului este anunţat a fi de 5.6 litri / 100 km, însă valorile obţinute de noi au fost tare departe (9 l / 100 km, fără a brusca maşina).

La nevoie, poţi opta la versiunea 4WD între modurile de rulare 2WD, AUTO şi LOCK, ultimul blocând distribuţia cuplului 50/50 pe punţi. Versiunile 2WD pot beneficia de 4×2 extended grip, un sistem care îmbunătăţeşte răspunsul punţii faţă la situaţii de rulare diferite (Road, Loose Ground, Expert) şi adaugă anvelope M+S pe jante de 17 inci.

Şoferul este asistat, în funcţie de opţiuni, la depăşirea vitezei legale pe sectorul de drum (maşina citeşte singură semnele de circulaţie şi, dacă e echipată cu aplicaţia Coyote, te avertizează cu privire la camerele radar de pe drum. Ai avertizare la prezenţa unei alte maşini în unghiurile moarte, avertizare sonoră la depăşirea involuntară a benzii de rulare, precum şi un sistem de frânare automată, care funcţionează la viteze de 30-140 km/h, dar nu frânează până la oprire, ci doar te ajută să ai o viteză redusă la timp pentru a evita singur accidentele.

Dacă nu ştii să parchezi, te ajută maşina. Sistemul te şi scoate din parcare!

Mai avem la îndemână Hill Start Assist, o cameră video pentru parcare (laolaltă cu senzori de parcare frontali, laterali şi posteriori), dar merită să menţionez şi sistemul de parcare automată, care funcţionează atât pentru parcarea paralelă, cât şi pentru cea perpendiculară şi cea în spic (!) – vom testa mai ales ultima funcţionalitate cu prima ocazie, sunt chiar curios la ce te ajută asta.

Pe ultima pagină, concluziile şi versiunea recomandată.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide