Test în România cu noul Volkswagen Passat B8. Generaţia 2015

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test in premiera

5. Prin ce iese în evidenţă noul VW Passat B8?

Prin design nu iese în evidenţă, asta e clar, deşi e mai arătos decât precedenta generaţie şi din anumite unghiuri chiar place şi privirii unui cârcotaş ca mine. Dar faţă de precedentul model se remarcă mai ales prin calitatea desăvârşită a interiorului, cât şi prin spaţiul semnificativ mai generos. Peste toate acestea te convinge în primul rând prin tehnologiile de la bord.

Practic, are un pachet tehnologic greu de bătut la ora lansării maşinii în segmentul de volum, pentru o siguranţă de cinci stele EuroNCAP: noul Passat ştie să identifice pietoni, să frâneze singur dacă maşina din faţa sa frânează brusc şi tu nu reacţionezi la timp (e capabil să evite complet accidentele la viteze de până la 45 km/h şi să reducă dramatic efectele unui accident la viteze de până la 80 km/h), să se descurce de unul singur în ambuteiajele de pe autostradă (ţine atât banda, cât şi distanţa faţă de maşina din faţă, indiferent că aceasta accelerează sau frânează sau chiar se opreşte, fiind în stare să repornească automat când aceasta se pune din nou în mişcare), ştie să parcheze singur şi să te ghideze dacă ai o remorcă, astfel încât parcarea să fie o joacă de copii.

Poţi regla cât de mult să vezi din maşină şi din împrejurimi

În plus, are deja dotări care erau până acum în clasa premium, pentru a aminti de camerele video cu afişare la 360 de grade (vezi maşina „de sus” în timp ce parchezi), sau pilotul autoadaptiv (şi foarte uşor configurabil) care îşi adaptează automat viteza faţă de maşina din faţă. 

Pe scurt, în Passat poţi merge foarte simplu pe autostradă: fixezi viteza maximă, apoi îţi ţii banda (practic, ţi-o ţine singură maşina, dacă eşti neatent). Dacă te apropii la o distanţă setată de tine de către alt autovehicul, Passatul va încetini până la viteza cu care se deplasează acesta. Dacă schimbi direcţia de mers, maşina va accelera singură până la viteza maximă setată. În fine, dacă eşti obosit sau ai o problemă gravă de sănătate (ai adormit la volan, ai leşinat sau ai făcut infarct), iar maşina detectează acest lucru, va pune o frână uşoară, te va avertiza sonor, iar dacă tot nu reacţionezi, va încetini singură până la oprirea totală şi evitarea oricărui pericol, punând din timp luminile de avarie.

În plus, maşina te avertizează la ieşirea din parcare cu spatele, dacă se apropie alt vehicul din lateral

Un alt element cheie este afişajul digital – merită să dai cei 620 de euro cât costă acesta, pentru că îţi schimbă fundamental maşina. Nu mai ai de-a face cu un Passat extrem de sobru, plicticos chiar, ci cu o maşină care uneori îţi dă impresia că eşti la cârma navetei Enterprise, nu a unei maşini obişnuite. Ai la îndemână mai multe tipuri de vizualizare, iar faptul că informaţiile sunt disponibile tot timpul în faţa ochilor te ajută mult la drumurile lungi şi compensează poziţionarea mai puţin fericită a ecranului digital de pe consola centrală (care e pus prea jos faţă de ce se poartă acum în maşinile moderne).

Nu în cele din urmă, am apreciat faptul că pot selecta răspunsul maşinii în funcţie de starea mea de spirit. Pot alege între Normal, Sport, Eco sau Individual – moduri de conducere diferite, care favorizează, după caz, o reacţie mai rapidă şi mai sportivă a maşinii, sau, dimpotrivă, un comportament dinamic liniştit, pentru a economisi carburant. Modul Individual îţi permite să alegi câte ceva din fiecare, de exemplu direcţia Sport combinată cu funcţiile Eco ar fi o alegere numai bună în oraş!

