Test-drive cu noua Toyota Auris Touring Sports

Autor: Iulian Dnistran acum 8 ani Test in premiera

PERFORMANŢE

Noua Toyota Auris Touring Sports preia gama de motorizări de la fratele hatchback. Astfel, breakul nipon va fi disponibil cu o selecţie de patru motorizări clasice, dintre care două pe benzină şi două diesel. Pe lângă acestea, Toyota Auris Touring Sports va putea fi echipat cu un sistem de propulsie hibridă, care este, în esenţă, acelaşi ca pe Toyota Prius Hybrid. Deşi sistemul nu este o noutate în gama Toyota, montarea lui pe Auris break a dus la crearea primului break compact hibrid de pe piaţă.

În timpul testului internaţional am avut la dispoziţie următoarele motorizări: benzină de 1,6 litri cu 132 CP şi 160 Nm (cutie de viteze manuală), diesel de 2,0 litri cu 124 CP şi 310 Nm (cutie de viteze manuală), precum şi varianta hibridă, care produce o putere combinată de 136 CP, în timp ce cuplul dezvoltat doar de motorul termic de 1,8 litri se cifrează la 142 Nm (cutie de viteze automată).

Celelalte motorizări cu care va fi disponibilă maşina includ un propulsor pe benzină de 1,33 litri cu 99 CP/128 Nm şi un diesel de 1,4 litri care produce 90 CP şi 205 Nm.

Dintre variantele de motorizare testate, pot spune că dieselul de 2,0 litri e cel mai potrivit pentru cei care ştiu încă de acum că vor călători cu portbagajul plin cel puţin o dată pe lună, fiindcă oferă cel mai mare cuplu dintre toate motoarele disponibile, iar asta o să conteze atunci când o să vrei să depăşeşti şi altceva decât căruţe şi biciclişti. Conform datelor tehnice, cuplul maxim e disponibil încă de la 1.600 rpm, dar în realitate se simte abia pe la 1.750 rpm. Nu-i nimic, însă, fiindcă poţi urca liniştit în ture până la 3.000-3.500 rpm, fără să simţi că trebuie să ieşi afară şi să împingi.

Motorul pe benzină de 1,6 litri e mai potrivit pentru cei care vor să conducă puţin mai sportiv, fiindcă puterea maximă şi cuplul maxim se ating abia la turaţii ridicate (6.400 rpm, respectiv 4.400 rpm pentru cuplu), iar asta înseamnă că trebuie să lucrezi ceva mai greu la volan dacă vrei să obţii rezultate pe şosea.

Sistemul de propulsie hibridă oferă performanţe similare cu motorizarea pe benzină de 1,6 litri, însă consumul de combustibil e mai scăzut. În plus, te convinge, cumva, că merită să conduci cât mai ecologic, fiindcă senzaţia pe care o ai atunci când rulezi doar cu ajutorul bateriilor este plăcută într-un mod bizar. Când apare simbolul EV în bord, speri să rămână aprins cât mai multă vreme pentru că ştii că nu consumi nici măcar un gram de benzină.

Ţinuta de drum este foarte bună, iar suspensia este confortabilă şi silenţioasă. Ruliul nu prea se simte, iar direcţia este precisă, însă aş fi preferat un pic mai mult feedback în volan pentru a avea parte de un pachet dinamic complet. Dar nici aşa nu e rău.

CONSUM

La sfârşitul testelor, varianta cu sistem de propulsie hibridă a avut un consum mediu de aproximativ 4,0 l/100 km, versiunea cu motor diesel de 2,0 litri a consumat aproximativ 5,0 l/100 km, iar maşina cu motor pe benzină de 1,6 litri a avut un consum mixt care se învârte în jurul valorii de 6 l/100 km.

Datele oficiale pretind următoarele cifre de consum mixt teoretic: 6,1 l/100 km pentru varianta cu motor pe benzină de 1,6 litri, 4,4 l/100 km pentru dieselul de 2,0 litri şi 3,7 l/100 km pentru hibridă.

Altfel spus, cifrele teoretice oficiale pot deveni realitate dacă depui puţin efort.

CONCLUZII

Toyota Auris Touring Sports este o alternativă foarte bună la oferta de breakuri compacte a rivalilor, iar varianta hibridă este una foarte interesantă în acest segment, deşi preţul acesteia va fi mai mare cu aproximativ 1.000 de euro decât a variantei de top cu motorizare clasică.

Cu un portbagaj mare, cifre de consum foarte apropiate de cele teoretice şi un exterior arătos, Toyota Auris Touring Sports ar trebui să fie pe lista scurtă a celor care îşi caută un break de dimensiuni compacte.

Datele tehnice ale modelelor testate, în pagina următoare

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide