Premiera  Ford Kuga vs Renault Koleos - Test în RO

Am pus faţă în faţă proaspăt lansatele Ford Kuga şi Renault Koleos, pentru a vedea ce înseamnă polivalenţa în viziunea celor doi constructori şi cum se comportă pe teren accidentat două modele care au doar un job part-time în offroad.

Ford Kuga vs Renault Koleos - Test în RO Ford Kuga vs Renault Koleos - Test în RO

Ford Kuga - profil zveltAu nume fără sens, au un job în offroad doar part-time, dar au cam întârziat la petrecerea aşa-ziselor modele softroad şi reprezintă tentativa de pionierat a constructorilor Ford şi Renault într-un segment extrem de disputat. Sunt Ford Kuga şi Renault Koleos şi îşi măsoară forţele într-un test comparativ.

Primul venit în peisajul automobilistic românesc, cât şi în cel european este Ford Kuga, model care duce mult pomenitul curent kinetic în dimensiunea 4x4 şi o face surprinzător de bine, rezultând un model care aspiră la titlul de chipeşul clasei. Linii expresive, forme bine proporţionate şi un aspect dinamic - sunt acele elemente care îl fac pe Kuga remarcat imediat.

Crossoverul Ford pare un metrosexual care nu se sfieşte să îşi suflece pantalonii şi să iasă de pe drumurile asfaltate. Totodată este clar că avem un Ford din noua generaţie, asemănările cu Focus şi Mondeo fiind mai mult decât evidente: aceeaşi "gură" trapezoidală, bosaje largi şi aceleaşi nervuri puternice ale capotei.

Kuga are un profil zvelt, un ampatament de 2,69 metri, console destul de scurte, o linie laterală ascendentă şi geamuri fumurii în standard pentru versiunile Trend şi Titanium, fiind clar adresat tinerilor. Posteriorul este ferm, cu linii bine definite, blocuri optice mici şi un spoiler în genul lui Focus, străpuns de două evacuări, cam subdimensionate totuşi.

Renault Koleos - destul de banal De partea cealaltă, Renault Koleos arată destul de cuminte, ne-am fi aşteptat la ceva mai îndrăzneţ din partea extravaganţilor francezi, dar designerii Renault au fost cam convenţionali în realizarea acestui SUV compact. Ba chiar, dacă am dezlipi rombul argintiu şi celelalte elemente de identitate, paternitatea Renault ar putea fi pusă la îndoială, Koleos rămânând doar unul din multele modele din a sa clasă.

Unde s-a dus stilul franţuzesc Renault? Probabil de vină este parteneriatul cu Samsung, care oferă pe piaţa asiatică un frate aproape geamăn, Samsung QMX. Nu este vorba că arată dezagreabil, dar parcă mai multă fantezie şi forme care să curgă în mod fluid ar fi fost mai plăcute ochiului, în locul designului uşor greoi. Totuşi, dacă ne uităm mai atent, putem observa că primul SUV Renault tinde ca stil spre MPV-uri.

Deci la capitolul estetică Kuga priveşte de sus la inexpresivul Koleos. Totuşi, în spatele banalităţii vizuale a SUV-ului Renault se ascund abilităţi offroad peste media clasei şi un spirit practic demn de un monovolum.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.