Noul ML versus Cayenne, X5, Touareg şi RRS

Autor: Andrei Nan 12 mart. 2012 Teste comparative

Toate modelele testate erau echipate cu motorizările diesel de trei litri şi cu transmisii automate, deoarece toate mărcile oferă această dotare standard pentru aceste propulsoare. Avem practic cel mai mic şi cel mai mare preţ din test din curtea VW. Touareg are cel mai mic preţ de pornire şi este urmat la 10.000 de euro diferenţă de X5 şi de noul ML, personajul principal al testului nostru. Ca preţ standard, Cayenne şi RRS sunt despărţite de 800 de euro în plus la Porsche. Din modelele testate, momentan X5 şi Touareg sunt oferite în permanenţă cu oferte speciale, şi de aceea ele pot fi considerate cele mai accesibile modele din segment. Referitor la acest subiect, voi reveni la sfârşitul testului.

BMW X5 xDrive 30d Mercedes-Benz ML 350 Bluetec Porsche Cayenne diesel Range Rover Sport SDV6 VW Touareg V6 TDI BM
59.210 59.452 68.806 68.076 48.192
70.077 83.774 108.972 78.405 61.767

Privind tabelul preţurilor, veţi observa că Porsche Cayenne poate costa de aproape două ori mai mult decât orice alt model, iar eu chiar am reuşit să configurez o maşină de aproape 130.000 de euro. Pentru că vorbim despre maşini echipate, Touareg-ul dotat complet nu poate depăşi 70.000 de euro, iar restul modelelor se plafonează la aproape 100.000 de euro. Este clar, Cayenne este cel mai exclusivist SUV premium din lume şi aici merită aplauze. La fel şi Touareg, care oferă foarte mult, la un preţ extrem de competitiv. Noul ML este poziţionat corect ca preţ şi va avea cu siguranţă oferte speciale, unde se va bate cu BMW şi VW.

La fel ca şi în cazul discuţiilor de preţ, designul maşinilor din testul de faţă este discutabil şi ţine strict de fiecare client sau observator în parte. Eu pot doar să vă descriu cum te simţi în fiecare maşină, cât spaţiu ai şi care este starea finisajelor şi a materialelor. Singurul constructor care susţine că toţi clienţii săi vor o poziţie de conducere foarte înaltă este Land Rover, iar RRS-ul său se conformează. În RRS stai parcă pe maşină, în comparaţie cu celelalte modele din test, ai cel mai mic spaţiu la picioare, iar acest lucru este valabil şi pentru locurile din spate. Cel mai mic spaţiu la genunchi din test este un titlu câştigat de Range Rover Sport. Chiar dacă are cel mai mare volum disponibil în portbagaj cu banchetele rabatate, în lumea oamenilor normali care folosesc portbagajul în volum standard, RRS are şi cel mai mic portbagaj din test. În rest, toate celelalte modele au poziţii de conducere joase, sportive, confortabile şi locuri în spate foarte mari. La fel şi portbagaje. Referitor la volumul standard al acestuia, campionii sunt, în ordine, ML, Cayenne şi X5.

Model BMW X5 xDrive 30d Mercedes-Benz ML 350 Bluetec Porsche Cayenne diesel Range Rover Sport SDV6 VW Touareg V6 TDI BM
Dimensiuni caroserie (Lxlxh mm.) 4.857 x 1.933 x 1.776 4.804 x 1.926 x 1.796 4.846 x 1.939 x 1.705 4.783 x 2.004 x 1.784 4.795 x 1.940 x 1.709
Ampatament (mm.) 2.933 2.915 2.895 2.745 2.893
Masă proprie (kg.) 2.150 2.175 2.155 2.535 2.153
Volum portbagaj (litri) 620 – 1.750 690 – 2.010 670 – 1.780 450 – 2.015 580 – 1.642

În toate maşinile ai materiale foarte bune şi finisare ireproşabilă, dar diferenţe există. BMW X5, altădată vedeta clasei, este acum cel mai slab finisat, are plastice tari şi zgomotoase la atingere, chiar dacă sunt acoperite pe alocuri cu piele, şi calitatea fabricaţiei pare de acum zece ani faţă de interiorul lui Cayenne. Dacă este echipat corespunzător, noul ML se bate de pe poziţii de egalitate cu Porsche, iar RRS şi Touareg au parte fiecare de luxul specific mărcii. Fie îţi place designul, fie nu, cele două modele amintite aici oferă lux şi finisaje foarte bune pentru cât cheltuieşti pe maşină.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide