Test în premieră: Toyota Avensis facelift 2015

Autor: Andrei Ştirbu 01 iul. 2015 Test in premiera

Peste 1,7 milioane de Avensis s-au vândut, de-a lungul a trei generaţii şi 18 ani, în Europa. Iar acum, la majorat, Toyota anunţă crearea celei mai bune Avensis (de generaţia a treia) care a existat vreodată. Aş vrea să fac aici o glumă legat de faptul că, la majorat, încă poartă haine de adolescent, dar pe cine încerc eu să păcălesc? Toyota Avensis nu a avut niciodată haine de adolescent, ci costumaţii sobre. Ei bine, aici nu e vorba despre schimbarea de cosumaţie, ci despre a doua strângere a nodului cravatei.

Toyota a anunţat că a pompat peste 160 de milioane de euro în acest facelift, unul care va trebui să-l facă pe Avensis atractiv pentru următorii câţiva ani, până când următoarea generaţie, purtătoare de platformă TNGA, îşi va face apariţia. (am afirmat atunci că TNGA va debuta pe acest Avensis, însă, în mod clar, m-am înşelat).

Cu toate că, în termeni de estetică, Avensis a suferit o schimbare la faţă substanţială, însuşindu-şi elementele de design caracteristice gamei actuale, marea schimbare survine sub capotă, acolo unde se laudă cu motorizări nou-nouţe. Dar până acolo, să vorbim despre ce vedem, mai întâi.

Exterior & Interior

Faţă de versiunea pre-facelift, Avensis face un pas important în faţă în ceea ce ţine de estetic. Toyota pare că şi-a găsit un limbaj de design ale cărui elemente componente se regăsesc pe toate modelele şi, mai mult, exprimă, fie şi în mod subtil, emoţie. Nu că asta ar fi vrut să transmită neapărat creatorul. Prestigiu, confort, eficienţă – acestea sunt cuvinte-cheie prin care Toyota îşi descrie majoritatea modelelor, termeni care, irefutabil, reprezintă caracteristici ale producătorului.

Interiorul a primit şi el, printre altele, un strop de culoare peste materialele uşor upgradate – poţi să-ţi comanzi interiorul în culorile Cupru Auriu sau Gri Selenar, iar tapiţeria este o mixtură de material textil şi de Alcantara. De asemenea, s-a lucrat la confortul din timpul rulării prin redesenarea scaunelor şi prin mărirea nivelului de antifonare.

Cu toate că te bucuri de spaţiu îndestulător la interior, găsirea poziţiei ideale la volan rămâne o provocare pentru cei cu picioare mai lungi.

Poate că nici designul noului Avensis nu stârneşte emoţie în rândul privitorilor, însă există chestii mai importante decât emoţia, mai ales pentru clienţii pe care Toyota îi targhetează.

Siguranţă & Infotainment

Pentru a se preta cât mai bine cerinţelor plajei variate de clienţi, noul Avensis oferă pachete pe gustul tuturor, de la versiunea de echipare Entry (care vine cu aer condiţionat manual, cruise control, DRL-uri cu LED şi conectivitate USB) la echiparea High (care dispune de smart entry, tapiţerie din piele, inserţii de lemn, sistem de infotainment Toyota Touch 2 cu navigaţie inclusă, jante de 17 inci etc.), care poate fi augmentată cu pachetul Premium – adică jante de 18 inci, faruri LED adaptive, scaune electrice cu funcţie de memorie şi plafon panoramic.

Una dintre marile schimbări – adică una pe care o observi în mod constant – este ecranul dintre cadranele instrumentarului de bord, un TFT cu diagonală de 4,2 inci care îţi afişează orice informaţie doreşti, de la indicaţii pentru traseul GPS-ului până la viteza pe secţiunea de drum pe care rulezi. Da, exact, Avensis are acum şi „cititor” de indicatoare.

Mai mult de atât, noul Avensis plusează la capitolul Siguranţă cu Safety Sense ca echipare standard, indiferent de versiune. Adică dispui de Pre-Collision System (care depistează un obstacol şi avertizează şoferul, înainte de a acţiona automat frânele, chiar până la oprirea maşinii) şi Lane Departure Alert (sistemul care avertizează şoferul în care părăseşte banda fără semnal prealabil).

Performanţe & Ţinută de drum

Revenind la „marea schimbare” menţionată la începutul testului: Avensis vine cu motorizările diesel în totalitate noi.

Motorizarea diesel „entry level” dinainte de facelift a fost înlocuită cu una de 1,6 litri, cu 112 CP şi 270 Nm. Aceste cifre ar trebui să-ţi spună că 1) maşina este lentă, în cazul în care ai avea aşteptări şi 2) motorul acesta este menajat, deci se va menţine sănătos mult timp şi va oferi consum şi emisii reduse mult şi bine.

Faţă de motorul pe care îl înlocuieşte, D-4D-ul de 1,6 litri este cu 9% mai econom, lucru care ni s-a confirmat şi în testul plimbările noastre. Tot aici nu s-a confirmat şi că este firav, neavând suficient cuplu încât să care pe serpentine abrupte din Ţara Vacii Mov doi pasageri zdraveni, fără să se ajungă la retrogradări puternice.

Clientul individual se va orienta, probabil, către motorizarea mai mare şi mai puternică, în ciuda ispititoarei cifre de consum de doar 4,2-4,5 l/100 km, iar 1.6 D-4D-ul îşi va găsi loc cu uşurinţă sub capotele maşinilor de flotă.

În timp ce motorul de 1,6 litri vine în locul vechiului 2.0 D-4D, un nou D-4D de 2,0 litri îşi face loc sub capota lui Avensis, în locul celui de 2,2 litri. 143 de cai-putere şi 320 de Newtoni-metru, şi un consum de 4,8 l/100 km sunt cifrele cu care se prezintă noul motor. În cazul în care ai simţit similitudini cu motorul de pe Cooper SD, să ştii că nu te înşeli. Noile motorizări diesel sunt dezvoltate în colaborare cu BMW.

Pe lângă acestea, gama de motorizări mai cuprinde şi trei motoare pe benzină, aspirate, de 1,6 litri (132 CP, 160 Nm), de 1,8 litri (147 CP, 180 Nm) şi de 2,0 litri (152 CP, 189 Nm). Oricare dintre motoare se încadrează în normele Euro 6.

Subansamblurile suspensiei au fost revizuite, aşa că PacPhersonul de pe puntea faţă şi double wishboneul de pe puntea spate se asigură că nivelul de confort la rulare este măcar un pic crescut. La cum se mişcă (chiar şi cu entry levelul diesel), singurul impediment în călătoria de 1.000 de kilometri fără stop ar fi poziţia la volan, care m-ar „încuraja” să-mi dezmorţesc din când în când picioarele-mi încă nestandardizate şi după măsurătorile japoneze.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide