Ford Kuga vs Renault Koleos – Test în RO

Autor: Cosmin Iordache 17 sept. 2008 Teste comparative

Kuga sau Focus?În interior, Ford Kuga va încânta clar orice admirator de Ford, având un design familiar (mai ales pentru fanii Focus) şi materiale dintre cele mai bune, plus finisaje de calitate. De la hatchbackul compact, Kuga moşteneşte planşa de bord, scaunele cu suport lateral excelent, ca părţi bune, dar şi lipsa spaţiilor de depozitare, ca punct negativ pentru o maşină care ar trebui să aibă o latură familistă mai pronunţată.

Poziţia la volan este bună şi poate fi adaptată oricăror exigenţe, comenzile fiind amplasate la îndemâna celui aflat la volan, mai puţin cele ale sistemului audio regăsite destul de în spatele volanului. Pasagerii din spate nu vor avea probleme de claustrofobie, dar nici nu se vor lăfăi, spaţiul fiind exact cât trebuie. De efect este plafonul de sticlă, element de care copiii exilaţi pe bancheta din spate se vor îndrăgosti imediat. Portbagajul are 360 de litri şi hayonul se deschide atât în întregime, cît şi doar luneta, dar nu excelează la capitoul modularizare.

Kuga - Plansa de bord arata a briosa Interiorul lui Koleos apelează la subiectivism: ori îţi va plăcea, ori vei fi dezamăgit. Planşa de bord are aspectul unei brioşe, cu partea superioară într-o tonalitate mai închisă, o margine proeminentă şi o parte inferioară ce conţine majoritatea comenzilor. Plasticul este de calitate bună, dar acest aranjament necesită oarece adaptare vizuală din partea tradiţionaliştilor.

Poziţia la volan este confortabilă şi insuflă un aer autoritar celui aflat la volan, probabil generat şi de suprafaţa vitrată generoasă. Scaunele sunt relaxante, dar nu oferă suportul necesar unei escapade pe un drum sinuos, mai ales că ruliul este la el acasă pe curbe. Koleos excelează însă la capitolul spaţii de depozitare, având o grămadă de compartimente şi buzunăraşe, despre care Renault spune că totalizează 70 de litri.

Tot la plusuri, mai ales pentru melomani, putem trece excelentul sistem audio Bose, device care aduce atmosfera marilor săli de concerte mai aproape de urechile noastre, chiar în drum spre birou.

Caracterul practic este mai evident şi în spaţiul dedicat exclusiv bagajelor, partea superioară a hayonului ridicându-se, iar cea inferioară prin coborâre se poate comporta ca o rampă de încărcare. Câştigarea spaţiului prin rabatarea banchetei nu mai înseamnă nervi tociţi şi degete accidentate, totul făcîndu-se prin acţionarea unei singure manete, simplu şi eficient.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...
Tags:



Comentarii
Inchide