6. Ce nu mi-a plăcut la noul Passat?

Dacă la precedenta generaţie erau destule lucruri care nu îmi plăceau, la asta mi-a fost foarte, foarte greu să îi găsesc ceva nelalocul său. Voi aminti, totuşi, câteva lucruri:

– sistemele de asistenţă sunt foarte bune, mulţumesc, dar aş vrea ca servodirecţia să nu-mi joace volanul în mâini de fiecare dată când mă apropii de banda separatoare a căii de rulare, încercând mereu să mă corecteze şi să mă ţină spre mijlocul benzii. E enervant la început, căci nu ştii de ce ţi se mişcă singur volanul în mâini, dar apoi te obişnuieşti – cam ca şi cu autocorrectul de pe telefon…

Ecranul e totuşi foarte rapid şi afişează butoane suplimentare dacă doar apropii mâna de el. Are o interfaţă uşor de înţeles şi folosit

– ecranul digital central este plasat prost, old style, adică prea jos pe consola centrală. Ca şofer, eşti obligat să-ţi iei ochii de la el. Dacă ai optat şi pentru ecranul digital din spatele volanului, asta nu e o problemă. Altfel, ar fi trebuit să fie plasat mai sus.

– scaunele cu masaj sunt o treabă foarte bună (am aflat abia după ce am filmat că scaunul meu cu reglaje electrice avea şi funcţie de masaj), au şi materiale foarte bune pe ele (Alcantara, in cazul maşinii testate), dar nu sunt chiar în topul categoriei lor. Cele de pe Opel Insignia, de exemplu, îţi ţin mai bine spatele

Spaţiul în spate este foarte generos, portbagajul standard la sedan are 586 litri. Bancheta se rabatează fracţionat şi foarte simplu

– comenzile de pe volan cer o curbă abruptă de învăţare, fiind parcă prea complexe pentru binele şoferului. Multitudinea de opţiuni de pe indicatoarele de bord cer comenzi complexe, dar aici se mai poate lucra pentru a simplifica un pic lucrurile

În rest, greu de găsit un defect, cel puţin la acest prim contact.

7. Concluzia? Merită noul Passat?

Liderul segmentului va rămâne în continuare liderul segmentului, asta mi-e deja clar. Acum are şi arme noi, importante, cu care va lupta de pe o poziţie de superioritate cu celelalte maşini de volum, şi de la egal la egal cu de-alde Audi, BMW sau Mercedes-Benz, în special când vorbim de echipările sale superioare, comparate cu echipările entry-level de pe maşinile premium.

Pentru că, într-adevăr, noul Passat este în clasa business, fiind, din multe puncte de vedere, deasupra actualei clase medii de volum. E, dacă vrei, pe drumul Volvo, dar cu toate avantajele care decurg din marca VW – economia de carburant, valoarea de revânzare, costuri mai mici de întreţinere, preţ mai mic. N-aş zice că devine lider la ţinuta de drum, nici la consum, nici la sentimentul sportiv la volan. Dar devine lider prin pachetul complet de dotări, la care ai acces în special de la echipările medii în sus.

O ofertă greu de trecut cu vederea, chiar de către cei care caută un sedan premium. Nu degeaba scrie „Business Class” pe ea

Sfatul meu este, totuşi, să nu te laşi fermecat de motorizările prea puternice, de care nu vei beneficia prea mult în România, şi să alegi un 2.0 TDI 150 CP DSG echipare Highline, la care să adaugi indicatoarele digitale de bord, cât mai multe dintre sistemele opţionale de siguranţă care fac din această maşină una extrem de avansată, cât şi, dacă te mai ţine buzunarul, micile răsfăţuri care ţin de dotările audio şi de materialele de la bord.

Maşina testată costa 33.008 euro cu TVA în echipare Highline standard, dar oamenii de la Volkswagen România i-au adăugat opţionale în valoare de peste 10.000 de euro, astfel încât preţul final a fost de 43.765 de euro cu TVA inclus. Pare excesiv pentru un Passat, dar vorbim deja de o maşină cu interior premium, ţinută de drum extrem de confortabilă, design clasic şi durabil, şi spaţiu interior uriaş. Totuşi, cu circa 37-38.000 de euro îţi dotezi maşina suficient de bine pentru a nu-ţi fi ruşine când o compari cu un sedan premium.

Pe scurt, o ofertă demnă de generaţia 2015 de maşini de clasă medie.

O recomand călduros celor care caută un pachet complet de dotări, în ciuda celor scrise la început despre marca VW!

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide