Test în premieră cu Lexus CT 200h în Portugalia

Am fost în Portugalia pentru a testa noul Lexus CT 200h - primul hatchback hibrid construit de Lexus şi cel mai ieftin model din gamă.

Noul Lexus CT 200h arată extrem de bine şi va face faţă cu brio rivalilor săi germani: Audi A3 2.0 TDI şi BMW Seria 1 118d. Modelul hibrid este derivat din conceptul LF-Ch, de unde a preluat acea siluetă sportivă şi elegantă însă într-un mod mai convenţional. Acum noul Lexus CT 200h se alătură celorlalte modele hibrid din gama constructorului japonez precum RX 400h, GS 450h, LS 600h/LS 600hL şi RX 450h.

Lexus CT 200h chiar atrage atenţia nu numai prin faptul că este nou ci şi prin formele sale unice care dau impresia de viteză şi agilitate. Este jos, lat şi cu o "privire" agresivă. Partea frontală este foarte bine profilată, fiind supusă legilor aerodinamicii, ajutând la un consum redus de combustibil şi minimizând zgomotul la vânt, Cx-ul fiind de 0,28. Blocurile optice frontale sunt delimitate în partea inferioară de LED-uri, iar stopurile (cu o formă convenţională dacă e să le comparăm cu cele de pe conceptul LF-Ch) beneficiază, de asemenea, de aceeaşi tehnologie LED.

În ce priveşte interiorul, acesta stă foarte bine la capitolul premium, eleganţa şi luxul predominând în tot habitaclul. Inserţiile satinate sunt prezente pe planşa de bord, pe portiere şi pe volan. Interiorul dispune de materiale de calitate şi butoane aşezate intuitiv iar indicatoarele de bord şi display-ul sistemului de navigaţie sunt extrem de lizibile.

Butonul de START/STOP este poziţionat la vedere, imediat în dreapta instrumentarului de bord, iar pe consola centrală masivă se află mouse-ul denumit Touch Remote, cu care se poate controla sistemul de navigaţie. Sistemul audio Lexus Premium Sound System este cu 50% mai eficient în ceea ce priveşte consumul de putere faţă de sistemele audio convenţionale, iar cele 6 sau 10 boxe, în funcţie de nivelul de echipare, asigură o sonorizare aproape perfectă.

Antifonarea din Lexus CT 200h nu lasă să pătrundă zgomotul în interior. Motorul se face simţit în habitaclu atunci când este urcat în ture la peste 2.000 rpm, însă acest lucru nu deranjează foarte mult şi sună chiar destul de plăcut.

Poziţia la volan este joasă, spaţiul la picioare este suficient, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate, iar o persoană de 1.85 metri va călători confortabil. Spaţiul portbagajului măsoară 375 litri, însă poate fi mărit la 985 litri atunci când bancheta este rabatată. Cu toate că Lexus CT 200h are bateria plasată între roţile din spate, spaţiul potbagajului nu a fost sacrificat, capacitatea acestuia fiind mai mare decât a rivalilor săi, BMW Seria 1 (330 litri) şi Audi A3 (350 litri).

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.