Test ProMotor: noul Volkswagen Touareg în România

Autor: Tudor Bratu 20 mai 2010 Test in premiera

Vechiul Touareg nu era spectaculos nici în exterior şi nici în interior. Mai ales în interior. Cred că şi VW era conştient că a lansat o maşină mult prea serioasă şi a montat sub capotă V10-le TDI, un motor uriaş, cu putere şi cuplu gigantice pentru vremea lui, propulsor care a murit în dizgraţie datorită unui public care l-a criticat la sânge datorită unor aspecte simple dar fundamentale: prea scump, prea greu, prea „consumator”. Dar, măcar facea din Touareg o maşină altfel, animalică, nebună, deloc plictisitoare. Cine a fost suficient de excentric să cheltuiască peste 100.000 de euro acum cinci ani pe un Touareg cu un preţ „normal” de 50.000 euro a avut, cu siguranţă, momentele lui de fericire interioară.

Acum, lucrurile s-au schimbat.

Computerul de bord „Premium” care vine cu acest display color de mari dimensiuni dintre ceasuri poate fi comandat prin intermediul a mai multe pachete de opţionale, garantate să mărească numărul dotărilor interioare fără a arunca preţul maşinii în aer. Totuşi, echiparea standard este extrem de bogată la preţul pe care îl plăteşti pentru o versiune standard V6.

Cele mai importante dotări care echipează maşina în standard sunt jantele din aliaj uşor de 17 inci diametru, aerul condiţional automat Climatronic pe două zone, tapiţeria din piele, bancheta spate rabatabilă asimetric, ESP-ul, airbag-urile frontale, laterale faţă şi cele cortină, alarma, volanul multifuncţional, îmbrăcat în piele, sistemul Start/Stop, computerul de bord, radio CD-ul RCD 550 cu redare MP3, MP4, CD-Changer cu şase discuri şi opt incinte acustice, tempomatul şi duzele instalaţiei de spălare a parbrizului încălzite.

Din dotările opţionale pe care le puteţi pune pe maşină nu trebuie să lipsească farurile bi-xenon adaptive – 1.778 euro, sistemul de acces fără cheie – 1.025 euro, radio sistemul de navigaţie RNS 850 – 2.209 euro, sistemul de controla al presiunii în pneuri – 434 euro şi un pachet botezat „Croazieră”, care costă 3.722. Acesta include suspensia pneumatică, aerul condiţionat automat cu reglaj separat pentru patru zone, Area View cu park pilot – sistemul de camere video periferice care îţi permit să vezi live toate împrejurimile maşinii şi computerul de bord Premium cu display-ul color uriaş din instrumentarul de bord.

Pentru că tot am vorbi despre acesta, trebuie să vă spun că sistemele electronice ale noului Touareg funcţionează ireproşabil. Fiecare meniu al computerului de bord are o culoare proprie iar ergonomia comenzilor nu cere mult timp de obişnuinţă.

La fel şi display-ul central de pe consola, funcţionează ireproşabil iar funcţia touchscreen deja este un must have. Faptul că acest ecran are dimensiuni mari şi o grafică foarte bună, permite vizionarea perfectă a sistemului Area View. La apăsarea unui buton de deasupra ecranului, la cuplarea marşarierului sau la rularea cu viteze foarte mici la plecarea de pe loc, maşina apare pe ecran, înconjurată de mici imagini ale lateralelor, feţei şi spatelui maşinii. Atingi ecranul în zona care te interesează şi aceasta va deveni imaginea principală afişată pe ecran. Genial. Nu mai trebuie să deschizi uşa pentru a putea să vezi bolovanii care pot zgâria maşina. Sau bordurile care pot distruge jantele. Sau câinii vagabonzi care vor să muşte din caroserie…

Sincer, ai nevoie de camere, dacă ai avut vechiul Touareg sau pur şi simplu nu înţelegi cum stă treaba cu apreciatul distanţelor. Eu personal, sunt mort fără Parktronic. Mi-l doresc şi pe smart. Area View duce parcatul maşinii la alt nivel. Alt nivel de uşurinţă pentru şoferul neîndemânatic. Spun că ai nevoie de camere daci ai avut vechiul model deoarece te vor ajuta să te obişnuieşti cu noua maşină mai repede.

Touareg-ul nou este mai lat şi mai lung, chiar dacă designul îl face să pară mai compact. Principalii beneficiari ai măririi caroseriei sunt pasagerii. Spaţiul este mai mari şi în faţă şi a devenit uriaş în spate. Chiar dacă duci scaunele faţă la maxim în spate şi laşi spătarele pe spate în poziţie „şezlong”, pe bancheta din spate rămâne suficient spaţiu pentru genunchi.

Scaunele şi bancheta spate au un nou design, care le conferă un aspect mai subţire, mai elegant şi sunt mai confortabile. Mai ales locurile din faţă care de acum pot fi reglate pe 12 direcţii (opţional) inclusiv putând fi reglat gradul de susţinere laterală.

Poziţia de conducere este joasă, la fel ca în X5, ML sau FX. Doar că scaunele se bat acum la capitolul confort cu cele ale lui ML. Şi la capitolul sport cu cele ale lui X5. Panică în rândul concurenţei. Sigur că da. Pentru că noul Touareg funcţionează nesperat de bine. Mai multe detalii în capitolul următor.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide