TEST: noile MINI Countryman şi Paceman (facelift) 2014. #SELFIE

Autor: Adrian Mihălţianu 21 aug. 2014 Test in premiera

Atunci când testezi două maşini care au primit un facelift greu de depistat chiar şi de fanii mărcii, e puţin cam dificil să te apuci să scrii un test. Asta, pentru că diferenţele tehnice, de confort sau chiar de dotări dintre maşina originală şi cea cu facelift sunt suficient de mici pentru a le acoperi într-un paragraf. Dar ţinta mea în acest articol va fi alta, şi anume să te ajut a-ţi da seama dacă vreuna dintre aceste două maşini – MINI Paceman şi MINI Countryman, este pentru tine.

Relaxant, nu? Courtesy of Sweden

Am zburat până la Copenhaga pentru a le testa pe amândouă, apoi am traversat măreţul pod dintre Danemarca şi Suedia şi le-am testat cale de o zi întreagă pe colinele cu peisaje demne de tablourile relaxante din sanatoriile de #nebuni. Poate tocmai pentru ca să înţelegem cât de mare este contrastul între liniştea şi relaxarea peisajelor rurale suedeze şi nebunia acestor două maşini. Aşadar, să începem:

1. Ce aduce nou faceliftul pentru MINI Countryman şi Paceman?

La ambele modele avem culori noi, jante de 17 inci cu design nou (finisajul argint+antracit arată demenţial), proiectoare de ceaţă cu LED şi cu lumini de zi integrate, un pachet optional de personalizare în negru a exteriorului maşinii (Piano Black Exterior), fundalul indicatoarelor de bord vopsit în negru, senzori de ploaie şi climatizare automată în standard, o insonorizare mai bună, precum şi câţiva cai-putere în plus la versiunile Cooper S şi John Cooper Works (ajung la 190, respectiv 218 CP acum).

Pentru ochiul neavizat, arată la fel. Pentru ochiul avizat, arată aproape la fel.

2. Sunt bune aceste schimbări pentru Countryman şi Paceman?

Caii-putere în plus sunt bine primiţi, împreună cu insonorizarea mai bună şi dotările standard superioare. În rest, schimbările sunt prea mici pentru a le putea judeca. O să spun totuşi că acest facelit minor arată că modelele se bucură încă de încrederea deplină a clienţilor MINI – peste 350.000 de exemplare au fost vândute de la lansarea lui Countryman, aşa că şi îmbunătăţirile aduse de inginerii MINI nu puteau fi majore.

Pirelli a îmbrăcat aceste jante în nişte anvelope care muşcă din asfalt, dar se sperie de pietrele mari

O să mai spun şi că jantele arată absolut superb, iar confortul interior este la un secol distanţă faţă de precedenta generaţie de MINI – nu vei mai ieşi din maşină rupt de spate, nici măcar din versiunea JCW.

3. Ce motive aş avea să aleg MINI Countryman? Dar Paceman?

Alt motiv decât acela că eşti un hipster care lucrează pentru o agenţie de publicitate şi vrei totuşi să te muţi la casa şi familia ta, fără a renunţa la a fi hip? Ăăă, greu de găsit, dar 350.000 de oameni nu pot greşi prea tare, aşa că dacă eşti o persoană independentă, dacă motto-ul „not normal” ţi-ar fi aplicabil oricând ca filosofie de viaţă (MINI a renunţat la această sintagmă genială, dar mie îmi place să-i chinui, pentru că rezumă foarte bine esenţa mărcii), dar şi dacă vrei să fii mai practic în viaţa de toate zilele, atunci MINI Countryman te va ajuta să te descurci foarte bine în mediul urban, dar şi în afara lui.

E chiar OK pe drumurile de ţară. Din Suedia. În România, alege drumuri fără şleauri prea mari. Şi fără noroi

Paceman e mai greu de apucat, pentru că un crossover cu garda la sol ridicată şi doar două uşi are tot atâta sens precum Relativitatea lui Escher – vrei sportivitate, dar renunţi la ea din cauza înălţimii centrului de greutate al maşinii, vrei capacităţi off-road, dar renunţi la ele din cauza jantelor de 19 inci încălţate în anvelope sport, vrei un spaţiu interior util ca al unui SUV, dar primeşti doar două uşi prin care persoanele care vor să stea în spate se vor strecura cu greu. Aşadar? Aşadar Paceman este şi rămâne o maşină pentru cei mai nebuni dintre fanii MINI, una care ţipă #egoism din toţi rărunchii atât de tare, încât ar putea fi oricând un afiş la o marcă de parfumuri. Sau să ţină coperta unei reviste de modă avangardiste.

Pe vremuri, MINI Paceman a pozat nud pentru Egoiste. Cu două puncte pe i.

Simplu spus, ambele maşini îţi vor face cu ochiul doar dacă ţii morţiş să fii altfel decât restul lumii, dacă vrei să te distrezi în fiecare minut petrecut în trafic şi dacă vrei să fii capabil să ai şi mici escapade mai nervoase la final de săptămână, pe drumurile din afara oraşului.

4. Cum stau pe drum, totuşi?

Bine. Cel mai bine dintre toate crossoverele cât de cât accesibile. Ruliul este relativ mic la amândouă – dar doar atunci când îl raportăm la ruliul unui crossover obişnuit. MINI a avut grijă să doteze versiunile Cooper S şi JCW cu tot ce trebuie pentru a ţine maşina sub control chiar şi la viteze mari în viraje strânse. Acceleraţiile se fac rapid, cu un sunet al motorului care nu e chiar uluitor, dar te încântă auditiv, iar decelerările îţi vor încânta simţurile, mai ales în versiunea JCW.

Nu neapărat ca un MINI JCW, dar ceva ce place la toată lumea

Pe drumurile proaste, chiar şi versiunile sport vor fi OK, însă dacă aceste drumuri sunt cele pe care vei merge de obicei, ar fi bine totuşi să optezi pentru o versiune cu suspensiile normale, nu cele sport. La drum lung, scaunele confortabile din faţă te vor feri de oboseală, în timp ce în spate, spaţiul limitat la picioare îşi va spune la un moment dat cuvântul, în special în Paceman, unde senzaţia de claustrofobie este accentuată de lipsa portierelor dedicate pasagerilor. Asta nu înseamnă că patru adulţi nu vor sta confortabil la un drum de 2-300 de kilometri, însă al cincilea prieten e în plus, iar portbagajul nu e chiar atât de mare încât să pleci cu toată familia în concediu (350 de litri la Countryman, 330 la Paceman).

În pagina următoare, îţi explic tot ce mai vrei să ştii despre aceste două maşini.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide