Test în premieră – Renault Megane Coupe-Cabriolet Floride 1.4 TCe

Autor: Constantin Ciobanu acum 9 ani Test in premiera

Sincer? Foarte bine. La început trebuie să te
obişnuieşti cu numărul de priviri atrase, culoarea exteriorului,
dar şi combinaţia cromatică de la interior contrastează puternic cu
griul care domină peisajul autohton. Tot ce înseamnă poziţie la
volan, ergonomie a comenzilor… este similar cu ce ştim de la
Megane. Un plus şi pentru vizibilitatea în spate. În cazul în care
se rulează cu maşina acoperită, cum am menţionat mai devreme, eşti
învăluit de lumină, plăcută senzaţia de spaţiu creată de lumina
naturală la interior.

La drum se simt kilogramele în plus, dar în versiunea coupe
repartiţia maselor este optimizată. Le simţi prezenţa dar nu
afectează ţinuta de drum. Izolarea fonică este foarte bună, şi nu
am sesizat zgomote de la îmbinările hardtopului în cazul rulării pe
suprafeţe de deteriorate sau denivelate. În momentul în care
acoperişul este coborât lucrurile se schimbă puţin. Apropo,
acoperişul poate fi pliat în 21 de secunde.
Imediat se simte plusul de greutate pe puntea spate.

Diferenţele de ţinută de drum fiind sesizabile doar la limită,
şi în mod evident în cazul frânărilor puternice cu maşina
destabilizată. Cu acelaşi acoperiş pliat se simte şi evaporarea
unui anumit grad din rigiditatea structurii. Nu mai ai parte de
acele vibraţii ale caroseriei la trecerile peste denivelări, dar se
simte o diferenţă între rularea cabrio versus coupe.

Sub capotă am avut un mignion 1.4 litri care dezvoltă
130 CP la 5.500 rpm şi 190 Nm la 2.250 rpm.
În primul rând
este un propulsor pe care îl recomandăm dacă sunteţi tentat de
acest cabriolet. Este extrem de silenţios, nu poţi degusta pe
deplin un cabriolet cu „rumegatul” unui diesel sub capotă. Apoi, în
cazul unor evadări extraurbane, se dovedeşte destul de economic
dacă se adoptă un stil de condus relaxat, propice pentru a savura
un cabriolet.

Din punct de vedere al reprizelor Megane CC, echipat cu acest
propulsor, nu dezamăgeşte, dar cine se aşteaptă la efecte speciale
va fi uşor dezamăgit. Iar vina nu este a maşinii, ci a celui care
îşi imaginează că 130 CP asociaţi cu 1.575 kg pot fi sinonimi cu
RS. Apropo, alt stereotip al meleagurilor noastre, un cabriolet
este automat o maşină sport. Aş spune aici „ecran albastru”!

Cabrio, cu toate geamurile coborâte, se poate rula până spre 110
km/h fără a fi deranjat de curentul de aer. Dacă sunt toate
geamurile ridicate şi folosit dispozitivul de reducere a
turbulenţelor amplasat în spatele scaunelor faţă atunci se poate
rula cu mult mai mult fără a fi deranjat de curenţii de aer, poate
doar zgomotul aerodinamic să fie un impediment. Renault susţine că
se poate rula în condiţii plăcute, decapotat, cu patru persoane în
maşină până la 90 km/h.

Megane CC este în principiu un model pentru trei persoane, asta
dacă la volan este o persoană înaltă, altfel poate primi şi patru
persoane. Lucru valabil şi dacă este acoperit, forma acoperişului
nu răpeşte din spaţiu pentru cap în cazul locurilor spate. Tot din
punct de vedere practic merită menţionat volumul
portbagajului de 417 litri în cazul în care acoperişul nu este
pliat. Dacă se rulează cabrio volum acestuia se reduce la 211
litri, încă o valoare acceptabilă.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide