Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4

Toyota RAV4 este cel mai cunoscut nume când vine vorba de SUV-uri medii. Se ridică Hyundai ix35 la înălţimea SUV-ului japonez? Răspundem în acest articol.

Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4 Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. I: ix35 vs. RAV4

Foarte mulţi au auzit despre Toyota RAV4, care e văzută ca un etalon al SUV-urilor medii. Modelul japonez a ajuns la cea de-a treia generaţie deja, prima fiind lansată în 1994 (şi inaugurând, practic, segmentul SUV-urilor compacte), iar a doua făcând furori începând cu 2000.

În 2006 a apărut a treia generaţie, o maşină mult mai matură şi care a renunţat la o bună parte din caracterul tineresc şi nonconformist al precedentelor modele. Însă nu a făcut rabat de la ce înseamnă calitatea Toyota.

Acum, comparativul ProMotor încearcă să vadă cât de mult se simte ameninţat RAV4 de noul şi ineditul Hyundai ix35.

EXTERIOR

Hyundai ix35 are un design dedicat mai mult publicului feminin tanar, Toyota RAV4 e mai sobra

După un mic update optic şi tehnic în 2009, iată că în 2011 Toyota RAV4 se prezintă cu un facelift destul de important, care îi întăreşte imaginea de seriozitate. O imagine care, comparativ cu noul Hyundai ix35, face din RAV4 o maşină aproape masculină.

Modelul din test, în echiparea de top Luxury, plusează cu mai multe detalii cromate, remarcându-se grila impozantă. Opţional, maşina beneficia şi de un mic bullbar din plastic pe spoiler, aşa încât RAV4 face din ix35 doar o maşină de şosea.

Mai ales că Hyundai ix35 mizează pe foarte multe linii curbe faţă de ce eram până acum obişnuiţi de la un SUV. Dacă în cazul lui RAV4 vorbim de o anumită masivitate a părţii laterale, datorată designului mai serios, la ix35 această relativă masivitate se transformă în dinamism, datorită suprafeţei vitrate mai mici.

Spatele celor două maşini se diferenţiază radical în primul rând prin roata de rezervă de pe hayonul lui RAV4. Per total, ix35 nu ascunde faptul că e o maşină direcţionată în primul rând spre clientela feminină, de preferat un public tânăr, în timp ce RAV4 exprimă seriozitate, pentru familiştii care doresc o maşină capabilă şi sigură.

INTERIOR

Toyota RAV4 are un interior foarte bine finisat, fiind clar peste nivelul lui Hyundai ix35

Atunci când intri în cele două maşini, devine clar aproape instantaneu de ce Toyota RAV4 este considerată etalonul în ce priveşte calitatea interiorului. Şi asta deoarece pur şi simplu japonezii nu lasă loc de compromisuri. Mă rog, nu vorbim de compromisuri mari, RAV4 nefiind, totuşi, un Lexus. Faţă de ix35, însă, impresia generală este de câteva clase peste maşina coreeană în ce priveşte calitatea materialelor şi a asamblării.

Ceea ce nu înseamnă că Hyundai ix35 ar sta prost la acest capitol. Nicidecum. Evoluţia faţă de Tucson este mai mult decât evidentă, în primul rând în ce priveşte designul interiorului, care pare făcut pentru ochiul amator de frumos al clientelei feminine.

E adevărat, totuşi, că ochiul feminin este şi exigent, iar asta va scoate în evidenţă unele plastice care nu satisfac simţul tactil, iar inserţiile de "aluminiu" din plastic nu prea reuşesc să-i confere interioului acea tuşă de sportivitate care se dorea. Însă, ce-i drept, eşti într-un univers de maşină foarte modernă, chiar o idee mai modernă decât RAV4.

Ergonomia postului de conducere este foarte bună în RAV4, care apelează la o împărţire judicioasă a comenzilor, butoanele şi indicaţiile fiind mari şi lizibile. Interesant, volanul din RAV4 era aproape sportiv, având nu doar o priză foarte bună, ci şi o teşitură în partea inferioară, ca la maşinile de curse.

Modelul de test Hyundai ix35 miza şi el pe un nivel de dotare foarte bogat, denumit tot Luxury, aşa încât consola centrală era dominată de un ecran tactil pentru sistemul multimedia, la fel ca la RAV4. Sub care îşi găsea locul instalaţia de comandă pentru climatizarea automată, tot ca la RAV4, dar cu un display mai modern.

RAV4 încearcă să se distanţeze, oferind sistem START - STOP pentru motor, dar, surpriză, şi ix35 oferă aşa ceva! Şi nu doar atât: ix35 oferă o poziţie de condus ceva mai bună decât RAV4, unde, oricât de jos ai da scaunul, poziţia de condus rămâne una înaltă.

Nu poţi nicicum să scapi de senzaţia că eşti cocoţat într-un offroader gen Land Cruiser V8, în timp ce Hyundai te face să te simţi ca într-o berlină.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.