Test drive cu cel mai puternic Opel Astra diesel: 2.0 CDTI BiTurbo

Autor: Adrian Mihălţianu 04 sept. 2012 Test in premiera

Evenimentul de lansare al noii game Astra m-a adus şi la volanul celei mai puternice Astra diesel construite vreodată. Aceasta este propulsată de un motor de 2.0 litri CDTI BiTurbo care dezvoltă 195 CP. Faţă de o Astra normală, versiunea BiTurbo beneficiază de un upgrade la nivel estetic care pune accent pe sportivitate. În partea frontală, bagheta cromată din grila superioară a fost vopsită în culoarea caroseriei, iar proiectoarele de ceaţă au o nouă formă, contribuind astfel la caracterul dinamic al modelului. Spatele are montate două guri de evacuare, dar şi un difuzor mai discret, care îi conferă versiunii BiTurbo o postură atletică.

La interior, variantele cu cel mai potent motor diesel beneficiază de tapiţerie din material textil sau din piele de culoare neagră Negru Jet, cusute cu aţă de culoare Roşu Magic. Împreună cu inserţiile de pe portiere şi de pe maneta schimbătorului de viteze, care sunt de aceeşi culoare, au rolul de a accentua atmosfera sportivă din habitaclu. Aici contribuie, de asemenea, şi volanul din piele teşit în partea inferioară şi covoraşele speciale, care au fost cusute cu aceeaşi aţă de culoare roşie.

Primul lucru pe care îl remarci atunci când ai răsucit cheia este zgomotul destul de pronunţat al motorului diesel de 2.0 litri CDTI. În schimb, la viteze mari, devine plăcut şi asta datorită şi celor două guri de evacuare care contribuie la o tonalitate sportivă. În materie de perforamanţe, acesta nu dezamăgeşte, atingerea şi menţinerea vitezelor mari făcându-se destul de uşor. Propulsorul diesel trage de la turaţii joase iar cuplul mare de 400 Nm ajută foarte mult la depăşiri luate în forţă şi la demaraje foarte bune. Şi cu toate acestea, livrarea puterii se face liniar şi fără bruscări, fiind un plus de rafinament dat de cele două turbine care lucrează în tandem.

Ca şi performanţe, Astra BiTurbo CDTI cu cinci uşi atinge o viteză maximă de 226 km/h, fiind astfel cel mai rapid autovehicul diesel Astra din toate timpurile. Dispunând de tehnologia Start/Stop (standard pentru toate modelele Astra BiTurbo), care are rolul de reducere a consumului de carburant, varianta hatchabck are un consum mediu de doar 5,1 l/100 km şi un nivel al emisiilor de CO2 de numai 134 g/km. Fie vorba între noi, cu pedala la podea nu veţi atinge aceste valori ecologice, iar sentimentul sport dat de maşină va cam cere apăsarea pedalei destul de des. Cam aşa, de când te urci în maşină şi până te dai jos.

În România, Opel Astra BiTurbo cu 5 uşi are un preţ de 25.615 euro cu TVA. De banii aceşta veţi beneficia de propulsorul diesel de 2.0 litri şi 195 CP, care nu numai că oferă performanţe foarte bune dar este şi economic. De asemenea, vine echipat în standard cu o serie de dotări care vă vor face viaţa mai relaxantă şi mai uşoară la bordul lui Astra BiTurbo. Dintre ele menţionăm: şasiu sport, eleron spate, geamuri spate fumurii, volan „OPC Line” din piele, aer condiţionat automat, comenzi audio pe volan, asistenţă la pornire în rampă (HSA), pilot automat, 6 airbag-uri, jante din aliaj pe 18 inch şi un pachet exterior sport.

Iar ca o concluzie, aş putea spune că Opel Astra BiTurbo are un preţ pe măsură pentru ceea ce oferă. Aşadar, avem un motor diesel cu performanţe mai mult decât satisfăcătoare dar care anunţă o valoare medie a consumului foarte bună. Asta însemnând că te poţi distra pe viraje, maşina având un caracter dinamic, dar te poţi gândi şi la vacanţe departe de casă, fără a-ţi face probleme în privinţa consumului.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide