EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Autor: Oraan Mărculescu 09 feb. 2011 Teste comparative


VEZI TABELUL CU DATE
TEHNICE

Având motorul cel mai puţin potent, Passat TDI are şi
consumul cel mai redus, cu aproape 1 litru/100 mai mic decât Mondeo
şi Insignia
– acestea două fiind, practic, la acelaşi
nivel din punct de vedere al consumului mediu, cu un uşor avantaj
pentru Mondeo (deşi acesta pare cel mai masiv, Insignia e mai grea
decât Mondeo şi Passat).

TDI-ul de 140 CP de pe VW Passat ramane cel mai economic

Cine vrea o Insignia mai economică, poate apela la
versiunea EcoFLEX
, ceva mai scumpă, dar cu 0,5 litri/100
km mai economă. Însă în condiţii reale de exploatare, nu se prea
remarcă diferenţe între Mondeo şi Insignia, mai ales că puterile
măricele nu te îmbie la un stil de condus economic.

În privinţa preţurilor şi dotărilor, iată cum stă
situaţia.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 CP, în echiparea de bază
Trendline, are un preţ de pornire de 23.031 euro
, modelul
de test, în echipare Highline, pornind de la 26.284 euro şi oferind
un standard suficient de bogat.


VEZI LISTA DE PRETURI VW PASSAT


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD VW PASSAT


VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE VW PASSAT

Volkswagen Passat are preturi foarte competitive in fata lui Ford Mondeo si Opel Insignia

Ford Mondeo 2.0 TDCi 163 este oferit doar în echiparea
de top Titanium având un preţ de pornire de 27.450 euro

(27.950 euro pentru versiunea cu hayon din test) – ceea ce înseamnă
cu 1.000 euro mai mult decât Passat Highline, dar cu un echipament
standard mai bogat.


VEZI LISTA DE PRETURI FORD MONDEO


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD FORD
MONDEO


VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE FORD
MONDEO

Motorul diesel de 163 CP de pe Ford Mondeo este oferit doar in echipare Titanium, pornind de la 27.450 euro

Mondeo are şi o variantă de 140 CP, al cărei preţ de
bază este de 24.950 euro în echipare Trend
(25.450 euro
pentru versiunea cu hayon). Deci cu aproape 2.000 euro mai mult
decât Passat TDI Trendline, în condiţiile unui nivel de echipare
standard doar cu puţin mai bun. Totuşi, în cazul lui Mondeo, merită
să dai 2.000 euro mai mult pentru versiunea Titanium, de 163 CP, cu
un echipament mult mai bogat.

Opel Insignia 2.0 CDTi 160 CP are un preţ de pornire de
26.515 euro, în echipare de bază Edition
, modelul de test
fiind în echipare Cosmo şi având un preţ de pornire de 28.180 euro.
O diferenţă de circa 2.000 euro faţă de Passat TDI Highline, în
condiţiile unui echipament standard clar mai bogat.


VEZI LISTA DE PRETURI OPEL INSIGNIA


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD OPEL
INSIGNIA


VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE OPEL
INSIGNIA

Opel Insignia 2.0 CDTi 160 CP, in echipare de baza Edition, porneste de la 26.515 euro

La fel ca în cazul lui Mondeo, Insignia are în ofertă şi
versiunea de putere cu doar 130 CP, care pleacă de la 24.065
euro
– cu 1.000 euro mai mult decât Passat TDI Trendline,
deşi echipamentul standard e la acelaşi nivel, iar motorul e mai
slab cu 10 CP.

În ce priveşte dotările opţionale, toate cele trei
modele oferă liste destul de lungi de echipamente de confort şi
lux
, Mondeo având cea mai scurtă listă. Passat are
avantajul ultimului venit, gratulându-şi clienţii mofturoşi cu
dotări precum cameră pentru mersul înapoi sau cruise control
adaptiv.

Insignia si Mondeo au optionale ceva mai ieftine, dar Passat ofera niste dotari mai moderne

În general, preţurile dotărilor opţionale sunt mai
piperate la VW Passat
, acesta oferind un program mai
complicat de personalizare. Mondeo şi Insignia au preţuri, în
medie, apropiate pentru dotările opţionale, o configuraţie
„full-options” fiind cu puţin mai ieftină decât în cazul
Passat-ului.

Per total, însă, diferenţele în materie de bani nu sunt
atât de mari încât să indice clar un câştigător absolut la
capitolul buget.
Chiar dacă VW Passat se dovedeşte ceva
mai scump, în condiţiile unui nivel similar de echipare, nu vorbim
de diferenţe semnificative pentru intervalul 25-30.000 euro, faţă
de Mondeo şi Insignia. Din punct de vedere al banilor, Passat este
foarte bine pregătit în faţa rivalilor săi germani.

CONCLUZIE FINALĂ:

Opel Insignia arată cel mai bine şi mai sofisticat
pentru această clasă, în timp ce Mondeo dovedeşte un echilibru
foarte bun
. Passat este pus în umbră de cele două modele
ca aspect exterior, dar îşi ia revanşa la capitolul ambianţă
interioară şi dotări moderne.

Opel Insignia are designul cel mai spectaculos, dar ofera spatiu mai mic in spate si prea mult plastic pe bord

Ca spaţiu interior, Mondeo şi Passat se detaşează în
faţa lui Insignia
, iar ca dinamică Mondeo este o idee mai
bun decât Insignia şi Passat – Insignia plăteşte tribut zgomotului
motorului, iar Passat suspensiei mai rigide. În condiţii normale de
exploatare, însă, diferenţele între cele trei scad simţitor. În ce
priveşte acest comparativ, Passat TDI rămâne lider ca şi
consum
, şi, chiar dacă în condiţii similare de echipare, e
sensibil mai scump, Mondeo şi Insignia nu câştigă detaşat în
privinţa raportului preţ/dotări.

Mondeo are cel mai mare spatiu interior si un comportament rutier superior

Prin urmare, o alegere foarte grea între cele trei
maşini „Made in Germany”
, mult mai grea decât în cazul
celorlalte două episoade, cu
maşini franţuzeşti
, respectiv
maşini japoneze
. Faţă de cei doi rivali, Passat este
avantajat de interiorul mai reuşit, de consumul mai redus şi de
posibilitatea de personalizare mai vastă
, chiar dacă puţin
mai scumpă. Mondeo se detaşează datorită spaţiului interior şi al
comportamentului ceva mai bun pe şosea, în timp ce Insignia este
dedicată celor care pun accentul pe look.

Per total, VW Passat nu e nici mai bun, nici sub nivelul lui Ford Mondeo si Opel Insignia. E un concurent redutabil

În final, bătălia germanilor… nu este câştigată
detaşat de nici unul dintre modele
. Făcând o medie între
plusurile şi minusurile fiecărei maşini, ajungem cam la acelaşi
rezultat.

Per total, Mondeo se detaşează foarte puţin, în timp ce
Passat şi Insignia, chiar dacă par total diferite, se
situează, practic, la acelaşi nivel de ansamblu
. Totuşi,
clienţii pragmatici vor alege modelul VW, iar cei emancipaţi
modelul Opel, Mondeo fiind pentru cei indecişi între Passat şi
Insignia.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide