Test în premieră: Mercedes-Benz C-Class. Bestseller reloaded

Autor: Andrei Ştirbu 18 mart. 2014 Test in premiera

În ciuda faptului că aspectul dramatic al exteriorului duce cu gândul la sportivitate, eforturile echipei de dezvoltare nu au avut în vedere doar acest criteriu. Dimpotrivă, ei s-au concentrat să reducă masa totală şi să pună caroseria asta frumoasă pe un şasiu cât mai sofisticat. Iar eforturile lor au dus la diminuarea greutăţii totale cu 70-100 de kilograme faţă de generaţia anterioară.

Formele, desigur, încearcă nu doar să atragă priviri – lucru pe care aş zice că l-au reuşit – ci şi să intre pe cât posibil în armonie cu aerul din jurul său, mai ales atunci când maşină se află în mişcare. După multe ore de tunel aerodinamic, noul C-Class se prezintă acum cu un coeficient de frecare Cd de doar 0,24, adică suficient de mic încât să influenţeze (în bine) consumul de combustibil şi zgomotul.

După cum Oliver Winkler (unul dintre inginerii implicaţi în proiect) ne-a mărturisit, „nu e uşor să te debarasezi de 100 de kilograme”. Având în vedere că s-a folosit de cinci ori mai mult aluminiu în cazul noului C-Class, aş zice că în primul rând nu e ieftin să te debarasezi de 100 de kilograme. Cu toate acestea, Mercedes a făcut-o, iar noul C-Class este acum mai uşor, mai agil şi mai economicos. 

Din punctul de vedere al dimensiunilor, noul C-Class este cu 95 de milimetri mai lung (4.686 mm) şi cu 40 de milimetri mai lat (1.810 milimetri) faţă de cel din generaţia anterioară, iar ampatamentul (ajuns la 2.840 mm) este cu 80 de milimetri mai mare, creştere care se traduce prin „mai mult spaţiu la interior”. Şi portbagajul este acum mai mare, ajungând la 480 de litri.

Noua suspensie independentă 4-link pe puntea faţă lucrează cu cea multilink (cu 5 legături) de pe puntea spate pentru a asigura noului C-Class un comportament sportiv atunci când situaţia o cere, încercând să asigure în restul timpului un confort sporit. Cei pentru care suspensia din oţel nu este suficient de confortabilă pot opta, pentru prima dată la o maşină din segmentul acesta, pentru suspensia pneumatică AIRMATIC – o opţională pe care ar trebui s-o bifezi fără să o cântăreşti prea mult, pentru că aici nu există loc de regrete. 

AIRMATIC aduce şi cinci tipuri de setări ale trenului de rulare – Eco, Comfort, Sport, Sport+ şi Individual, cel din urmă putând fi setat în detaliu după bunul plac al userului. 

Platforma noului C-Class nu trebuie doar să întregească o maşină bestseller, ci trebuie să-şi demonstreze eficienţa şi pentru proiectele viitoare – după cum tot Oliver Winkler ne-a mărturisit, viitor E-Class va împărţi aceeaşi platformă cu noul C-Class.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide