Final de anduranţă cu Renault Megane Collection 2012

Autor: Oraan Mărculescu 28 aug. 2012 Teste anduranta

CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012

1. Ergonomia butoanelor de pe consola centrală

Aspectul interiorului lui Megane denotă, într-adevăr, bun gust, dar reversul medaliei este ergonomia deficitară a comenzilor pentru climatizare şi audio. Butoanele sunt cam mici şi eşti nevoit să-ţi muţi privirea de la drum pentru a căuta comanda dorită.

Butoanele mici si ingramadite ale climatizarii si instalatiei audio duc la o ergonomie deficitara

În plus, butoanele fiind mici şi aglomerate, nu găseşti foarte rapid comanda pe care o vrei, iar displayul climatizării mi se pare cam mic şi cu unele indicaţii ilizibile. În plus, când e soare puternic, ledurile butoanelor nu se observă aşa de bine, dacă lumina dă pe plastic.

În ce priveşte instalaţia audio, butoanele pentru căutarea posturilor radio sunt prost plasate şi greu de manevrat, în timp ce mufa USB mi-a făcut probleme cu stick-ul de 8 GB: din circa 2.000 de melodii a reunoscut doar vreo 400… În plus, navigarea prin meniul afişat pe displayul de sus nu e chiar intuitivă.

2. Vizibilitatea în spate

Deşi de la un break te aştepţi, în mod normal, la mult spirit practic (deci şi la o vizibilitate bună înspre spate), cuvântul ”Sport” din indicativul ”Sport Tourer” presupune un hayon mai înclinat, deci o lunetă mai puţin generoasă, aşa încât, mai ales noaptea, trebuie atenţie mai mare la traficul din spatele maşinii.

Luneta lui Megane Sport Tourer este cam mica pentru un break practic

De asemenea, geamurile laterale din spate au o decupare prea mică, din raţiuni de design mai dinamic. La manevrele în spaţii restrânse trebuie să te bazezi foarte mult pe senzorii de parcare şi pe camera video opţională, care se activează la selectarea poziţiei de marşarier. În plus, geamurile cam mici contribuie la un unghi mort mai mare.

3. Viteza de reacţie a navigaţiei TomTom

În general, sistemul de navigaţie TomTom ajută mult, având hărţi detaliate, o grafică suficient de modernă şi afişând chiar şi vitezele maxime pe tronsoanele respective – ba chiar, în Italia, ”ştie” porţiunile cu radar de tip tronson (Tutor) şi te avertizează prompt şi chiar stresant dacă depăşeşti viteza maximă pe acea porţiune.

Sistemul de navigatie TomTom are timpi de reactie cam mari

Din păcate, am descoperit două hibe ale lui TomTom. Mai întâi, în trafic urban, unde sunt intersecţii mai complicate, latenţa sistemului duce uneori la ratarea străzii sau a ieşirii dorite din giratoriu. Trebuie să mergi mult prea încet şi să fii foarte atent la indicaţiile de pe display – ceea ce, în România, se soldează imediat cu claxoane, în special în Capitală.

Apoi recalcularea traseului durează mai mult decât m-am aşteptat, ceea ce devine enervant în oraşe, unde nu prea poţi opri pe străduţele aglomerate. Nici în afara localităţilor lucrurile nu stau mai bine, deci e bine să fii răbdător cu TomTom.

Şi încă un lucru: mare atenţie, când stabiliţi un traseu, la întrebarea ”magică” dacă doriţi să evitaţi drumurile cu taxe – din grabă s-ar putea să înţelegeţi greşit şi să daţi ”yes” deşi răspunsul ar fi, de fapt, ”no”. În rest, însă, TomTom e un sistem de navigaţie corect şi suficient de uşor de utilizat.

4. Sistemul de asistenţă la părăsirea involuntară a benzii Visio System

Standard, Renault Megane Collection 2012 vine cu un sistem de tipul ”lane departure warning” (asistenţă la părăsirea involuntară a benzii de rulare), denumit Visio System.

Butonul de activare pentru Visio System (Lane Departure Warning) e plasat ciudat

Primu lucru ciudat este că butonul de activare a sistemului e în spatele oglinzii retrovizoare interioare, într-o poziţie neergonomică, mai ales la vitezele mari, pe autostradă. La apăsarea butonului, sub vitezometru apare o iconiţă clară, iar pe micul display din dreapta, al computerului de bord, eşti anunţa că Visio System e activat.

Însă modul în care acesta te avertizează că ai trecut linia benzii este insuficient, deoarece bipăitul este oarecum suav, nicidecum nu aduce a alertă. Dacă asculţi o melodie puţin mai tare, nici nu auzi bipăitul lui Visio System. Vibraţiile din volan sau scaun mi se par idei mai bune.

5. Butoanele pentru încălzirea scaunelor şi reglajul electric al scaunului şoferului

În primul rând, butonul pentru încălzirea scaunului este ascuns privirii, fiind plasat în lateralul scaunului.Acesta e un buton rotativ, care poate fi acţionat cu uşurinţă din greşeală – iar vara, când afară sunt 40 de grade, e o surpriză neplăcută să simţi la un moment dat că scaunul arde, şi nu din cauza soarelui…

Idee neinspirata pentru plasarea butoanelor de incalzire a scaunelor fata

Apoi butoanele pentru reglajul electric al scaunului şoferului, facilitate opţională, nu sunt confortabil de utilizat, spaţiul între portieră şi scaun fiind cam mic. Sistemul manual pentru reglarea scaunului mi se pare suficient de ergonomic şi intuitiv.

Tot legat de scaune, nu mă convinge tapiţeria din piele. Nu pentru că s-ar încinge mai tare decât în alte maşini când maşina stă în soare, ci din cauza porţiunilor albe pluşate, care par cam sensibile la murdărie.

În final, să vedem câteva considerente privind preţul şi opţiunile lui Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC, precum şi concluziile finale, pe ultima pagină

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide