Final de anduranţă cu Renault Megane Collection 2012

Autor: Oraan Mărculescu 28 aug. 2012 Teste anduranta

CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012

Cea mai ieftină versiune 1.5 dCi a lui Renault Megane Sport Tourer Collection 2012 vine în echiparea Expression, pentru un preţ de pornire de 16.300 euro, în timp ce echiparea superioară Privilege porneşte de la 18.000 euro. Adică preţuri convenabile pentru segment, în condiţiile unui foarte bun raport preţ/echipare.

Vezi mai multe detalii despre preţurile şi dotările lui Renault Megane Sport Tourer

Se pune întrebarea dacă merită banii în plus pentru cutia automată cu dublu ambreiaj EDC – adică 1.400 euro suplimentar. Ei bine, în teorie cutia automată asigură un consum mediu sensibil mai redus, deci 1 – 0 pentru cutia EDC.

Apoi, o dată cu EDC maşina este dotată şi cu sistemul Hill Descent Control (100 euro suplimentar pentru cutia manuală), iar confortul în condus, atât în regim urban, cât şi pe şosele şi autostrăzi, este net superior în cazul automatei.

Deci mi se pare justificat preţul de pornire de 19.400 euro pentru varianta automată Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012, care vine doar în echiparea superioară Privilege. Adică ai o familistă automată, economică şi confortabilă la mai puţin de 20.000 euro, ceea ce e o ofertă demnă de luat în seamă.

Să vedem pe ce dotări opţionale merită să mai dai banii:

  • sistem audio Bose (300 euro) – dacă eşti meloman înrăit, suma e bună pentru un sistem audio mai performant, dar consider că şi sistemul audio de bază e suficient, deci aş păstra banii pentru alte opţiuni
  • sistem de navigaţie Carminat TomTom cu display color de 5,8 inch (590 euro) – e foarte util, mai ales în cazul vacanţelor lungi; în plus, pe display se afişează imaginile de la camera video pentru marşarier (350 euro, la pachet cu senzorii de parcare faţă/spateă)
  • frână de parcare asistată (200 euro) – singurul avantaj pe care l-am remarcat este faptul că, la selectarea poziţiei ”P” a cutiei automate, se activează automat şi frâna de parcare, dar nu mi se pare că astfel se justifică suma cerută
  • senzori de parcare spate (250 euro) – mai bine plusezi cu 100 euro şi ai şi senzori de parcare faţă, dar şi camera video pentru marşarier
  • aeratoare spate (50 euro) – pare un mizilic, dar am remarcat că aceste guri de ventilaţi pentru cei de pe banchetă contează foarte mult, deci e un cost necesar
  • plasă bagaje (100 euro) – sincer, nu prea îi văd rostul, decât dacă ai câine sau obişnuieşti să burduşeşti multe plase şi gentuţe în spate
  • trapă panoramică electrică (700 euro) – maşina din testul de anduranţă nu avea aşa ceva, dar, din experienţa de până acum cu astfel de dotări, ca familist nu aş investi în aşa ceva: prea multe bătăi de cap vara, iar, dacă sare o piatră şi crapă…
  • tapiţerie piele/Alcantara (700 euro) – nu mi se pare necesară pentru o maşină familistă, mai ales dacă ai copii şi te aştepţi la pete de murdărie de la suc, cafea, etc
  • pack Xenon (600 euro) – iluminarea pe timp de noapte a farurilor normale de pe Megane Collection 2012 mi s-a părut foarte ok, deci nu aş opta pentru faruri Xenon, mai ales dacă vreau să-mi menajez bugetul; pe de altă parte, preţul acestei opţiuni mi se pare excelent din punct de vedere al pretenţioşilor
  • scaune faţă cu încălzire şi reglaj electric pt şofer (400 euro) – în teorie, pare o investiţie convenabilă, dar, în practică, ergonomia butoanelor, mai ales a celor pentru încălzire, nu e aşa bună; totuşi, dacă mă gândesc la iernile de la noi, merită daţi banii

Prin urmare, dacă ar fi să-mi cumpăr un Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012, la preţul de bază de 19.400 euro aş mai adăuga încă 1.390 euro (sistemul de navigaţie TomTom, senzori de parcare faţă/spate şi cameră pentru marşarier, aeratoare spate şi scaune încălzite şi cu reglaj electric pentru şofer). La care mai plusăm obligatoriu cu 400 euro pentru vopseaua metalizată.

Deci, în final, conform preferinţelor mele, maşina ar costa 21.190 euro. Deloc rău pentru un break spaţios şi foarte confortabil, cu un nivel de echipare excelent pentru vacanţe, dar şi pentru nevoile de zi cu zi, cu un motor diesel suficient de potent şi economic şi, foarte important, cu o cutie de viteze automată foarte eficientă.

Sincer, concurenţa nu prea are un răspuns viabil în această categorie, deci Megane Collection 2012 devine cu atât mai tentant. Iar dacă vă gândiţi că un crossover sau SUV e de preferat pentru România, vă dau dreptate, dar asta înseamnă să scoateţi multe mii de euro suplimentare pentru a ajunge la gradul de confort oferit de Megane Sport Tourer EDC.

În final, verdictul meu despre Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC Collection 2012 este clar: merită. Mi-a demonstrat-o într-un periplu de aproape 7.000 km, în cam toate condiţiile de drum.

Singurul compromis cu adevărat important pe care trebuie să îl facă un potenţial client ţine de sportivitate: chiar dacă maşina este ”Sport Tourer”, se adresează mai mult familiştilor fără apucături de mini-Schumi. De aceea cred că maşina ar fi mai ok dacă s-ar chema Megane Confort Tourer. Sau Megane Elegance Tourer. Sau, mai simplu, Megane Best4Family.

CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide